Vad behöver jag för att få mer fps i csgo?

Permalänk
Medlem

Vad behöver jag för att få mer fps i csgo?

Tjena! Har runt 60fps ingame, (har en benq 144hz och skulle gärna vilja få det att bli utnyttjad till max)

Vad behövs uppgraderas?

CPU - Intel core i3-4160 3.6ghz

Grafikkort - Intel HD graphics 4400

Ram - 8gb

os - Windows 7

Ja, förmodligen den enda informationen som krävs. (: Tack på förhand!

Permalänk

Ett bättre grafikkort skulle inte vara fel att skaffa, du behöver inte köpa nåt för flera tusen men nåt på 800kr+

Permalänk
Medlem

@ThaManWithTheHat:

Alright! Processorn funkar bra annars tro? Tips på grafikkort?

Permalänk
Medlem

Gällande CS:GO så är det typ 75% processorn - 25% grafikkort som spelar in, om ens det. Med en i3:a så kommer du tyvärr aldrig att nå 150-200fps stabilt, det kan ja nästan lova. Har själv testat en hel del. En "Intel Core i5 4460 3,2GHz Socket 1150" skulle göra underverk, sedan ett billigare grafikkort på det om du har råd, ex "GeForce GTX 750 Ti". Köp gärna begagnat i denna prisklassen.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk

Cs Go kräver inte så mycket av processorn längre efter som det är byggt på den gamla source engine så den du har klarar du dig nog bra på.

På grafikkort skulle jag rekommendera ett 750 ti på nvidias front och R7 260/260X om det ska köpas nytt, annars kan du kolla in marknaden på sweclockers för en bra deal, fick en radeon 7970 för 900kr som skulle kostat mig ca 2000kr nytt där så det är det bästa alternativet om du vågar ta något begagnat .

Permalänk
Medlem

Budget? För att få en skön fps (enligt mig då 200-250) is cs krävs en i5a samt kanske ett 750 Ti eller dylikt.

Permalänk
Medlem

Jag har 160-300 fps med grafiken inställd på low med datorn i sign. Uppgraderade från en i5 2500k till i5 6600k och inte förrän jag överklockar den håller den sig över 150 fps. Som minst. Som någon skrev tidigare..cpu är 75%. Men ett dedikerat graffiti behövs med.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Gällande CS:GO så är det typ 75% processorn - 25% grafikkort som spelar in, om ens det. Med en i3:a så kommer du tyvärr aldrig att nå 150-200fps stabilt, det kan ja nästan lova. Har själv testat en hel del. En "Intel Core i5 4460 3,2GHz Socket 1150" skulle göra underverk, sedan ett billigare grafikkort på det om du har råd, ex "GeForce GTX 750 Ti". Köp gärna begagnat i denna prisklassen.

Skrivet av ThaManWithTheHat:

Cs Go kräver inte så mycket av processorn längre efter som det är byggt på den gamla source engine så den du har klarar du dig nog bra på.

På grafikkort skulle jag rekommendera ett 750 ti på nvidias front och R7 260/260X om det ska köpas nytt, annars kan du kolla in marknaden på sweclockers för en bra deal, fick en radeon 7970 för 900kr som skulle kostat mig ca 2000kr nytt där så det är det bästa alternativet om du vågar ta något begagnat .

Skrivet av RealPower:

Budget? För att få en skön fps (enligt mig då 200-250) is cs krävs en i5a samt kanske ett 750 Ti eller dylikt.

Saken är den för att få en budget får jag nog sälja min skärm, för runt 2000kr. Men vill veta om det är något runt 1000 lappen som skulle kunna göra stor skillnad? (är en fattig student).

Permalänk

Jag säger BS på att i3:an inte räcker, förut körde jag cs go på en celeron i högsta i 150+ fps (raden hd 7970 som grafikkort). Source är inte en cpu krävande engine längre efter som att koden blir inte så drastiskt ändrad men grafiken gör, som kör på grafikkortet. Jag säger inte att du absolut inte ska byta cpu men ditt integrerade hd4400 är det största problemet. Den mäter inte ens upp till recomended specs så jag skulle absolut tro att hd4400 är ditt problem.

Permalänk
Medlem

Med ett skapligt grafikkort kommer du iallafall ligga 100+ på låga inställningar!

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThaManWithTheHat:

Jag säger BS på att i3:an inte räcker, förut körde jag cs go på en celeron i högsta i 150+ fps (raden hd 7970 som grafikkort). Source är inte en cpu krävande engine längre efter som att koden blir inte så drastiskt ändrad men grafiken gör, som kör på grafikkortet. Jag säger inte att du absolut inte ska byta cpu men ditt integrerade hd4400 är det största problemet. Den mäter inte ens upp till recomended specs så jag skulle absolut tro att hd4400 är ditt problem.

Skrivet av henkrik92:

Med ett skapligt grafikkort kommer du iallafall ligga 100+ på låga inställningar!

Alright, tack för hjälpen! Får bli att kirra ett nytt grafikkort nästa månad, få klara mig på 60fps sålänge. (Vilket jag gör).

PS - Ni får jättegärna ge rekommendationer på graffekort runt 1000kr. +-200

Permalänk
Medlem

har 300 stabilt på min dator i sign.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Sweclockers marknad säljer grafikkort för nära på 50% av nypris så skulle säga att du borde köpa ett grafikkort därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

har 300 stabilt på min dator i sign.

och? vilken av dem? skryt lagom? :V

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoump187:

Alright, tack för hjälpen! Får bli att kirra ett nytt grafikkort nästa månad, få klara mig på 60fps sålänge. (Vilket jag gör).

PS - Ni får jättegärna ge rekommendationer på graffekort runt 1000kr. +-200

Vad har du för nätagg? kan sätta gränser

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Vad har du för nätagg? kan sätta gränser

Kollar imorgon, har bråttom till sängen

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Vad har du för nätagg? kan sätta gränser

Förstod med att grafikkortet är integrerat i moderkortet så har ju en fri plats för ett nytt graffekort..
Siffrorna jag fick fram, till och med jag förstår nästan att nätagget är svinkasst...

230v

50hz

Model(?) - 5a

Snälla, säg bara vad jag ska göra. Står fan inte ut med lagg skiten längre..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoump187:

Förstod med att grafikkortet är integrerat i moderkortet så har ju en fri plats för ett nytt graffekort..
Siffrorna jag fick fram, till och med jag förstår nästan att nätagget är svinkasst...

230v

50hz

Model(?) - 5a

Snälla, säg bara vad jag ska göra. Står fan inte ut med lagg skiten längre..

Ta en bild på etiketten och lägg upp på tex imgur.com, sedan postar du här så ser vi vad för märke det har

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Jag spelar cs go på ett geforce 7950 GT från 2006 =P och ligger på stabilt 150 så då förstår du hur mkt CPU krävande cs är istället för grafikkrävande men i ditt fall är det nog graffikkortet.
Du har ett 750TI för 1.1 på Inet. räcker långt för cs go.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Ta en bild på etiketten och lägg upp på tex imgur.com, sedan postar du här så ser vi vad för märke det har

http://imgur.com/4pXnI2Z

Here you gooo

Permalänk
Medlem
Skrivet av GalaxyS:

Jag spelar cs go på ett geforce 7950 GT från 2006 =P och ligger på stabilt 150 så då förstår du hur mkt CPU krävande cs är istället för grafikkrävande men i ditt fall är det nog graffikkortet.
Du har ett 750TI för 1.1 på Inet. räcker långt för cs go.

Saken är den att alla säger olika :((

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoump187:

skulle inte ens våga köra ett 750ti på den där burken =(. Tror 750ti kräver minst 20a på 12v railen och ditt agg har bara 15a. Antar att du har något färdigbygge i klass med någon HP mediadator? Tyvärr är dem väldigt begränsade i uppgradering då nätagget oftast bara klarar av det som redan sitter i datorn och inte mer.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

skulle inte ens våga köra ett 750ti på den där burken =(. Tror 750ti kräver minst 20a på 12v railen och ditt agg har bara 15a.

Får la fixa ett nytt agg med då.. Vill du vara jättesnäll och rekommendera ett som passar i min burk? Får nog sälja min benq 144hz för att få råd.. Har ju dock en 60hz skärm till som funkar, vill dock ha upp min fps mer då det laggar pankaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoump187:

Får la fixa ett nytt agg med då.. Vill du vara jättesnäll och rekommendera ett som passar i min burk? Får nog sälja min benq 144hz för att få råd.. Har ju dock en 60hz skärm till som funkar, vill dock ha upp min fps mer då det laggar pankaka.

