Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Humm min telefon har börjat knarra... Om jag trycker försiktigt i höger respektive vänster hörn med tummen och pekfingret så knarrar den.

Detta händer även om jag har den i en lite mindre jeans ficka. Sjuuukt störande.

Är era lika dana? Är en 950XL

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, min 950 XL knarrade och det verkar vara ett (alldeles för) vanligt problem. Önskade nästan att de skickade ett eller två extra skal istället för en Display dock.

Lämnade tillbaka min till Inet som en DOA.

Permalänk
Medlem

Har ingen Lumia offers app. Hur lyckas ni installera om appen? Hittade en länk på ett forum men det går inte att ladda ner den från store (länken ladda ner är oklickbar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazzer:

Japp, min 950 XL knarrade och det verkar vara ett (alldeles för) vanligt problem. Önskade nästan att de skickade ett eller två extra skal istället för en Display dock.

Lämnade tillbaka min till Inet som en DOA.

Min knarrade med, men löste sig när jag öppnade och satte tillbaka skalet som man ska.

Min har varit igång nu sen kl 18 på fredag 8% nu mycket bra! ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Humm min telefon har börjat knarra... Om jag trycker försiktigt i höger respektive vänster hörn med tummen och pekfingret så knarrar den.

Detta händer även om jag har den i en lite mindre jeans ficka. Sjuuukt störande.

Är era lika dana? Är en 950XL

Provat denna metod?
http://www.windowscentral.com/quick-fix-creaky-lumia-950-xl-cover

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

Kul att fler märker hur oerhört effektivt/bloatfree och snabbt WP är.

Använder ännu idag min gamla trotjänare L1520 då batteriet lätt räcker 3 dagar med normal användning. OIS och briljant kontrast i solljus gör bara saken bättre.

Ännu inte hittat en lur som ens kommer i närheten, men är smått nyfiken på XL modellen. Hur är det att använda den i solljus? Nu är det visserligen mycket molniga dagar men vore intressant om någon kunde testa när solen tittar fram. Hur känns det att hålla i den?

Nokia är de enda som lyckades göra telefoner i plast som var robusta/inte kändes billiga. Såväl L920 som L1020 som min L152.

Är 950 XL en lur som bibehåller den traditionen?

Permalänk

Efter drygt en vecka med en 950 i min ägo så är jag på det stora hela nöjd.
Klart bättre batteritid än dom Androidlurar jag har ägt och klart bättre signalstyrka än både Samsung och iPhone. Bor i en "blindspot" och jag har bara kunnat få mottagning om jag har ställt telefonen på ett ställe i fönstret, nu har jag till och med 4G täckning och kan ha telefonen vart som i huset. Syrran som har iPhone och har samma operatör har nada mottagning hos mig.
Har precis fått telefonen att ladda ner senaste uppdateringen och jag är klart nyfiken på hur mycket bättre batteritiden kommer att bli som alla skriver.
Nackdelen med Windows är dock app utbudet. Fast det kan jag leva med då det positiva klart överväger bristen på appar.

Har inga problem med något knarrande bakstycke, fast det verkar mer vara XL modellen som har det "problemet".

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av csjaunja:

Har ingen Lumia offers app. Hur lyckas ni installera om appen? Hittade en länk på ett forum men det går inte att ladda ner den från store (länken ladda ner är oklickbar)

https://www.microsoft.com/en-us/store/apps/lumia-offers/9nblg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Jag har nog sämst tur någonsin.
beställde en L950 fick reda på att den skulle skickas när den släpptes (genom tre).
Nu är luren försenad till den 14.... JANUARI!!!

beställde även ett Mozo från komplett som skulle komma till dom den 3 dec som sen blev den 9,11 och nu den 17 december....

Fy fan, fattas bara att Halebop oxå säger att min XL kommer i Januari så har vi lika stor otur, Inet har försenat mitt Mozo 3ggr nu..

Blir en mörk jul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Fy fan, fattas bara att Halebop oxå säger att min XL kommer i Januari så har vi lika stor otur, Inet har försenat mitt Mozo 3ggr nu..

Blir en mörk jul...

Dum jag va då...insåg inte att de fanns återförsäljare till Mozo så jag köpte det ifrån Mozo själva >.> Dyrare =/

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnisch:

Dum jag va då...insåg inte att de fanns återförsäljare till Mozo så jag köpte det ifrån Mozo själva >.> Dyrare =/

Just det kmr jag ihåg du nämnde.. . Men du kanske får det tidigare?? Vad har du för leveransdatum?

Permalänk
Medlem

Rutan "Get the app" är grå och oklickbar för mig

Edit: Nu skäms jag litegrann, hade ställt in edge på desktopversion, funkar bättre med mobilversion då kunde jag ladda ner den. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Just det kmr jag ihåg du nämnde.. . Men du kanske får det tidigare?? Vad har du för leveransdatum?

Nej inte fått något datum än, beställde den 6:e Dec. Men nu ser jag på hemsidan det står "Shipment within 3-4 weeks of order", undrar om det verkligen stod det när jag beställde. Har för mig de inte stod något sånt alls då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnisch:

Nej inte fått något datum än, beställde den 6:e Dec. Men nu ser jag på hemsidan det står "Shipment within 3-4 weeks of order", undrar om det verkligen stod det när jag beställde. Har för mig de inte stod något sånt alls då.

