Black Friday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk

Spotify!

Undrar om spotify erbjudandet e de bara och säga upp så blir de 3 månader som rullar på och avslutas sen för 9 kr?! bäst och veta annars får man ju vänta in de hjälp uppskattas och tackar för tipset^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Undrar om spotify erbjudandet e de bara och säga upp så blir de 3 månader som rullar på och avslutas sen för 9 kr?! bäst och veta annars får man ju vänta in de hjälp uppskattas och tackar för tipset^^

Här har du

https://www.spotify.com/se/legal/intro-offer-terms-and-conditions/

Och ja,är bara att säga upp.

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Undrar om spotify erbjudandet e de bara och säga upp så blir de 3 månader som rullar på och avslutas sen för 9 kr?! bäst och veta annars får man ju vänta in de hjälp uppskattas och tackar för tipset^^

Vad jag förstog så är det 3spänn i månaden sen vid övergång vid 3e månaden bör de bara vara att säga upp de.
Synd att de bara gällde nya kunder.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Dagens största fundering, varför ingen REA på PS4 tillbehör? Verkligen inte en enda sida sålde Dualshock billigt ju. Kan det vara nåt som dyker upp på måndag?

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

@H3Nc3: Det saknades helt klart, satt själv och väntade på det.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Vad jag förstog så är det 3spänn i månaden sen vid övergång vid 3e månaden bör de bara vara att säga upp de.
Synd att de bara gällde nya kunder.

Man kan ju spela ful och skapa ett nytt konto och spara ~300kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Dagens största fundering, varför ingen REA på PS4 tillbehör? Verkligen inte en enda sida sålde Dualshock billigt ju. Kan det vara nåt som dyker upp på måndag?

Samma här. Alltid bara billiga paket med konsolerna.
Ps4:an har ju stått i hyllan sen releasedag så det är så tröttsamt.
Det som kostar dom stora pengarna är ju just sakerna runtomkring.

Jag kunde tänkt mig 2st dualshock, 2-3 psn plus 1 år för rätt pris, samt hade en lista på 12 spel där endast 3 fick en sänkning som var nått att tala om :/

Grejen är väl att tanken är (både från affärer och tillvetkare) att om dom sänker priser på konsoler så hamnar dom i hemmen och börjar generera tillbehörsförsäljning...
Att sänka konsolen "kostar" inte mer än att dom som ännu inte köpt köper.

Att sänka t ex dualshock och psn plus hade ju sålt slut alla lager eftersom nästan alla som sitter på en konsol hade passat på.

Summa summarum blev det ju som jag gissade redan innan, saker man verkligen behöver sänktes inte.
Ska hglra en sammanställning i köp-tråden, men kan redan nu spoilera att över 50% av det jag köpte igår var till ordinariepris saker jag väntat på till BF men som givetvis inte sänktes.

Permalänk
Medlem

Nog svårt med rejäla reor nu för tiden, med små marginaler och JIT-system(Just In Time) så finns det inte lika mycket hyllvärmare som förr.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Mediamarkt kör väl på hela helgen tror jag men någon som har koll på vilka fler som gör det?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Mediamarkt kör väl på hela helgen tror jag men någon som har koll på vilka fler som gör det?

De flesta har ju kvar deras deals, fast inga nya kommer(tror jag i all fall). Så länge de äldre deals finns kvar går det att köpa.

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: Du kan alltid (som Zapa skrivit) skapa ett nytt Spotify konto och flytta över spellistorna till det nya. Sedan när erbjudandet tar slut är det bara att kopiera tillbaka. Min syrra gör på detta sätt

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

@bärplockaren: Du kan alltid (som Zapa skrivit) skapa ett nytt Spotify konto och flytta över spellistorna till det nya. Sedan när erbjudandet tar slut är det bara att kopiera tillbaka. Min syrra gör på detta sätt

Inget BF tips men du kan köpa 12 månaders konto från kanada för 400kr:
http://www.ebay.com/itm/Spotify-Premium-12-Month-Subscription...

Kräver att du gör ett kanadensiskt konto, men det är ju inget konstigt.

Galax har också rea, vet inte om de skickar till Sverige men de har 970 för 2500kr:
http://galaxstore.net/GALAX-NVIDIA-GeForce-GTX-970-EXOC-Black...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Det löser sig nog, CDON har kvar alla erbjudanden än.

Men vissa varor försvinner ur kundvagnen då man går till kassan. Står varan är borttagen på grund av att varan är slut. Testade att gå tillbaka och lägga in den på nytt men med samma resultat hela tiden.
Går inte ens köpa till ordinarie priser därifrån just nu. Suck..

