Permalänk

Fancontroller

Då var det dags att bygga en fancontroller till påskens LAN för att impa lite Så det är ganska bråttom med andra ord. Ska åka o köpa rubbet på elfa nu i veckan så jag behöver lite tips (Ska bygga en "12-off-7")

Först och främst gäller det vippströmbrytarna. Har hittat följande:

Vippströmställare, miniatyr. Art Nr: 35-225-62, Flat arm, 2pol, till-från-till - Blir det bra?

Sen vad gäller dioder så ska jag ha 2-färgs dioder, men ska det vara 3 eller 5 mm? vilka andra specifikationer är att rekomendera vad gäller ljusstyrka mm?

Ska också inhandla plexi till eget "custom"-fönster, någon som har erfarenhet av elfas?

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk

Har gjort exakt en sådan, läs i "medlemmarnas egna recesioner" / "egna byggen" sen min tråd.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

man tackar för en superb guide. Har dock lite grejer okart vad gäller dioderna huvudsakligen. Kunde konstigt nog inte hitta någon molex hona på elfas hemsida heller.

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks