5 way optimization & 6600k + 212 evo problem

Permalänk
Medlem

5 way optimization & 6600k + 212 evo problem

Hejhopp! Köpte en ny dator i jul och nu har jag äntligen tid att överklocka den lite. Stöter på problem när jag ska testa ASUS 5-way optimization.

Mina 5 way inställningar: Bild

Efter att jag startat själv "optimization" processen så startar datorn om sig, när jag bootar till windows märker jag att datorn är otroligt seg.
Allt är o-responsivt och 5 way optimization (AI suite 3) startar inte ens, lät den stå i en halvtimme men inget händer.
Försöker starta om ett par gånger med samma resultat.
Gick in i bios och satte om allt till default och nu fungerar det igen.
Efter jag ställde allt på default så öppnas 5 way optimization vid boot och säger "success"...

Vet att ni säkert skrattar åt att man ens använder 5 way optimization men trodde att det skulle fungera.

Några tips? Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Testa default settings i bios innan du kör programmet fungerade fint gör mig..

Edit läste inte ordentligt hade du testat default settings innan du körde första gången?

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

@fermia: Körde med default settings andra gången jag provade och blev samma problem :/ Tack för ditt svar ändå! skönt att höra att det är fler som haft strul

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/wPZzd3P

Får detta när jag startar om med Default settings.

Permalänk
Medlem

bump? ._.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lowkey:

bump? ._.

Dum fråga, men varför klockar du inte genom bios själv, blir ju bättre? för gud vet vad asus programet ändrar och vilken volt den sätter på sakerna