Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk

@martini: Brukar stå still på 0% väldigt länge. Om du kan, så låt den stå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

@martini: Brukar stå still på 0% väldigt länge. Om du kan, så låt den stå

Okej, skönt att höra. Har väl stått 4-5h än så länge, men kanske behövs mer?

Permalänk

@martini: Oj, det va länge! Tänkte mig typ max 1h.. Låter som något är knas :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Okej, skönt att höra. Har väl stått 4-5h än så länge, men kanske behövs mer?

Min gjorde samma sak. Antingen hard reset eller windows device recovery löste det för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Min gjorde samma sak. Antingen hard reset eller windows device recovery löste det för mig.

Okej....Sjukt drygt, inget jag direkt är sugen på. Får se om den gör några framsteg under natten

Permalänk
Medlem

Min startade om igen nyss... vad fan är det här för skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Okej....Sjukt drygt, inget jag direkt är sugen på. Får se om den gör några framsteg under natten

9% nu. Stod på 0% från typ 14 - 22 idag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

9% nu. Stod på 0% från typ 14 - 22 idag...

Min tog en evighet att komma till 4% så jag tröttnade å körde hard reset istället

Permalänk
Medlem

fick .36 uppdateringen igår, kan väl inte påstå att batteritiden blivit grym.. låg i sängen och surfade kanske 10min innan jag gick upp, på 2 timmar har den gått från 100% till 75% (950XL)

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Min startade om igen nyss... vad fan är det här för skit.

Läste om detta, någon bugg i appar som är installerade på SD-korten

Permalänk
Medlem

@downup:

Asså jag har inget SD kort, min hade ett omstarts maraton igår pågick typ under hela dagen fram tills att batterisparfunktionen gick igång när jag blev trött på vibrationerna och ville att den skulle ladda ur.

Har inte starta om sig sedan igår kväll.
Stängde också av bakgrund behörigheter för lite appar som jag ansåg inte skulle köras utan min vetskap.

Permalänk
Medlem

@martini:
Låt enheten ligga upplåst i uppdaterings vyn.
Efter ca 10-20 min så kommer den sätta igång att installera.

Har för mig att jag läste om en bugg som gör att man inte ser förloppet först på slutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazzerx:

@martini:
Låt enheten ligga upplåst i uppdaterings vyn.
Efter ca 10-20 min så kommer den sätta igång att installera.

Har för mig att jag läste om en bugg som gör att man inte ser förloppet först på slutet.

Under natten hade den tankat ner uppdateringen, så nu är den installerad och klar

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med kameran på XL?
Jag kan ta foto på 0.00001 sekunder men väl inne i fotogalleriet så står det "bearbetar" väldigt länge. Är det för att den tankar upp bilden till Onedrive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Någon som har problem med kameran på XL?
Jag kan ta foto på 0.00001 sekunder men väl inne i fotogalleriet så står det "bearbetar" väldigt länge. Är det för att den tankar upp bilden till Onedrive?

Så är de för mej med, fast jag har vanliga 950.

Har ännu inte fått en enda skarp bild vad jag tycker än. Vet inte vad de beror på, hoppas de inte är något med själva telefonen :/

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atenza:

Så är de för mej med, fast jag har vanliga 950.

Har ännu inte fått en enda skarp bild vad jag tycker än. Vet inte vad de beror på, hoppas de inte är något med själva telefonen :/

Samma här, :/ inte så som de visade på mässan. Sen är vissa bilder bättre före bearbetning . Ska testa annan app

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Samma här, :/ inte så som de visade på mässan. Sen är vissa bilder bättre före bearbetning . Ska testa annan app

Hade samma på min Lumia 930 med senaste Windows 10 build. Ni får nog vänta på en software-update.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Hade samma på min Lumia 930 med senaste Windows 10 build. Ni får nog vänta på en software-update.

Var samma problem i början av 1020 med. Hoppas på quickfix snart

Permalänk
Medlem

Har hört en del om att det ibland inte händer något när man använder den fysiska kameraknappen och att kameraappen är seg att starta. Är det ofta så? Något som kanske redan är löst via uppdatering?

