Eftersom att en utav RAM stickorna som sitter i burken har lagt av så har jag nu kommit fram till att jag skall införskaffa mig nya RAM minnen. Sneglade lite åt "Corsair Vengeance Pro Series 16GB 2400MHz" först men insåg sen att dom ligger på 11 cl. Detta är väl i regel ganska långsamt och man vill väl helst undvika de högre siffrorna om jag har rätt? Dock så har den ju 2400MHz så det kanske kompenserar ut det? Jag är inte så kunnig när det gäller RAM så därför frågar jag här. Vilka RAM minnen är de snabbaste för en rimlig peng? Hade kunnat tänka mig spendera 1000kr max!
Vilka RAM-minnen du köper spelar ungefär noll roll, skillnaden mellan alla olika kombinationer som finns i marknaden går knappt att mäta om det är spel du har datorn till.
Vilka RAM-minnen du köper spelar ungefär noll roll, skillnaden mellan alla olika kombinationer som finns i marknaden går knappt att mäta om det är spel du har datorn till.
Jag hade tänkt att använda det för gaming självklart, men så du menar allts¨å att vilka 16gb's ram minnen som helst presterar ungefär lika bra som andra?