ASUS N552VX, kontrollera fläktar

Permalänk
Medlem

ASUS N552VX, kontrollera fläktar

Jag skulle vilja ha hjälp att minska ljudet från fläktarna på min laptop Asus N552VX-FY113T. Enligt SiSoftware Sandra har datorn Mainboard ASUS N552VX. Enligt Asus support så har den två stycken fläktar.

Med hjälp av programmet NoteBook Fan Control (NBFC) 1.4.2 har jag lyckats minska ljudet från datorn men det kvarstår fortfarande ett "brus" som jag misstänker kommer från den ena av fläktarna. Jag har provat alla Asus Config profiler i NBFC utan att få datorn helt tyst. Både profilen "ASUS 550JV" (som har en fläkt) och "ASUS Zenbook UX32LN" (som har två fläktar) ger enligt min bedömning samma resultat när det gäller ljudnivå.

Jag har även provat SpeedFan (SF) 4.51 som kan läsa av olika temperaturer men verkar inte detektera några fläktar i datorn. Moderkortet "ASUS N552VX" (enl Sandra ovan) finns inte med på SF:s lista "Motherboards that are known to change fan speeds" http://www.almico.com/forummotherboards.php?man=254

Jag vore mycket tacksam om ni kan hjälpa mig att få dator helt tyst, åtminstone tillfälligt vid låg belastning!