Varför skall du sälja din 144hz när hela poängen var att uppgradera för att utnyttja skärmen mer? Kolla begagnat marknaden efter ett nätagg och ett grafikkort. Gör en köpesannons där du skriver vad du behöver, brukar inte dröja länge innan några personer har hyffsade grejer till din budget! Nätagg med grafikkort som klarar CS för 1000 kr lär du nog hitta

Edit: Vet du vad din dator heter så vi kan se fullständiga specs? lättare och se vad som passar och inte!

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoump187:

Får la fixa ett nytt agg med då.. Vill du vara jättesnäll och rekommendera ett som passar i min burk? Får nog sälja min benq 144hz för att få råd.. Har ju dock en 60hz skärm till som funkar, vill dock ha upp min fps mer då det laggar pankaka.

Dumt att sälja 144Hz skärmen..
Sälj 60Hz skärmen i så fall. Du bör kunna få minst 800kr för vilken 22"+ som helst.

Men vilket som;
Nätagg: https://www.inet.se/produkt/5316016/be-quiet-kraft-600w#/spec...
Grafikkort: https://www.inet.se/produkt/5411091/msi-geforce-gtx-750-ti-2g... eller https://www.inet.se/produkt/5411085/asus-geforce-gtx-750-ti-2...

Om du känner dig modig:
https://www.inet.se/produkt/v100330/uppgraderingspaket-core-i...

nätagg + grafikkort = ~2.3k.
Med CPU / moderkort / minne blir det runt 5.7k.

Edit: Det finns ett uppgraderingspaket, samma som ovan fast utan minne-, eftersom du redan hade 8gb.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk

Satsa på ett begagnat grafikkort såsom ett GTX 660/670. GTX 660 går väl för typ 300 nu här på marknaden. Likvärdigt som ett 750ti.

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Dumt att sälja 144Hz skärmen..
Sälj 60Hz skärmen i så fall. Du bör kunna få minst 800kr för vilken 22"+ som helst.

Men vilket som;
Nätagg: https://www.inet.se/produkt/5316016/be-quiet-kraft-600w#/spec...
Grafikkort: https://www.inet.se/produkt/5411091/msi-geforce-gtx-750-ti-2g... eller https://www.inet.se/produkt/5411085/asus-geforce-gtx-750-ti-2...

Om du känner dig modig:
https://www.inet.se/produkt/v100330/uppgraderingspaket-core-i...

nätagg + grafikkort = ~2.3k.
Med CPU / moderkort / minne blir det runt 5.7k.

Edit: Det finns ett uppgraderingspaket, samma som ovan fast utan minne-, eftersom du redan hade 8gb.

Snällt av dig, har dock ej den budgeten. Lever på cirkus 1050kr i månaden. Får väl helt enkelt hitta något annat att sälja av isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoump187:

Snällt av dig, har dock ej den budgeten. Lever på cirkus 1050kr i månaden. Får väl helt enkelt hitta något annat att sälja av isåfall.

Du får väl skaffa ett extrajobb. Allt behöver inte hända "nu". Snart är snön här och då kan du säkert få tag på ett jobb att skotta snö. Nu på hösten kan du nog hitta något för att kratta löv.

Det finns säkert någon fastighetsskötsel firma i din stad. Om inte så kan du ju knacka dörr och säga att du krattar och gör i ordning för en peng.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Du får väl skaffa ett extrajobb. Allt behöver inte hända "nu". Snart är snön här och då kan du säkert få tag på ett jobb att skotta snö. Nu på hösten kan du nog hitta något för att kratta löv.

Det finns säkert någon fastighetsskötsel firma i din stad. Om inte så kan du ju knacka dörr och säga att du krattar och gör i ordning för en peng.

Precis! Har hela förra veckan kontaktat både Ikea (Bor ju i älmhult ), willys och en massa andra livsmedelbutiker och industrier, så har lite möten framför mig.
Gillar att du faktiskt tipsar om det, försöker för fullt!

PS. Har jobbat och sparat ihop i cirkus 8 månader för att få allt jag har nu, vill dock uppgradera mig.

Permalänk
Avstängd

Ett nytt processor kommer ej att hjälpa, jag sitter med ett i3 4170 och en gtx 750ti, om du skaffar dig ett grafikkort så kommer du se att du går upp över 100 fps, tro mig