Ok, det stod så.. jag var själv inne där i november och kollade, då stod det iaf 3-4 weeks.. :).

Vi får hålla tummarna hårt.. :P.. men som andra föreslog.. gå in till elgiganten och teckna istället.. har du mobilen direkt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Ok, det stod så.. jag var själv inne där i november och kollade, då stod det iaf 3-4 weeks.. :).

Vi får hålla tummarna hårt.. :P.. men som andra föreslog.. gå in till elgiganten och teckna istället.. har du mobilen direkt..

Mobilen har jag redan, det är skalet jag pratade om nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnisch:

Mobilen har jag redan, det är skalet jag pratade om nu.

Beställde ett: Mozo Book Cover Lumia 950 XL Svart, från Inet den 4/12 med information om att det skulle finnas i Webblager 10/12. Nu finns det inget datum alls längre om när de får in det -> Webblager: Obekräftad!

Surt!

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Tack som tusan för den länken. Hittade den inte i store när jag sökte efter den. Grymt av ms att erbjuda alla som köpt en 950/xl en gratis displaydock. Nu är det bara cortana på svenska som saknas, och lite fler appar

Permalänk
Medlem

Ett tips till bättre batteritid,
Jag stängde av så att edge inte får köra i bakgrunden, sen installerade jag webbläsaren: Maxthon Browser som fungerar bra, enda nackdelen är att scrollningen är lite långsam, men den verkar dra bra mycket mindre batteri än edge iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Min har varit igång nu sen kl 18 på fredag 8% nu mycket bra! ;P

Nu har jag en 950 och inte XL men vad har du för inställningar för att nå den batteritiden?

Mobildata på hela tiden? 3G eller 4G? Bra täckning?
Wifi? Hur stor del av tiden?
Har du Instagram/6tag?
Facebook? Vilken app i så fall?
Stängt av mycket appar från att köras i bakgrunden?
Hur mycket har du använt telefonen under tiden?

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S25 Ultra]

Permalänk
Skrivet av [SH]:

Nu har jag en 950 och inte XL men vad har du för inställningar för att nå den batteritiden?

Har du Instagram/6tag?

Batteritiden ör mycket bättre 10586.29.. Fixa den uppdateringen om du inte redan har gjort det.

Permalänk
Medlem

Min hittar endast 10.0.586.0

=(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Batteritiden ör mycket bättre 10586.29.. Fixa den uppdateringen om du inte redan har gjort det.

Har uppdatering men inte i närheten debatteritider som nämns ibland. Klar från 06:00 till 23:00 men mycket mer det inte.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S25 Ultra]

Permalänk
Medlem

Nån som fått/sett 950XL hos Telenor? Jag beställde en förra veckan, men samma dag slog leveransdatum över från 3-5 dagar till beräknas v49(!?!?!?).
I butik kan de inte svara på om den är på väg och kundtjänst vet inget om orderstatus... Måste sitta ett orakel någonstans som allsmäktigt och enväldigt hanterar orderstatusen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av erCon:

Nån som fått/sett 950XL hos Telenor? Jag beställde en förra veckan, men samma dag slog leveransdatum över från 3-5 dagar till beräknas v49(!?!?!?).
I butik kan de inte svara på om den är på väg och kundtjänst vet inget om orderstatus... Måste sitta ett orakel någonstans som allsmäktigt och enväldigt hanterar orderstatusen...

Hehe samma sak här fast Halebop..

Jag tog saken i egna händer och ringde deras leverantör.. och det är tyvärr så att XL är lite av en bristvara och de kunde inte heller svara på när dom får den..

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Har du Instagram/6tag?

Saknar simkort (väntar på halebop ) :/
Annars är det
50% ljus
Position på
Bluetooth på
Wifi på
Glance på
Facebook/messenger/6tag/2st mailkonto aktivt

Kan simkort vara boven för mitt batteri?

--------------------
Till er som väntar på Halebop, gå till Elgiganten och hämta en telefon! De gav mig samma erbjudande som Halebop.

Permalänk
Medlem

Jag använder min telefon ganska så "slösaktigt"
Jag har wifi och blåtand igång jämt.
Kollat 40min på serier (På tåget)
pratat ca 20-30 min i telefon idag och en del slösurf

Tog ur laddaren 06:20, kl 20:28 har jag 50% kvar, det är en klar förbättring mot min Lumia 930 som knappt klarade en dag med samma windows 10 version

Permalänk
Medlem
Skrivet av erCon:

Jag hämtade min 950 XL förra tisdagen, den 8:e, i Telenors butik i Farsta. Gjorde beställningen i samma butik den 6 november.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Min hittar endast 10.0.586.0

=(

Gör en återställning, som jag och många andra fått göra för att få uppdateringen. Gå till: All settings, System, About, och längst ned "Reset your phone. När telefonen har återställts, sök efter uppdateringen igen och uppdatera. Återställ eventuell backup efter det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken färg ska man välja på Mozo! xD Funderar strakt på black/silver, lite tråkig kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Vilken färg ska man välja på Mozo! xD Funderar strakt på black/silver, lite tråkig kanske?

Äsch smaken är som baken... delad med ett hål i..

Jag valde Brown/Silver.. var nära på att välja Red/Gold först.. Men alla är snygga..

Permalänk
Medlem

har ni inte fått uppdateringen än får ni nog vänta ett tag till

http://www.windowscentral.com/microsoft-pulls-windows-10-mobi...

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!