Black Friday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

tänk på Cyber Monday kommer på måndag och då kommer flera deals..

Mer Granola! Nej men jag tror faktiskt inte att vi lär få se så imponerande deals på måndag. Jag hoppas, men tvivlar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Blev detta för mig:

(Komplett) Samsung 850 EVO 250GB SSD 799:-
(Komplett) Intel Core i5-4690K 1599:-
(Komplett) HyperX Savage DDR3 2400MHz 8GB 454:-
(Hi-Fi Klubben) Argon SUB840 Subbas 1198:-
(Inet) Blue Microphones Snowball White BFRIDAY15 549:-
(CDON) Logitech HD Pro Webbkamera C920 599:-
(CDON) Asus Cerberus Gaming Headset 299:-
(CDON) XBOX 360 Wireless Controller for Windows Black 249:-

Ganska nöjd överlag! (missade dock när SSDn var som billigast)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheVeryUberEnd:

Samma, men jag fick en bekräftelsesida med ordernummer på CDON efter att paypalbetalningen var klar, så antagligen gick den igenom ändå.

Jag kom bara till en tom sida, men står ett referensnummer i den lååååånga adressen, borde vara det då eller?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Godnatt! Vi ses på måndag igen.

Är det natten till månaden - söndage > måndag som det smäller?

Det brukar ju iaf vara på natten efter söndag som måndag börjar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

970 alla dar i veckan!

Skrivet av micke_r:

Du är ju typ BF-kung! Den där spelstreamingen klarar säkert ditt 960-kort av, och det är svalare och tystare. Vill du sälja ett kort snabbt så tror jag det kan bli skaplig rush på ditt 970-kort! Prestanda for the buck så är 970-kortet grymt bra.

Tack så mycket för infon Ska sova på saken.

§ 9 raderat. // MOD
Permalänk
Hedersmedlem

Tack för ett trevligt dygn allihopa, vi hörs på måndag!

Permalänk
Medlem

Letar efter en specifik vara, ser den inte på hela dagen, tänker skitsamma och lirar lite Fallout 4. Ser nu att den kom upp på rea för någon timma sedan och är nu slutsåld. FML.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Tror inte ni ska hoppas på alldeles för mycket inför måndagen, om jag inte minns fel så var det bara rester kvar från fredagen förra året.

Permalänk

Tjabba så de e här alla hängde ikväll^^

Därför de va så tråkigt på andra tråden hehe va en bra black friday tycker jag den bästa hittils:d nån som gjort ett super kap?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Tack så mycket för infon alla tre Ska sova på saken.

Jag hade definitivt behållt 970! Oslagbart pris du gav!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev inget köp för mig ;/ Sov på natten och jobbade nästan 15 timmar sen, så missade hela skiten.. Jag som hade taggat ;\

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

CDON bara krånglar... 23:30 bestämde jag mig för att slå till på en skärm samt LG G3. Efter ca 10 minuter ligger allt i kundvagnen. Efter ytterligare 5 minuter är kortuppgifter inslagna och jag tas till en sida där det står: "Payment Error, your browser does not accept cookie"(har aldrig haft problem med cookies förut och självklart är dessa tillåtna). Hursomhelst har CDON dragit pengar, utan att ge en bekräftelse på köpet. Bestämmde mig då att göra om köpet och faktiskt få en bekräftelse(då jag inte visste att pengarna dragits), vilket jag denna gång fick! Den gick dock igenom 00:05, men priset stämmde i betalningen iallafall. Hoppas CDON löser detta på något smidigt sätt och betalar tillbaka första betalningen..

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalkiller78:

CDON bara krånglar... 23:30 bestämde jag mig för att slå till på en skärm samt LG G3. Efter ca 10 minuter ligger allt i kundvagnen. Efter ytterligare 5 minuter är kortuppgifter inslagna och jag tas till en sida där det står: "Payment Error, your browser does not accept cookie"(har aldrig haft problem med cookies förut och självklart är dessa tillåtna). Hursomhelst har CDON dragit pengar, utan att ge en bekräftelse på köpet. Bestämmde mig då att göra om köpet och faktiskt få en bekräftelse(då jag inte visste att pengarna dragits), vilket jag denna gång fick! Den gick dock igenom 00:05, men priset stämmde i betalningen iallafall. Hoppas CDON löser detta på något smidigt sätt och betalar tillbaka första betalningen..

