Permalänk
Medlem

Corsair Gaming Strafe RGB MX Silent väsnas!

Hej! fick mitt nya tangentbord idag men det väsnas något befängt trots silent-versionen av MX red. Varje gång jag trycker på S, F, T, eller L så det "pling", dovt men väl hörbart. Någon som har haft samma problem?

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk
Medlem

Det är inte brytarna i sig som låter, utan det är små vibrationer som resonerar i stålplattan som brytarna sitter fästa i som uppstår när du bottnar tangenten (tänk gitarrsträng). Det brukar kunna uppstå mer eller mindre i de flesta tangentbord så vitt jag vet även om vissa tangentbord (Filco exempelvis) tycks vara mer benägna att ha det ljudet. Sök på "Filco ping" för mer info. Om det går att reklamera är jag osäker på dock.

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem

Mitt reservtangentbord från biltema gör ju mindre väsen ifrån sig, skamligt av Corsair att inte slå det när man säljer sitt tangentbord som "silent"...

Det hörs klart och tydligt genom lurarna med musik i öronen.

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorped:

Mitt reservtangentbord från biltema gör ju mindre väsen ifrån sig, skamligt av Corsair att inte slå det när man säljer sitt tangentbord som "silent"...

Skillnaden då är ju dock att ditt tangentbord från biltema förmodligen använder rubberdomes och inte har någon stålplatta och är därmed rent naturligt tystare än ett mekaniskt oavsett om det är ljuddämpande brytare. Gjorde dock en snabb googling och tydligen har en del med ditt problem fått sitt tangenbord utbytt så det är väl bara att ta kontakt med återförsäljaren/Corsair och fråga.

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qnott:

Skillnaden då är ju dock att ditt tangentbord från biltema förmodligen använder rubberdomes och inte har någon stålplatta och är därmed rent naturligt tystare än ett mekaniskt oavsett om det är ljuddämpande brytare. Gjorde dock en snabb googling och tydligen har en del med ditt problem fått sitt tangenbord utbytt så det är väl bara att ta kontakt med återförsäljaren/Corsair och fråga.

Mycket riktigt fick jag mitt bord utbytt!

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk
Medlem

Nu har mitt andra tangentbord börjat plinga. Suck... Ber nog att få pengarna tillbaka den här gången så jag kan göra mina byten till någon som har markbutik i Göteborg.

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk

Tråkigt
Har haft mitt sedan det släpptes i Sverige och har inte haft några problem alls.
Väldigt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikmattsson79:

Tråkigt
Har haft mitt sedan det släpptes i Sverige och har inte haft några problem alls.
Väldigt nöjd.

Jag kan med stor sannolikhet säga att det är fabriksfel på dessa bord, nu är har mitt 3e bord börjat plinga bara 2 dagar gammalt.

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qnott:

Det är inte brytarna i sig som låter, utan det är små vibrationer som resonerar i stålplattan som brytarna sitter fästa i som uppstår när du bottnar tangenten (tänk gitarrsträng). Det brukar kunna uppstå mer eller mindre i de flesta tangentbord så vitt jag vet även om vissa tangentbord (Filco exempelvis) tycks vara mer benägna att ha det ljudet. Sök på "Filco ping" för mer info. Om det går att reklamera är jag osäker på dock.

Min bror noterade att det inte låter när man trycker ner tangenten utan när man släpper upp den. Detta har jag vetat hela tiden men jag tänkte inte på att du i ditt inlägg skrev "som uppstår när du bottnar tangenten", jag har alltså motsatsen, när jag släpper tangenten låter det.

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper