Köpråd nytt gaming headset

Permalänk

Köpråd nytt gaming headset

Hej sweclockers!
Är ute efter ett par nya lurar till datorn. Sitter just nu med ett par qh90 som jag tycker funkar ok men vill ha ett par lurar som är mer slutna och med bättre ljud.
Har funderat på att köpa en blue microphones snowball eller yeti då jag sitter mycket i ts, skype, mumble osv.
Lurarna ska väll främst passa för CS då det är det enda spelet jag spelar men visst lyssnar jag även på musik och kikar också en hel del film.
Sitter med integrerat ljudkort och låter väll det helst så förbli då jag har taskigt om plats (mitx bygge)
har kikat: razer blackshark 2.0, sennheiser game zero, och även steelseries 9h men efter alla reviews osv så känns det ändå inte som att något direkt faller mig i smaken. Kommer väll sluta med att jag köper mig ett par in-ears och par peltors, haha
Kan tänka mig att lägga max: 2500:- på endast lurarna!

Permalänk
Avstängd

Nu är jag kanske inte mycket till hjälp, men håll dig borta från Razer:s produkter.

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Hej sweclockers!
Är ute efter ett par nya lurar till datorn. Sitter just nu med ett par qh90 som jag tycker funkar ok men vill ha ett par lurar som är mer slutna och med bättre ljud.
Har funderat på att köpa en blue microphones snowball eller yeti då jag sitter mycket i ts, skype, mumble osv.
Lurarna ska väll främst passa för CS då det är det enda spelet jag spelar men visst lyssnar jag även på musik och kikar också en hel del film.
Sitter med integrerat ljudkort och låter väll det helst så förbli då jag har taskigt om plats (mitx bygge)
har kikat: razer blackshark 2.0, sennheiser game zero, och även steelseries 9h men efter alla reviews osv så känns det ändå inte som att något direkt faller mig i smaken. Kommer väll sluta med att jag köper mig ett par in-ears och par peltors, haha
Kan tänka mig att lägga max: 2500:- på endast lurarna!

Först av allt köp inget "gaming headet" utan köp isåfall ett par lurar och en extern mikrofon.
Gaming headset har för det mesta dålig ljudkvalite för priset.
Just för cs så skulle jag rekommendera ett par öppna hörlurar då man hör fotstegen bättre / verklighetstrognare i ett par öppna hörlurar men öppna hörlurar passar inte alla.
Skulle rekommendera ett par hörlurar runt 1000-2000 och sedan lägga resten av pengarna på en dac.
Några hörlurar som jag har hört dom flesta här på sweclockers prata gott om :
Audio Technica ATH-M50x
Beyerdynamic DT770 Pro
Även Philips Fidelio X2 dock öppna