Håller med. Ett jävla jobb för lite granola!

Fiska hem ett 970 också iaf.

Permalänk
Skrivet av Eronki:

Äntligen gick det att checka ut från CDON, fy fan vilken tid det tog!

Själv har jag försökt få igenom en order på CDON sedan typ kvart i tolv. Vill gärna använda en rabattkod jag har som går ut den trettionde november så jag måste logga in men har glömt användarnamnet. Får inget nytt på eposten fortfarande. Seg sida dom har nu, hoppas det löser sig.

Gonatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Okej, vet inte riktigt vad du menar med att inte visa tiden. Är det inte just vad ambient mode är? Att den alltid är igång fast med mindre ljusstyrka? Som på denna bilden: http://techaeris.com/wp-content/uploads/2015/02/Motorola-Moto...

Får man lämna tillbaks den även fast man öppnat förpackningen då?

Sorry för sent svar, köpte du den? Nej den går in i ambient mode och visar tiden med sänkt ljusstyrka i nån minut innan den helt stängs av. Nån extra firmware-fix som Motorola gjorde, antagligen för att spara batteri. Vet att always-on ambient råkade aktiveras i en uppdatering om man stängde av twist-to-turn on motion-sensorn men tror Motorola "fixade" det sen.

Köper du på nätet har du alltid 14-dagars ångerrätt och du får öppna paketet och inspektera. Bara du inte repar den eller nåt och sparar originalkartong etc. Jag använde min i typ en vecka innan jag beslutade att det inte var värt det. Som sagt så har Android Wear uppdaterats sen dess så det har säkert förbättrats.

Skrivet av mSebbe:

Jag har köpt en idag, menar du att jag kan testa den i en vecka och sedan skicka tillbaka? Hur fungerar detta? Alltså på vilken grund skickar man tillbaka den på då?

Som sagt, distansköplagen ger dig 14 dagars ångerrätt utan att behöva ange något skäl för retur samt rätt att på ett rimligt vis inspektera och prova på varan. CDON brukar skicka med en retursedel så det är bara att klistra på den och skicka tillbaks om du inte känner att varan lever upp till förväntningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Blev inget köp för mig ;/ Sov på natten och jobbade nästan 15 timmar sen, så missade hela skiten.. Jag som hade taggat ;\

Många butiker har blackfriday under hela helgen

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Jag la två orders på CDON mellan 23.30 och 00. Det gick långsamt som sirap men det gick.. Går att kolla i orderhistoriken i kontot för att se orders, även om ni inte får bekräftelsemejl.

Vissa som Dustin verkar ju köra sin vanliga weekend rush mer än att ha BF.

Permalänk
Inaktiv

Glöm inte att posta vad ni handlat i http://www.sweclockers.com/forum/trad/1400136-vad-kopte-du-pa...
Om ni nu vill dvs, alltid spännande att se vad andra fastnat för.

Skrivet av Gender Bender:

Mer Granola! Nej men jag tror faktiskt inte att vi lär få se så imponerande deals på måndag. Jag hoppas, men tvivlar.

Skrivet av Trebsor:

Tror inte ni ska hoppas på alldeles för mycket inför måndagen, om jag inte minns fel så var det bara rester kvar från fredagen förra året.

Förra årets Cyber Monday var rätt klen faktiskt, just rester från Black Friday/helgen. Det enda riktiga fyndet jag minns att jag gjorde var typ 30 paket Gevalia kaffe i Tassimo-kapselformat för 9kr/paket (de kostar normalt sett runt 50-60kr styck).

Men med tanke på att årets Black Friday ändå varit en förbättring mot förra årets så finns det nog lite hopp om måndagen. Men man bör nog inte hoppas alltför mycket, typ all marknadsföring inför helgen har ju handlat om just BF. Jag hoppas butikerna överraskar oss rejält i år.

Permalänk

Om man hade en order i kungvagnen som gick igenom klockan 00:05 för "rätt pris", kommer den då makuleras av CDON eller tror ni de skickar ut dem ändå. De måste ju varit medvetna om att deras sida fått spader?

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

Otroligt nöjd att jag lyckades hålla imot! Blev ett Xbox one spel för 287kr.

