Permalänk

Greppar inte marknaden

Hallå

Lirat CS GO till och från men har tänkt börja köpa lite vapenlådor.
Men blir inte klok på vad man ska köpa?
Måste man köpa låda plus nyckel?
Vilken låda bör man köpa först?

Finns det någonstans man kan läsa på om hur marknaden funkar med alla lådor och vapen osv.

Visa signatur

Ingen Bråms!

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte cs själv men grabben gör det och vad jag hört av flertalet så är det ingen ide att köpa lådor. Köp det du vill ha ist på en gång. Visst det kostar mer men lådorna ger oftast skräp som inte är värt det.
Dvs köp ist en trisslott.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av [Molotov]:

Jag spelar inte cs själv men grabben gör det och vad jag hört av flertalet så är det ingen ide att köpa lådor. Köp det du vill ha ist på en gång. Visst det kostar mer men lådorna ger oftast skräp som inte är värt det.
Dvs köp ist en trisslott.

Det jag undrar då är ju om man måste köpa nyckel plus en låda.? Så man kan väga upp om man ska köpa ett vapen direkt eller drabbas av njutning med att det kanske är något bra i just den här lådan.

Visa signatur

Ingen Bråms!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wizztastic:

Det jag undrar då är ju om man måste köpa nyckel plus en låda.? Så man kan väga upp om man ska köpa ett vapen direkt eller drabbas av njutning med att det kanske är något bra i just den här lådan.

Du måste köpa en nyckel oavsett, och den kostar just nu 2.19€ in-game.
Du väljer vilken låda du vill köpa genom att kolla vilka skins som finns i de olika lådorna. Jag brukar öppna Chroma 1 & 2 då jag gillar vad som finns i dem.

Är du ute efter ett specifikt föremål så är det givetvis inte värt att öppna lådor tills du fått den, utan istället så bör du köpa direkt från marknaden.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Låda OCH nyckel behöver du.

Här kan du låtsas öppna lådor och prova http://convars.com/case/

Men jag tror att jag är ganska nära sanning om jag säger att du max kommer få ihop 50% av det du lägger ut på lådor och nycklar med en del tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wizztastic:

Du måste köpa en låda plus en nyckel för att öppna lådan.
Det är väldigt låg chans att ens få något bra så du kan lika gärna köpa själva skinnet du vill ha istället.

Eller så gör du det smarta valet och ger fan i skins x)

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk

Köp vapnen direkt man får oftast bara skit i lådorna.
Och ska du öppna lådor får du köpa en nyckel för just den lådan.

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

Håller fullständigt med alla andra. Köp vapnet direkt eller köp nycklar som du byter mot vapnet på exempelvis csgolounge.com. Det bästa jag har fått ur en låda är en ak47 vulcan ft. Men det är inte vanligt. Roligast av allt var att jag fick den efter mina 2 första lådor. Men dum som man är så öppnade jag mer lådor och totalt sett har jag gått back... Köp därför det du vill ha direkt! Betta kan också vara en idé men även det är riskfyllt. Finns många som var förlorat hundra tals euro på betting.

Permalänk
Medlem

Precis som alla ovan skriver så om man vill ha ett specifikt item så köp det.

Jag öppnar lådor pga att när man får ett item som är mer ovanligt är det en fruktansvärt härlig känsla.
Men jag har förlorat väldigt mycket pengar på det även fast jag har fått en stattrak kniv och lite andra trevliga saker så ligger jag back. Gambling is not a good hobby :S

Jag är aldrig ute efter ett specifikt item utan om jag får ett lila skin som jag tycker är snyggt i FN så är jag lika glad som om det vore ett rött.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Öppna inte lådor. Det är beroendeframkallande och dyrt. Alla vapen fungerar precis likadant utan skins.

Ett tips om du vill ha pengar på steammarknaden är att spara, sälj allt du får som du inte vill ha, lådor och vapendrops. Köp dig sen något schysst för pengarna du tjänat ihop. Ett annat tips är att nöta CS ordentligt när det släpps nya typer av lådor, dom brukar vara värda en del första veckan/veckorna.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Håller med alla ovanstående. Har själv förlorat alldeles för mycket pengar vid öppnande av lådor som absolut inte är värt det..

Permalänk
Medlem

Håller också med ovanstående. Även om jag har öppnat en kniv och flera covert items så är det nästan aldrig värt det. Om man nu är tvungen att öppna något så ska man ta de väldigt gamla lådorna (Bravo, weapon case 1 osv) eller de allra senaste (Shadow Case). För en översikt på alla skins och lådor med priser så är CSGO Stash väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Som alla andra säger, köp det skin du är sugen på direkt istället för att öppna en massa lådor o hoppas att du får det du vill ha. Har själv öppnat för många lådor då jag istället bara kunde köpt något, dock är det kanske roligare att försöka få det själv i lådan men väldigt beroendeframkallande och dyrare i längden.

Permalänk
Skrivet av Exáz:

Som alla andra säger, köp det skin du är sugen på direkt istället för att öppna en massa lådor o hoppas att du får det du vill ha. Har själv öppnat för många lådor då jag istället bara kunde köpt något, dock är det kanske roligare att försöka få det själv i lådan men väldigt beroendeframkallande och dyrare i längden.

Hehe bara en till.. Det har jag råd med.. Det var så nära kniven.. Nästa blir kniv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Hehe bara en till.. Det har jag råd med.. Det var så nära kniven.. Nästa blir kniv..

Haha! Ja precis så brukar det bli... Bara o slänga pengar på skärmen.

Permalänk
Skrivet av Exáz:

Haha! Ja precis så brukar det bli... Bara o slänga pengar på skärmen.

har faktiskt bara slängt in typ 10-20 euro och sen sålde jag lite skit för att få ihop till rocket league och då skramla jag ihop typ 20-30 euro på BARA skit som jag fått droppat ingame. Dock har jag över 2k timmar så samlas en del skräp

Permalänk

Som alla säger öppna inte lådor!
Ok öppna dem du får i drops sen köper du vapen av en pålitlig kille via facebook tex.

http://steamcommunity.com/id/landzer666

Välkommen med frågor.

Permalänk

Du kan kolla på majors för att få ""lådor"" (Mer som presenter) som man kan öppna utan nyckel men helst ska man vänta med dem där "lådorna" och senare sälja dem för $$ eller €€