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Vet nån om Inets Lamina T-701 för 399kr är värt det? Har ingen bärbar och min mobil är ganska liten och seg. 400kr känns inte mycket att chansa med men som student har man inte mycket att spela med.

Enligt SweCs recension så klagar de på låg primärminne(1GB) och sa att användning av skrivbordsapplikationer borde bortkastas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG:

Men vissa varor försvinner ur kundvagnen då man går till kassan. Står varan är borttagen på grund av att varan är slut. Testade att gå tillbaka och lägga in den på nytt men med samma resultat hela tiden.
Går inte ens köpa till ordinarie priser därifrån just nu. Suck..

Jaha, ok. Det var tråkiga nyheter. CDON:s erbjudanden verkar vara slut nu, erbjudandena men inte varorna. Däremot har Webhallen kvar sina.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xcluzive:

Blev inget köp för mig ;/ Sov på natten och jobbade nästan 15 timmar sen, så missade hela skiten.. Jag som hade taggat ;\

Dom flesta reor fortsätter till och med måndag.

Permalänk

Nu är det bara Cyber monday kvar då? eller? Kommer Sweclockers hålla något liknande inför detta? Hörde att Cyber monday var ett fiasko förra året. Får hoppas bättre i år. OM det ens kommer Annars får man vänta till Mellandagsrean antar jag.

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Ni har inte missat origins sales, de är rätt schyssta.

https://www.origin.com/sv-se/store/deals/sale/saleoftheyear/b...

Najs köpte preics bf4 premium för 174 kr, det bra en bra deal.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Grejen är väl att tanken är (både från affärer och tillvetkare) att om dom sänker priser på konsoler så hamnar dom i hemmen och börjar generera tillbehörsförsäljning...

Korrekt. Det finns nästan ingen vinstmarginal på konsoler längre. Det är spel, tillbehör och andrahandsmarknaden som genererar pengar.

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk
Skrivet av MorteM:

Har någon lyckats beställa härifrån?
Koden fungerade men beställknappen gör inget. Testat chrome, iexplorer och telefonen men får inte igenom en beställning.

Edit:
Fick ett sent svar när jag emailade. Verkade som att sidan dog och alla tog slut Med lite tur kanske jag får ett

Hade exakt samma problem med att jag inte kunde beställa.. Skickade tillslut en beställning via Mail.. Få se om de godtar den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av H3Nc3:

Dagens största fundering, varför ingen REA på PS4 tillbehör? Verkligen inte en enda sida sålde Dualshock billigt ju. Kan det vara nåt som dyker upp på måndag?

Skrivet av BasseBaba:

Samma här. Alltid bara billiga paket med konsolerna.
Ps4:an har ju stått i hyllan sen releasedag så det är så tröttsamt.
Det som kostar dom stora pengarna är ju just sakerna runtomkring.

Jag kunde tänkt mig 2st dualshock, 2-3 psn plus 1 år för rätt pris, samt hade en lista på 12 spel där endast 3 fick en sänkning som var nått att tala om :/

Grejen är väl att tanken är (både från affärer och tillvetkare) att om dom sänker priser på konsoler så hamnar dom i hemmen och börjar generera tillbehörsförsäljning...
Att sänka konsolen "kostar" inte mer än att dom som ännu inte köpt köper.

Att sänka t ex dualshock och psn plus hade ju sålt slut alla lager eftersom nästan alla som sitter på en konsol hade passat på.

Summa summarum blev det ju som jag gissade redan innan, saker man verkligen behöver sänktes inte.
Ska hglra en sammanställning i köp-tråden, men kan redan nu spoilera att över 50% av det jag köpte igår var till ordinariepris saker jag väntat på till BF men som givetvis inte sänktes.

Skrivet av SoVeryIndie:

Korrekt. Det finns nästan ingen vinstmarginal på konsoler längre. Det är spel, tillbehör och andrahandsmarknaden som genererar pengar.

Som SoVeryIndie skriver ovan så är det just kringutrustningen främst Microsoft och Sony tjänar pengar på, bortsett från spelen då. Förra generationen var det bitvis så illa att Sony förlorade pengar på en såld PS3, kostnaden för att tillverka och sälja konsollen var högre än vad kunden betalade. Sonys kontroller till PS4 har jag nog aldrig sett under ca 490kr. Lite förvånande när Xbox One-kontrollers gick att köpa så billigt, även Microsoft har varit rätt hård med prissättningen.

Jag har en till PS4-kontroller på min "Att köpa"-lista men vägrar så länge de kostar 500-600kr.

Skrivet av Zapa:

Vet nån om Inets Lamina T-701 för 399kr är värt det? Har ingen bärbar och min mobil är ganska liten och seg. 400kr känns inte mycket att chansa med men som student har man inte mycket att spela med.

