Ljudet spelas igenom micen

Permalänk

Ljudet spelas igenom micen

Hej,
Jag har ett problem då min mic spelar upp ljudet från datorn via micen. Om jag kopplar i headsetet i front panel porten så låter ljudet från min dator mer klart än vad min röst gör. Rösten brusar inte lika mycket när jag kopplar headsetet via backpanel men då låter det som att det är en mygga i miccen, både jag och mina vänner gör detta fruktansvärt irriterande ljud.

Permalänk
Medlem

mm kan vara fel på kontakterna bak räcker ofta med en liten plast grad som hindrar kontakterna att komma in rätt eller så nån överslag på insidan av kontakten

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Jygge:

mm kan vara fel på kontakterna bak räcker ofta med en liten plast grad som hindrar kontakterna att komma in rätt eller så nån överslag på insidan av kontakten

Hur menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår är de 3,5 mm kontakterna du använder går dom inte in rätt kan man lätt få konstigt ljud

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Jygge:

Vad jag förstår är de 3,5 mm kontakterna du använder går dom inte in rätt kan man lätt få konstigt ljud

De kommer in rätt i utagen. I datorn har ja också kollat och skruvat åt och sätt till så att allting sitter som det ska.