Visa era skrivbord i Windows

Permalänk
Medlem

mitt skrivbord gillar och hålla det så... tvättat som möjligt heuheu

Permalänk
Medlem

Hur har du fått ikonerna i mitten på taskbaren? Har för mig jag läst en guide nånstans...
EDIT: Hittade en YouTube-videon som förklarar hur man gör: https://youtu.be/9fcrFbxy9tY

Samt vilken docka är det du har överst på skärmen?

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Permalänk

http://i.imgur.com/xzlV5ZQ.jpg?1
Stor desktop, 2 st 1920*1200 16:10 skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LellePrinter:

http://i.imgur.com/xzlV5ZQ.jpg?1
Stor desktop, 2 st 1920*1200 16:10 skärmar.

Trodde jag var knäpp med mina 7 diskar (16tb) och 6 externa (de räknas inte) men dina 11 tog priset
Eller många partitioner?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Babels torn - av Pieter Bruegel den äldre

Jag har alltid gillat gamla målningar på skrivbordet.
Bilden är dock lite beskuren.

Permalänk

@Juicis:

Inga partioner, 14 diskar, 15 i fall man räknar med min Xubuntu disk. Kör multiboot.

Har ett Lian Li PC-A77B chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LellePrinter:

@Juicis:

Inga partioner, 14 diskar, 15 i fall man räknar med min Xubuntu disk. Kör multiboot.

Har ett Lian Li PC-A77B chassi.

Haha mysigt! blir lite att leka med

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Enkelt. Bakgrundsbilden passar fint till vintern.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Enkelt. Bakgrundsbilden passar fint till vintern.

https://i.imgur.com/q9tZXtQ.jpg

Fin! lust att dela?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk

@Juicis:

Jajemen

Intel Xeon X3470 2.93GHz Socket 1156

AMD FirePro V7800 2GB

8gb DDR3

Så jag klarar mig rätt så bra. Behöver inte de senaste, huvudsaken är att man själv är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Fin! lust att dela?

Länk

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Tack! genast lite julkänsla

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

@LellePrinter
Absolut! du har helt rätt! Känner samma känlsa *ingen stress till att köpa delar hela tiden* (förutom diskar)

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Lite småuppdateringar.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Inaktiv

Lite nytt. Har inhandlat en S27D590C till och kör med dual monitor underlägg. Fortfarande hyffsat rent skrivbord.

Permalänk
Inaktiv

Installerade om Windows 10 efter en test-runda med Linux. Blev lite nytt med Halo underlägg och Rainmeter. Har inte lyckats få rainmeter på båda skärmarna ännu.

Permalänk
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Installerade om Windows 10 efter en test-runda med Linux. Blev lite nytt med Halo underlägg och Rainmeter. Har inte lyckats få rainmeter på båda skärmarna ännu.

http://i.imgur.com/pilhl7y.jpg

Det är väl bara att dra och flytta? Har bestämt för mig utan att ha prövat nyligen att det ska funka.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sweets589:

Det är väl bara att dra och flytta? Har bestämt för mig utan att ha prövat nyligen att det ska funka.

Vet du, jag har läst det lite varstans men inget som har fungerat. Jag bara flyttar på "modulerna" mellan skärmarna. Jag vill ha dom på båda skärmarna samtidigt. Börjar undra om man inte måste ha två instanser av rainmeter igång samtidigt då :/

Permalänk
Medlem

Har precis börjat pilla med Rainmeter, men såhär ser det ut just nu!

Rainmetern för Disks och System är dock standard då jag än så länge inte har hittat något som jag gillar. Har någon något förslag så är det dock varmt välkommet! Stilrent är nyckelordet.

EDIT: En liten uppdatering på Rainmetern för systemavläsning. Tog bara och gjorde om den vanliga tills vidare. Har en liten idé på hur jag skulle kunna göra en rätt så snygg, men då får jag skriva från grund när jag väl får tid. Ska även ändra om så att den sen läser av GPU. Alternativt också temps.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har använt den här bakgrunden ganska länge, ända från W7, W8/8.1 och nu till W10. Fördelen med den här bakgrunden förutom den fina vyn är att den innehåller röda, gröna och blåa toner vilket gör att jag ganska snabbt tom med ögat kan se om kalibreringen är ok eller om det är dags att ta fram färgkalibratorn.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fick idag hem min nya BenQ GW2470H monitor, så får bli en update (gick från en gammal 22" 1680x1050 skärm som bara hade VGA anslutning hehe)

Permalänk
Medlem
Skrivet av andropen:

Fick idag hem min nya BenQ GW2470H monitor, så får bli en update (gick från en gammal 22" 1680x1050 skärm som bara hade VGA anslutning hehe)

http://i.imgur.com/6ek7QQf.png

underbar bakgrund, var är den från? kan du dela

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMyxo:

underbar bakgrund, var är den från? kan du dela

Tror jag hämtade den från Wallbase när den sidan fanns. Om 1080p-upplösning går bra, så la jag upp den här: http://i.imgur.com/md3fDzl.jpg

Permalänk

Mitt skrivbord,

Samma layout har hängt med ett par år nu, ska väl ut och leta wallpapper någon kväll.

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andropen:

Tror jag hämtade den från Wallbase när den sidan fanns. Om 1080p-upplösning går bra, så la jag upp den här: http://i.imgur.com/md3fDzl.jpg

stort tack.

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta

Permalänk
Inaktiv

Mitt skrivbord i dagsläget med alla skärmar aktiverade. Bakgrundsbilderna är från diverse spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Inte direkt imponerande, och jag föredrar ett så rent skrivbord som möjligt.

http://i.imgur.com/daqbiRp.jpg

Den där bakgrundsbilden vart finns den?