Permalänk
Medlem

Är det någon som har dual sim och kan förklara hur det fungerar i praktiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Är det någon som har dual sim och kan förklara hur det fungerar i praktiken?

Ganska smidigt system faktiskt. Du har olika ikoner för de olika simkorten, dvs två ikoner för att ringa beroende på vilket du vill använda och detsamma gällande meddelanden. Sedan väljer du i inställningar vilket du vill använda för mobil data osv.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2pac:

Har hört en del om att det ibland inte händer något när man använder den fysiska kameraknappen och att kameraappen är seg att starta. Är det ofta så? Något som kanske redan är löst via uppdatering?

Tar ungefär 1-1½ sek att starta från låsskärmen. Ibland kan de vara lite klurigt att få den att fokusera genom att trycka halvvägs om man vill fokusera om innan kameran har hunnit fokusera första gången om du förstår vad jag menar.

Idag hittade jag .29 uppdateringen genom operatören, har inte Windows Insider installerat. Har inte märkt någon skillnad än men har inte använt telefonen så mycket idag.

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Medlem

Jag tog reset på mobilen igår, och formaterade sd-kort för att slippa den här jävla omstarts-buggen.
Återställde inte från backup, eftersom jag inte vill få något som kanske är trasigt.

Fick en random omstart ändå, på kvällen. Jag misstänker att det kan ha något med IM+ appen. Tog bort den och testar nu under dagen, so far so good.

Men hur fan kan de ha random omstarter hela jävla tiden... förfan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Jag tog reset på mobilen igår, och formaterade sd-kort för att slippa den här jävla omstarts-buggen.
Återställde inte från backup, eftersom jag inte vill få något som kanske är trasigt.

Fick en random omstart ändå, på kvällen. Jag misstänker att det kan ha något med IM+ appen. Tog bort den och testar nu under dagen, so far so good.

Men hur fan kan de ha random omstarter hela jävla tiden... förfan.

Det är riktigt konstigt.. för mig har den aldrig startat om.. :/. Jag har inget SD-kort iof..

Permalänk
Skrivet av 2pac:

Tror det finns något slags "lås" dvs att om ljussensorn känner att det är mörkt, tex att mobilen ligger i fickan så ska inte kameran gå igång även om man trycker på knappen. Har för mig att jag läst något om det någon stans. Har inte fått min 950 ännu så jag ska inte säga för mycket.

Ska gå att avaktivera om man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Det är riktigt konstigt.. för mig har den aldrig startat om.. :/. Jag har inget SD-kort iof..

Mycket störigt.
Jag har alla apparna internt. Endast bild/film/downloads på kortet.
Och SD-kort är en av fördelarna med mobilen, också fungerar det inte...

Jag fick nyss ett sms om att inet fått in mozo-backplate.

Permalänk

Jag har precis gämtat min 950, men Lumia offers är "tom". det vill säga att där finns inget den erbjuder.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Jag har precis gämtat min 950, men Lumia offers är "tom". det vill säga att där finns inget den erbjuder.

Naaaj säg inte så, nu gör du mig riktigt orolig. Ska hämta ut min i kväll..

Permalänk
Skrivet av Wiinis:

Naaaj säg inte så, nu gör du mig riktigt orolig. Ska hämta ut min i kväll..

Skulle tydligen uppdatera appen.

den gnällde dock om att det inte var windows 8.1 eller senare vilket var ganska udda tyckta jag:D

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Någon som har ett bra tips på härdat glass skräm skydd (wierd det lät då )?

Det jag köpte nu som sagt har ju ingen utskärning för proximity sensor.. har tittat på denna:
http://www.amazon.com/gp/product/B016PC8NXW?keywords=tudia%20...

Men om någon har ett skydd som fungerar tar jag gärna emot tips..

Edit:

Ser ju att de inte skickar till Sverige.. har tittat på Panzer också.. men gillar inte att höger sidan är "öppen" längst upp.. :/.

Har Panzer och det fungera bra på min 950XL. Har haft Panzer på tre olika telefoner och varit nöjd.