Varför finns inte NHL till PC?

Permalänk
Medlem

@kevve1: i NHL va? Ja, har något svagt minne av det

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Anses väl inte att vara lönsamt nog att göra en PC version.

Har inte den blekaste om hur seriöst hockey spelas i verkliga världen spelar in på storleken på kundgrupper för datorspel på olika platformar, så ren spekulation följer men kan ligga nåt i det. Finns väl i princip endast 6 länder som spelar hockey hyfsat seriöst, och finns väl inte lika stort intresse för hockey som fotboll bland PC spelare.

Permalänk
Medlem

Stämmer nog bra, hockey är ju ganska långt ifrån en lika global sport som fotboll, så nog lär det spela roll. Mus och tangentbord är väl heller inte det smidigaste att knappa på för att spela hockey, fast jag kan väl tycka att det i viss mån är en smal sak att skaffa en handkontroll till datorn och många som lattjar FIFA på datorn lär väl redan ha en handkontroll.

Borde väl annars inte vara allt för mycket jobb för dem att porta från Xbox one till Windows 10 framöver?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Stämmer nog bra, hockey är ju ganska långt ifrån en lika global sport som fotboll, så nog lär det spela roll. Mus och tangentbord är väl heller inte det smidigaste att knappa på för att spela hockey, fast jag kan väl tycka att det i viss mån är en smal sak att skaffa en handkontroll till datorn och många som lattjar FIFA på datorn lär väl redan ha en handkontroll.

Borde väl annars inte vara allt för mycket jobb för dem att porta från Xbox one till Windows 10 framöver?

Det ligger en del i det där med mus och tangentbord. Trots att det inte är svårt att koppla in handkontroll så gör inte alla det.
NHL styrs ju med båda spakarna. Även om det går att ändra till klassisk kontroll så tar man ju bort mycket av senaste sju (?) årens utveckling. Borde visserligen gå att översätta till musen bättre, men där kommer nog nästa steg; själva portningen av kontrollerna som kan kräva en del trixande.

Portning är säkerligen inte lika svårt tekniskt längre men det kräver ändå en rätt stor apparat och insats för att kunna sälja en produkt till en annan plattform.

Permalänk
Medlem

Beställt en handkontroll nu. NHL 09 finns billigt att köra genom steam. Det får duga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haas:

Beställt en handkontroll nu. NHL 09 finns billigt att köra genom steam. Det får duga.

Finns den genom steam? Vet att det finns genom origin för 99:-

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Finns den genom steam? Vet att det finns genom origin för 99:-

Menade genom origin. Tror knappast det finns igenom steam då origin är electronic arts?!

Permalänk
Medlem

Jag saknar nhl till pc också. Funderat lite på 2009 har dock ägt den tidigare, men vet inte var jag har skivan. Men vet inte hur kul det är nu, det är ju 6 år gammal, men och andra sidan kostar den inte så mycket. Annars hade jag alla från den första till megadrive, som hette ea hockey, bara pga det jag köpte mege drive en gång i tiden, så fort det koll till pc så köpte jag pc versionerna, kommer inte ihåg om det var nhl 96 som var först i pc.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200