Kundvagnen var fylld för 10tusen ett tag Så jättelättlurad på teknik var man iallafall inte

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Vet ej, det var ju billiga diskar du fråga om...

Borde förtydligat min fråga. Med "billigt" syftade jag på ifall det fanns mekaniska hårddiskar som var nedsatta i pris under black friday, då jag inte sett detta även fast jag hållt utkik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns alltid hur mycket kul som helst att handla, men det enda jag skulle ha var ett par 16GB kit DDR3 2133MHz minnen... Och några sådana fanns det så klart inte på rean... Jaja, de går bara ner i pris i alla fall, så det blir väl julhandel, eller efter nyår, kan tänka.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Otroligt nöjd att jag lyckades hålla imot! Blev ett Xbox one spel för 287kr.

Kundvagnen var fylld för 10tusen ett tag Så jättelättlurad på teknik var man iallafall inte

samma här. Var beredd att pröjsa 15k ett tag. Sen höll jag mig tillbaka. Känns faktiskt gött nu i efterhand

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av RocketLasse:

Själv har jag försökt få igenom en order på CDON sedan typ kvart i tolv. Vill gärna använda en rabattkod jag har som går ut den trettionde november så jag måste logga in men har glömt användarnamnet. Får inget nytt på eposten fortfarande. Seg sida dom har nu, hoppas det löser sig.

Gonatt.

Det löser sig nog, CDON har kvar alla erbjudanden än.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Därför de va så tråkigt på andra tråden hehe va en bra black friday tycker jag den bästa hittils:d nån som gjort ett super kap?

Håller med riktigt trevlig främst från CDON som trummade på och slängde ut saker till höger å vänster.

Ta en titt i denna tråden, Vad-kopte-du-pa-black-friday-2015

Skrivet av Orman:

Borde förtydligat min fråga. Med "billigt" syftade jag på ifall det fanns mekaniska hårddiskar som var nedsatta i pris under black friday, då jag inte sett detta även fast jag hållt utkik.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kollade också men då de var såpass små volymer av TB var de väl knappt värt att rea ut, men håll utkik nu under Cyber monday kanske kommer nån bra deal då.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orman:

Borde förtydligat min fråga. Med "billigt" syftade jag på ifall det fanns mekaniska hårddiskar som var nedsatta i pris under black friday, då jag inte sett detta även fast jag hållt utkik.

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart fanns det det! Jag lyckades få tag på två Seagate Expansion Desktop Drive 5TB för 1040 kr / st med 50 kr CDON rabattkoder. Ännu bättre deal än den Elgiganten körde med!

Seagate Expansion Desktop Drive 5TB
http://cdon.se/hemelektronik/seagate-expansion-desktop-drive-...
Ord. pris 2019 kr
Black Friday Pris: 1090 kr
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3094542

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

rena interna makaniska diskar hade komplett iaf.. ingen koll på priset.

Externa 3.5 diskar hade Elgiganten WD Elements Desktop 3.0 5TB för 1111 kr för 5 TB, så 0.22 kr/gb
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2796415
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-o...

Externa 2.5 diskar hade Komplett Seagate Expansion Portable Drive 2TB för 699 kr för 5 TB, så 0.35 kr/gb
www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3094555

Lägre än så finns inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Produkt: Sony Smartband Talk SWR30 (Kod: CXJ575)
Länk: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=swr30
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2789115
Pris: 499kr

Har någon lyckats beställa härifrån?
Koden fungerade men beställknappen gör inget. Testat chrome, iexplorer och telefonen men får inte igenom en beställning.

Edit:
Fick ett sent svar när jag emailade. Verkade som att sidan dog och alla tog slut Med lite tur kanske jag får ett

Permalänk
Medlem

Får vi hoppas på att det dyker upp några godingar på måndag också!:)
Tror ni det finns någon chans att en i5 6600k får sig ett erbjudande :)? Känns ju som att det är lite för nytt för att hoppas på..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Självklart fanns det det! Jag lyckades få tag på två Seagate Expansion Desktop Drive 5TB för 1040 kr / st med 50 kr CDON rabattkod. Ännu bättre deal än den Elgiganten körde med!
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3094542

Var inne på Elgiganten för den disken de sålde, men deras lagerstatus lurade mig, så blev lite sadface när den var slut.

§ 9 raderat. // MOD