Permalänk
Medlem

€59:99
Skämtar dom?

Aja Då blev det inget köp då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

€59:99
Skämtar dom?

Aja Då blev det inget köp då.

39.99 om du inte köper meningslösa origin edition med 5 fula skins och crap till andra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

39.99 om du inte köper meningslösa origin edition med 5 fula skins och crap till andra spel.

aha, såg bara en version via launchern.

Permalänk
Medlem

Tänk på att ni inte får beta av att köpa i förtid

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Gameplay Trailer #2

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Kommer fler få tillgång till betan eller hur blir det? Känner mig rätt taggad på detta spel men vill inte betala 400 spänn och sen är spelet skit. Förväntade ju mig att det skulle vara f2p.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

40 euro är fortfarande på tok för mycket....bara att glömma

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Lite så.. Blev sugen när man först såg det.
Men 400 e saftigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Kommer fler få tillgång till betan eller hur blir det? Känner mig rätt taggad på detta spel men vill inte betala 400 spänn och sen är spelet skit. Förväntade ju mig att det skulle vara f2p.

Yes, det kommer fler vågor av invites. Det är bekräftat av Blizzard. Det är dock även bekräftat av dem att det inte kommer bli några invites innan eller under blizzcon!

Det är bara att vänta och hoppas på att man är en av de lyckliga!

För 400:- kommer jag garanterat att köpa det! Men jag vill inte vänta till i sommar. Och jag hatar när spel släpps på sommaren (för min del). Spelar extremt lite på sommaren då man mest befinner sig på golfbanan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

40 euro är fortfarande på tok för mycket....bara att glömma

Skickades från m.sweclockers.com

Så länge det bara kostar 40E och kommer finnas billigare på andra sidor så tycker jag det är lungt och med en lite högre prislapp så kanske det blir mindre fuskare! MEN jag hoppas och ber till gudarna att dom inte släpper massor med nya gubbar och banor som man måste köpa, typ DLCs osv för då kommer nog detta spel dö ut ganska så fort.

Permalänk
Medlem

40 euro i sig tycker jag inte alls är för saftigt för ett spel, förutsatt att det är bra.. har som så många andra inte haft möjlighet att testa spelet än. Något som oroar mig dock, var sättet de la fram det på, i stil med - "for this, you get all the current 21 heroes".. Detta lämnar definitivt tolkningsutrymme till någon slags modell där man köper hjältar i framtiden, vilket skulle suga otroligt mycket. Innan detta klargjorts, och eftersom man inte får tillträde till beta när man förköper, känns det väldigt onödigt att lägga pengar på spelet ännu..

Permalänk
Skrivet av Eldarion:

40 euro i sig tycker jag inte alls är för saftigt för ett spel, förutsatt att det är bra.. har som så många andra inte haft möjlighet att testa spelet än. Något som oroar mig dock, var sättet de la fram det på, i stil med - "for this, you get all the current 21 heroes".. Detta lämnar definitivt tolkningsutrymme till någon slags modell där man köper hjältar i framtiden, vilket skulle suga otroligt mycket. Innan detta klargjorts, och eftersom man inte får tillträde till beta när man förköper, känns det väldigt onödigt att lägga pengar på spelet ännu..

Man kan ju hoppas att de gör som i LoL att man köper hjältarna för en in game valuta som du tjänar någorlunda lätt genom att spela osv.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Man kan ju hoppas att de gör som i LoL att man köper hjältarna för en in game valuta som du tjänar någorlunda lätt genom att spela osv.

De verkar inte vilja ha det så. Det går att läsa mer om det i denna artikel!

http://www.polygon.com/2015/11/7/9688324/overwatch-buy-to-pla...

Jag hoppas att han talar sanning och är ärliga med oss här.

Angående detta med valuta och köpa heroes för kan jag förstå hans poäng:

För att sammanfatta lite snabbt om du inte orkar läsa så säger han att de vill att spelare ska ha tillgång till alla heroes av den simpla anledningen att en av spelets core är att kunna byta hero mid-game. Detta skulle bli svårt om endast en spelare har dessa spelare, och nästa spelare har endast några andra.

Jag förstör honom om han tycker att det är en viktig grej i deras spel! Men det finns mer att läsa i artikeln!

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Man kan ju hoppas att de gör som i LoL att man köper hjältarna för en in game valuta som du tjänar någorlunda lätt genom att spela osv.

Skrivet av Forsgren:

De verkar inte vilja ha det så. Det går att läsa mer om det i denna artikel!

http://www.polygon.com/2015/11/7/9688324/overwatch-buy-to-pla...

Jag hoppas att han talar sanning och är ärliga med oss här.

Angående detta med valuta och köpa heroes för kan jag förstå hans poäng:

För att sammanfatta lite snabbt om du inte orkar läsa så säger han att de vill att spelare ska ha tillgång till alla heroes av den simpla anledningen att en av spelets core är att kunna byta hero mid-game. Detta skulle bli svårt om endast en spelare har dessa spelare, och nästa spelare har endast några andra.

Jag förstör honom om han tycker att det är en viktig grej i deras spel! Men det finns mer att läsa i artikeln!

Precis, spelmekaniken i att kunna byta hjältar at any point i en match är det som fråntar ett upplägg á la LoL. Det skulle rimma väldigt illa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av warmerspy:

Kommer fler få tillgång till betan eller hur blir det? Känner mig rätt taggad på detta spel men vill inte betala 400 spänn och sen är spelet skit. Förväntade ju mig att det skulle vara f2p.

Jag trodde med det skulle va f2p.

Kommer verkligen inte köra detta spelet och sedan chansa på att det ska va bra bara för blizzard spel från förr var bra.

Permalänk
Medlem

400 spänn är inte dyrt direkt, men helt klart dyrare än gratis som alla hade fått för sig att det skulle vara?

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

Jag är glad att det inte är f2p, beivrar fuskande som annars brukar förpesta FPS.

Permalänk
Medlem

Japp härligt att det inte blev F2P så man slipper all dynga det medför. 39$ är inte dyrt för ett spel. Golden Eye 64 kostade mer när det kom ut och det var 18 år sedan. Härligt att Blizzard går emot strömmen då F2P oftast blir mycket dyrare och behöver dra spelaren bakom ljuset med grisiga mikrotransaktioner för att tjäna pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Japp härligt att det inte blev F2P så man slipper all dynga det medför. 39$ är inte dyrt för ett spel. Golden Eye 64 kostade mer när det kom ut och det var 18 år sedan. Härligt att Blizzard går emot strömmen då F2P oftast blir mycket dyrare och behöver dra spelaren bakom ljuset med grisiga mikrotransaktioner för att tjäna pengar.

Mycket sant. Ett lite högre pris är snarare en fördel.
Det håller alla små kids som inte bryr sig om spelets syfte borta och det får fuskare att tänka efter en andra gång om de riskerar att förlora sina pengar.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

..och 40 euro är inte farligt för ett spel.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

40€ är ju bra prissättning för ett spel kan jag tycka. Kan ju inte förvänta sig att allt är gratis

Visa signatur

Wannabe gamer

Permalänk
Medlem

Någon som fick invite till betan inatt?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

Allt är ju relativt, speciellt då priser. 40€ är väl ändå uppe och nosar bland det dyrare prisskiktet gällande PC spel. Nu var inte jag jättesugen innan men priset är definitivt en dealbreaker för mig då det finns så många andra alternativ.

Bara för det fick jag ironiskt nog förstås tillgång till betan idag. Första intrycken efter ett nån timmes spelande: Jävligt snyggt och polerat designmässigt, "Blizzard-kvalité" helt klart. Spelmässigt känns det som TF2 rakt av i princip. Svårt att se något nytt alls. Skulle lika gärna kunnat heta TF3
Verkar bli ett bra spel för de som gillar genren absolut, det är det redan (blizzard-betorna är ju välkänt putsade så även denna) men inget för mig.

Permalänk

lite gammalt inlägg, men om du räknar om de såhär 400kr för 21heroes = 22kr per hero i snitt, om man gämför de med tex Heroes of the storm där dom billigaste heroes ligger på ca 30kr/styck så är 400kr inte så mycket, samma med LoL, visst nu kan man ju argumentera att i HoTS å LoL så kan man köpa heroes för Ingame pengar, men de tar en JÄVLA tid å göra, å kollar du priset på tex UnrealTournament, Quake3 (när de kom), CoD, osv så ligger dom på ungefär samma pris

visst jag hadde oxå hoppats på en f2p verision med möjlighet å låsa upp heroes för ingame gold lr liknande, men tänkter förmodlinge ändå köpa spelet när de kommer

Permalänk

@Eldarion: det går som jag fattat det endast å byta hero när du har dött å respawnar dvs du kan inte byta till tex widowmaker flyga upp på en bygnad sen byta till junkrat, slänga iväg din ulti för å sen byta till winston

Permalänk
Medlem

Ganska nöjd att det inte är F2P.
När det gäller "swap" av gubbar kan det som sagt endast göras i din egen "bas" så deg går inte byta ute på fältet.

Lirar beta just nu och gillar spelet och det märks att ett lag som har bra teamwork vinner betydlirgt lättare. Så det är inte bara springa runt och skjuta.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Måste instämma i ledet om att det är bra att det inte är f2p. Inbillar mig att dom då kan skippa alla dessa in-game perks osv man annars kan köpa för pengar i gratisspel.

Hoppas på en invite till betan snart..

Permalänk
Medlem
Skrivet av smorfkekke:

@Eldarion: det går som jag fattat det endast å byta hero när du har dött å respawnar dvs du kan inte byta till tex widowmaker flyga upp på en bygnad sen byta till junkrat, slänga iväg din ulti för å sen byta till winston

Det var aldrig det jag ansåg vara problemet dock. Kommentarerna var riktade till ett upplägg där man köper hjältar separat i efterhand och den obalans som uppstår när vissa har större hjältepool att välja på än andra. Inte för att det är konstigt per se, det fungerar ju så i många spel. Men skillnaden är att det direkt skulle kunna avspeglas i/under varenda match.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Japp härligt att det inte blev F2P så man slipper all dynga det medför. 39$ är inte dyrt för ett spel. Golden Eye 64 kostade mer när det kom ut och det var 18 år sedan. Härligt att Blizzard går emot strömmen då F2P oftast blir mycket dyrare och behöver dra spelaren bakom ljuset med grisiga mikrotransaktioner för att tjäna pengar.

Precis. Minns tiderna när ett spel betalades en gång och så ingick allt.
Är dagens gamers så lurade att dom verkligen inte förstår att f2p/seasonpass/dlc kostar mer?

Ta typ HoTS, köp på sig allt där så får man väl droppa några hundra euro

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|