Enligt SweCs recension så klagar de på låg primärminne(1GB) och sa att användning av skrivbordsapplikationer borde bortkastas.

Jag köpte en med, formatet ihop med mitt Microsoft Wedge-tangentbord borde göra den till en trevlig uppgradering att främst skriva på när jag är hemifrån. Min Nexus 4 lämnar en del att önska på området. Just minnet på 1GB kommer begränsa den rätt mycket men det är fortfarande en x86-baserad dator i tablet-format vilket man nog bör kunna hitta någon användning för.

Jag menar, 400kr för en komplett fungerande "dator". Inte ens Raspberry Pi klarar ju av det ens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Dom flesta reor fortsätter till och med måndag.

Jo, fast, de saker som är intressanta är redan slut. Kanske blir nya erbjudanden dock?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Snackade med komplett och de ska iallafall ha cyber monday! dock så intyde de att den inte skulle bli lika bra som black friday.

Permalänk
Medlem

@skogsraggarn:

Borde och borde. Är nog svårt att för en 8" att spela lägre hz än så...

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Självklart fanns det det! Jag lyckades få tag på två Seagate Expansion Desktop Drive 5TB för 1040 kr / st med 50 kr CDON rabattkoder. Ännu bättre deal än den Elgiganten körde med!
http://s3.pji.nu/product/standard/800/3094542.jpg

Seagate Expansion Desktop Drive 5TB
http://cdon.se/hemelektronik/seagate-expansion-desktop-drive-...
Ord. pris 2019 kr
Black Friday Pris: 1090 kr
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3094542

Suck.. när hade de denna deal då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag vill passa på att tipsa om:
http://m.mankind.co.uk/home.dept

Jag använder mig av bulldogs produkter och tycker det grymma, genom den hemsidan betalar man ungefär en tredjedel av det svenska priset.

Som till exempel, de har ett erbjudande att det är 3 för 2 på bulldogs produkter, utöver det har de just nu 25% på det redan låga priset. Sedan utöver det kan du lägga till koden "BLACK" så får du ytterligare 20% rabatt.

Jag vet inte med er men detta borde vara i varje fall ett av de bästa deals man kan göra nu under Black Friday. Jag köpte till exempel 12 st shower gels, tycker de är grymma

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt lager av deras shower gel börjar ta slut, gjort som du ett tag också (från annan sida, men får överväga detta!). Tycker den är bra! Vet inte om alla deras produkter håller lika hög kvalite, gillade inte riktigt deras shave cream.

Skrivet av JoeSun:

Lyckades korpa åt mig
Ipad Air 2, 64GB för 4500kr på Elgiganten
ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC, för 1490kr hos Inet
ASUS GeForce GTX 970 4GB TURBO OC 4GD5, för 2490kr på Webhallen

Hade tidigare tänkt slå till på det kortet som först hamnade under 2500 resp 1500..
I-landsproblemet nu är vilket gfx-kort jag skall behålla. Är det självklart att behålla 970 för den pengen?
Jag uppgraderar från ett 560ti, så det mesta blir bättre Är mest ute efter ett kort som hanterar spel-stream till Nvidia Shield, är tyst, och drar lite ström.

Spar båda och sälj det du inte använder för liten vinst så kan både du och köpare göra en bra affär. Kortet hamnar ju troligtvis under standardpris tillbaka i affären annars. Jag skulle utan tvekan behålla 970 kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag menar, 400kr för en komplett fungerande "dator". Inte ens Raspberry Pi klarar ju av det ens.

Exakt, kan även koppla den till tv:n med HDMI. Tror du att den klarar streama Twitch på hög upplösning? Har en Anderson ADS 2.1 Androidsticka och där så klarar den inte av att spela upp på högsta upplösning.

Får bli en sån om jag inte lyckas nappa hem en skärm genom min annons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Mediamarkt kör väl på hela helgen tror jag men någon som har koll på vilka fler som gör det?

Har de ens börjat?

Tror de flesta "kör" på hela helgen ala vanlig superweekend, weekend rush, superhelg.

Såg i något annonsblad någon kort frågeställning till någon Mediamarkt chef där denna antydde att Cyber Monday var det stora för de, men om BF ger någon indikation på vad som komma skall är det väl katastrof rakt igenom från deras sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyhan:

Produkt: FIFA 16 (download) till Xbox One (kod: CDKEYSBLACK10)
Länk: http://www.cdkeys.com/fifa-16-xbox-one
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3169815
Pris: 278kr

Är det nån som vet om det funkar att köpa härifrån så det inte blir strul med regionsskydd eller nåt?