Permalänk
Medlem

Gtx 580 problemp

Startar datorn med grafikkortet i får ingen bild....
Gör samma sak utan o jag får bild... Problemet?
Notera: lanade idag och de funka när jag kom hem skulle tända d funka ej.

Msi mortar Z170 matx
I5 6600k
Corsair vengance lpx 2666, 4x4 gb
Corsair H100i gtx
Corsair carbide air 240
Asus gtx 580 direct cu II 1,5 gb

Permalänk
Medlem

Har du en PC speaker inkopplad så du kan höra om dator klagar? olika pip ljud? Annars skulle jag säja ta ut kortet, lått det ligga en halvtimma (räcker nog med nåra min) så kondingarna tömmer sig. Samma sak med datorn. Efter att kortet är borttaget dra ut strömmen till den, vi vill nolla alt för att utesluta andra fel.

Sen andra frågor, bara för att mer info hjälper oss att komma på vad som kan vara orsaken.

Startar en om du tar ut ett minne och bryter dual memory?
Startar den om grafikkortet inte är i datorn?
Hur låter pumpen på h100i? inte så att något gått sönder i bilen så att det började läcka?

Återigen har du en pc speaker för då kan man ofta lysna.
https://forum-en.msi.com/faq/article/bios-beep-codes

Edit:
Kan inte koden exakt men vet hur den låter.
"b i p b i p b i p" långa bip då är grafikkort inte hittat eller kunde inte startas.

Edit2:
Jag mindes fel. Det ska vara en lång bip sen tre snabba om datorn inte hittar grafikkortet.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Har du en PC speaker inkopplad så du kan höra om dator klagar? olika pip ljud? Annars skulle jag säja ta ut kortet, lått det ligga en halvtimma (räcker nog med nåra min) så kondingarna tömmer sig. Samma sak med datorn. Efter att kortet är borttaget dra ut strömmen till den, vi vill nolla alt för att utesluta andra fel.

Sen andra frågor, bara för att mer info hjälper oss att komma på vad som kan vara orsaken.

Startar en om du tar ut ett minne och bryter dual memory?
Startar den om grafikkortet inte är i datorn?
Hur låter pumpen på h100i? inte så att något gått sönder i bilen så att det började läcka?

Återigen har du en pc speaker för då kan man ofta lysna.
https://forum-en.msi.com/faq/article/bios-beep-codes

Edit:
Kan inte koden exakt men vet hur den låter.
"b i p b i p b i p" långa bip då är grafikkort inte hittat eller kunde inte startas.

Edit2:
Jag mindes fel. Det ska vara en lång bip sen tre snabba om datorn inte hittar grafikkortet.

Hör inga pip testade med 1 ram minne funka ändå inte men såfort jag tar ut grafikkortet och startar så funkar det att starta och få bild

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

OK. då är det nog bara att testa kortet i en annan dator för att se om kortet är ok. Har du något annat kort du kan tästa i datorn för att utesluta att det är strul med pcie porten? Antar att om det startar utan kortet får du bild via CPU'ns iGPU.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.