Äldre speldator (i5 750, HD5870)

Permalänk
Medlem

Äldre speldator (i5 750, HD5870)

Jag har en äldre speldator ståendes hemma i Västerås som söker ny ägare. Jag är hemma över helgen så det är bara då den kan hämtas. SKICKAS EJ!

Specs:

CPU: Intel Core i5 750 @ 4GHz
CPU-kylare: Noctua D14
GPU: Powercolor Radeon HD 5870
GPU-kylare: Arctic Cooling Accelero Xtreme 5870
RAM: 8GB (2GB x 4) Corsair XMS3 @ 1600 MHz
Moderkort: Gigabyte P55A UD3
SSD: OCZ Vertex 3 120GB
PSU: Corsair HX650
Optisk enhet: Samsung DVD-brännare
Chassi: Fractal Design Define R2
OS: Inget; formateras på plats!

Sedan har den några hårddiskar i sig, runt 1TB totalt, för lagring etc. 6st chassifläktar och en fläktkontroller i fronten är också monterat. Ljudkortet på bilden ingår ej.

Ingenting säljes separat. En låda med chassiskruvar, tillhörande sladdar, manualer, etc ingår också.

1500kr eller högstbjudande!

Fråga via PM eller i diskussionstråden om ni har några funderingar

Läs hela annonsen här

Visa signatur

System: i7 6700k @ 4GHz | ASUS GeForce GTX 1070 DUAL OC | 16GB DDR4 | Asus ROG Maximus VIII Impact

Permalänk
Medlem

Tjenare, gjorde precis ett konto så kan inte PM:a. Vilket skick är delarna och hur bra presterar dessa delar i dagläget? (ifall du provat på något av de nyare spelen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av solcell:

Tjenare, gjorde precis ett konto så kan inte PM:a. Vilket skick är delarna och hur bra presterar dessa delar i dagläget? (ifall du provat på något av de nyare spelen)

Kan inte säga exakt hur grejerna presterar, Men det funkar fint med mina komponenter som har liknande prestanda(I5 2400 3.1GHz, 6870, som f.ö är lite långsammare än 5870)

Nu har jag dock bara spelat CS:GO vilket funkade kanon, rullade på laggfritt där. DD2 Alphan funkade fint den också utan att röra inställningarna.

Jag har dock inte testat fler Men mitt 5870 funkade ok till BF3, min AMD 8120 satte stopp lite tidigare än gpun(gick inte i fullfart av någon anledning)

Så för rätt pengar så är den ok!

processorn klarar ett kraftigare kort på 4Ghz

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk

Skickade PM men kan köpa för 1500:- och hämta på lördag

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av solcell:

Tjenare, gjorde precis ett konto så kan inte PM:a. Vilket skick är delarna och hur bra presterar dessa delar i dagläget? (ifall du provat på något av de nyare spelen)

Allting är i mycket bra skick för dess ålder om man kan säga så, har aldrig haft probem med BSODs eller dylikt. Blåste rent den och satt ny kylpasta på prollen i augusti, sen dess har den bara stått orörd. Har kört bland annat GTA 5 (lägsta grafik, 1080p) i stabila 50 fps och CS:GO i över 60 fps. Det mesta rullar på om man anpassar sig

Skrivet av Melinho2895:

Noterat!

Visa signatur

System: i7 6700k @ 4GHz | ASUS GeForce GTX 1070 DUAL OC | 16GB DDR4 | Asus ROG Maximus VIII Impact

Permalänk
Medlem

Lägger 2000, kan hämta i morgon på dagen

Permalänk
Medlem

2100kr hämtar på söndag

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Bjuder 2200kr hämtar imorgon

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westelindh!:

Lägger 2000, kan hämta i morgon på dagen

Skrivet av fredde89:

2100kr hämtar på söndag

Skrivet av Bärrich:

Bjuder 2200kr hämtar imorgon

Noterat!

Datorn hämtas på söndag eftersom jag är borta under morgondagen och kommer inte hem förrän på kvällen. Därmed sätter jag sluttid för budgivningen till imorgon (lördag) 21:00, ledande budgivare kontaktas därefter.

Visa signatur

System: i7 6700k @ 4GHz | ASUS GeForce GTX 1070 DUAL OC | 16GB DDR4 | Asus ROG Maximus VIII Impact

Permalänk
Medlem

@Jonsko96:

Drar tillbaka mitt bud då jag inte har någon möjligthet att hämta det på söndag

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk