Asus ROG Swift PG279Q - Den stora tråden

Permalänk

har inte kommit så långt ännu, ska kolla mer när tid finns.@RawN:

Permalänk

Har som sagt lyckats få ett bra ex men FPS räknaren i skärmen visar endast vilken HZ jag använder. Någon som vart med om detta?
mitt förra exemplarvisade FPS jämnförde även med fraps och det var samma.
Nu har jag bara en gul text med 144 samt 120 och 60 beroende på vilket val av HZ jaag gör..

Någon som vet något om detta??

Tacksam för svar

Permalänk
Skrivet av sverker007:

Har som sagt lyckats få ett bra ex men FPS räknaren i skärmen visar endast vilken HZ jag använder. Någon som vart med om detta?
mitt förra exemplarvisade FPS jämnförde även med fraps och det var samma.
Nu har jag bara en gul text med 144 samt 120 och 60 beroende på vilket val av HZ jaag gör..

Någon som vet något om detta??

Tacksam för svar

mitt fungera bara jag startade om funktionen, rättade till sig av sig själv.

Permalänk
Medlem

@sverker007

Härligt att du verkar nöjd! Har du inspekterat uniformityn något mer? Speciellt vita bakgrunder

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

Jag bytte min nyligen (första gången). Nu sitter bezeln fast. IPS glow är ungefär samma, BLB lite bättre (läcker inte in där bezeln satt löst). Sitter jag och studerar ingående alla nyanser av svart så kan man så klart önska mer - men vem tusan gör det?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk

The bleed is real.

Köpt från CDON.com då det var Rea pris så jag passade på.
Kontaktade dom idag för att nyttja min ångerrätt. Detta är fan inte klokt för en så dyr skärm.

Permalänk

Är som inget jag kan känna mig missnöjd med. Känns som vitt är vitt och svart är svart. Kak försöka ta bilder ikväll.

Skrivet av RawN:

@sverker007

Härligt att du verkar nöjd! Har du inspekterat uniformityn något mer? Speciellt vita bakgrunder

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Min såg likadan ut fast värre från cdon..dessutom är dom värdelös på kundservice.. Blev 37mail innan allt blev löst. Kommer aldrig mer köpa något från cdon. Iaf inget som är dyrt..

Skrivet av Cellsplitter:

The bleed is real.

http://i.imgur.com/KeKExj0.jpg

Köpt från CDON.com då det var Rea pris så jag passade på.
Kontaktade dom idag för att nyttja min ångerrätt. Detta är fan inte klokt för en så dyr skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer med en ny uppdatering för er som är intresserade och hängt med i mina skärmbyten. Det har varit en omständig process, men förhoppningsvis är den över nu. Jag var in med min femte skärm. Hade tappat hoppet helt, och kände att det var dags att ge sig och ta pengarna tillbaka.

Jag hade en lång diskussion med de som jobbade i service-avdelningen. De ville att jag skulle demonstrera felen på plats, då de inte hittat vad jag syftade på vid förra tillfället (utöver pixelfelen), trots jag visade bilder. Snabbt var det gjort och de såg det lika tydligt som jag, och förstod mig.

De erbjöd mig att testa en ny skärm på plats och kolla om det fanns något fel på den. Var lite skeptisk då det kändes stressigt och lätt kan missas då man inte kan testa mot olika bakgrunder och med ljusförhållandet i rummet. Men de sa att jag även har möjlighet att testa vidare hemma, att jag ändå har öppetköp i två veckor.

Så de tog fram en ny skärm, tillverkad i November. Startade upp, och såg rätt fort att det fanns en lysande punkt på den skärmen också, dock nere i aktivitetsfältet, vilket inte alls är speciellt farligt. Uniformiteten såg bättre ut än tidigare exemplar, dock långt ifrån perfekt. Viss skillnad i ljusstyrka på skärmens övre del och nedre, men inte alls lika stor skillnad i färg/varmhet (antal kelvin, skiftande från kall vit till varm vit). De erbjöd mig att kolla på en till, eller om jag kunde tänka mig ta denna om de sänker priset ytterligare. Jag funderade lite, men bestämde mig för att acceptera deras förslag, det är ju trotsallt en väldigt bra skärm, och uniformiteten är bland de bättre jag varit med om på denna modell.

Som jag också sagt tidigare, utöver den bristande kvalitetskontrollen från ASUS eller AU Optronics , så är de ju verkligen grymma. Synd att det bara är ett sånt lotteri.

All cred till Netonnet, de är superbra att ha att göra med, är så tacksam för deras tillmötesgående och hantering av mina ärenden. Tror det är få återförsäljare som hade gjort detsamma.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

@RawN:

Visa bilder!
Behöll min skärm som jag skrev om tidigare, uniformityn var inte den bästa och i ärlighetens namn har det börjat märkas mindre. Kanske blir bättre med tiden, vem vet.
AAnnars var den klockren ingen blb och minimalt med glow.
G-sync och 144hz är guld.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Blb kan väl bli lite bättre men frågan är hom han menar blb eller ips glowen..? Ja tyckte inte heller att det störde mycket först. Sen me tiden irritera jag mig mer o mer... Så dyr skärm men så mycke problem.. Men nu när ja lämnat tillbaka det sedan 3 veckor sen så känner ja att det kanske inte vart så farligt ändå.. Dock e ja glad att ja returnera änfå.. Man ska vara helt nöjd asså..

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: tror ja svara helt fel här.. Var på fel sida i tråde. Ser ja..
Men @rawn vad fick du för nedsättning av skärmen du valde tillslut? Bestämt dig för att behålla den? Hur funkar den osv..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@hajvan
kan återkomma med det

@Nima2001
Jag fick den nedsatt med 1000kr ytterligare, alltså från 6990(Black friday) till 5990, vilket känns mycket bättre och höjer acceptansnivån. Dock vad det kommer till skärmen så har den i nuläget mer BLB än de två tidigare jag testade, men förhoppningsvis blir det lite bättre med tiden, har varit så tidigare. Uniformityn är absolut inte perfekt, men klart bättre än vissa jag testat, tror det är den bästa jag testat ändå.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk

Här kommer bilder på mina.
Upplever bleedet på min andra skärm värre nu när jag testar ordentligt.
Vid spelande av mörkt spel är det som en gråhinna nere i högra hörnet..

Bilderna kanske inte är dom bästa men säg gärna vad ni tycker.. kan försöka fixa bättre bilder om så önskas..

SKulle även vara kul att se era skärmar hur dom ser ut. Har 2 veckor på mig att byta ...

Första skärmen
http://imgur.com/ksg0PPO
http://imgur.com/DZZdUy7

Andra
http://imgur.com/uHWGm6q
http://imgur.com/DMbH3Zr

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverker007:

Här kommer bilder på mina.
Upplever bleedet på min andra skärm värre nu när jag testar ordentligt.
Vid spelande av mörkt spel är det som en gråhinna nere i högra hörnet..

Bilderna kanske inte är dom bästa men säg gärna vad ni tycker.. kan försöka fixa bättre bilder om så önskas..

SKulle även vara kul att se era skärmar hur dom ser ut. Har 2 veckor på mig att byta ...

Första skärmen
http://imgur.com/ksg0PPO
http://imgur.com/DZZdUy7

Andra
http://imgur.com/uHWGm6q
http://imgur.com/DMbH3Zr

Tjena..
Jag småskrattade lite när jag läste den markerade raden.. Känslan jag fått av att läst igenom tråden och själv deltagit i den, är att vi inte är så många här som i dagsläget äger denna skärmen. Men flera här har ägt den vid något tillfälle precis som dig, på öppet köp
Jag lämnade varjefall tillbaks min andra skärm eftersom jag inte orkade hålla på med byteskarusellen. Men de båda skärmarna var väldigt lik dina bilder på första skärmen. Däremot din andra skärmen skulle jag säga är en ganska typisk IPS skärm ändå. särskilt med tanke på att fotografier av detta fenomen nästan alltid överdriver problemet så ser din andra skärm i stort sett perfekt ut! Att den kommer visa tecken på IPSglow kommer du inte komma undan helt med denna skärmen. Jag är säker på att det finns många i denna tråd som skulle börja dregla om de såg din skärm två för cirka en månad sen när flera av oss köpte denna på black friday.. Jag hade inte lämnat tillbaka skärm 2 varjefall såvida den inte faktiskt såg värre ut i verkligheten än den bilden.. Tvivlar jag på dock.

däremot kan det ju finnas andra problem med skärmen som kanske inte uppenbarat sig på bara dessa två fotografier. Det bör du isåfall kolla med @rawn för han är expert på alla typer av problem som denna skärm kan ha.. Han har inte direkt haft bästa turen i lotteriet men ändå bytt skärm 5? gånger typ..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Beställde en hos Inet precis... hoppas jag får en okej skärm!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Verkar som om jag fått en schysst skärm! Dock har jag inte letat efter efter fel direkt, men om jag inte ser det vid normal användning så är jag nöjd!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Verkar som om jag fått en schysst skärm! Dock har jag inte letat efter efter fel direkt, men om jag inte ser det vid normal användning så är jag nöjd!

Grejjen är ju att man oftast inte köper en skärm för över 7 tusen för "normal användning" .. Normalt är det väl tänkt att man ska spela spel på den..? Sen beroende på vad du spelar för spel så kanske majoriteten av problem inte syns.. T.ex. ett ljust spel och du spelar i ett ljust rum... Ja då borde nog tillochmed en skärm med en sämre panel t.ex. VA panel sköta jobbet.
Däremot om du börjar ge dig in i mörka spel.. Kanske tillochmed gillar o spela i mörkt rum.... Där e utmaningen..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Grejjen är ju att man oftast inte köper en skärm för över 7 tusen för "normal användning" .. Normalt är det väl tänkt att man ska spela spel på den..? Sen beroende på vad du spelar för spel så kanske majoriteten av problem inte syns.. T.ex. ett ljust spel och du spelar i ett ljust rum... Ja då borde nog tillochmed en skärm med en sämre panel t.ex. VA panel sköta jobbet.
Däremot om du börjar ge dig in i mörka spel.. Kanske tillochmed gillar o spela i mörkt rum.... Där e utmaningen..

Normal användning innefattar såklart spel! Jag har spelat en del i ett ganska mörkt rum, men inte i mörka spel direkt.

Mina inställningar:

  • Ljusstyrka: 7 (Edit: 7-15 beroende på ljuset i rummet)

  • Konstrast: 46

  • Färgtemperatur: Warm

Jag ska säga att jag är rätt kräsen när det kommer till det mesta, men jag finner det totalt onödigt att leta efter fel jag inte kan se under normal användning. Det enda jag har noterat är att det finns lite ojämnheter (varierande ljusstyrka i vissa områden) när man flyttar fönster, och övre delen av skärmen har en aning varmare färgton.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Normal användning innefattar såklart spel! Jag har spelet en del i ett ganska mörkt rum, men inte i mörka spel direkt.

Mina inställningar:

  • Ljusstyrka: 7

  • Konstrast: 46

  • Färgtemperatur: Warm

Jag ska säga att jag är rätt kräsen när det kommer till det mesta, men jag finner det totalt onödigt att leta efter fel jag inte kan se under normal användning. Det enda jag har noterat är att det finns lite ojämnheter (varierande ljusstyrka i vissa områden) när man flyttar fönster, och övre delen av skärmen har en aning varmare färgton.

Ljusstyrka 7? Det är på tok för lågt imo... Kör du så lågt för att hoppas undvika se backlightbleed? Alltså det är ju bra att du verkar trivas med skärmen.. Men såvida inte pengar är en faktor för dig så tänk på att du bara har öppet köp en kort tid och att därefter är det reklamationsrätt som gäller.. Och många av problemen accepteras inte som reklamationer för alla försäljare..
Dessutom ska skärmen ha ett andrahands värde också ifall du nån gång ska sälja den... Då kanske det börjar bli riktigt surt att du inte letade efter felen första veckorna.. Problem och irritation kan ju också växa med tiden..

Lycka till hursomhelst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Ljusstyrka 7? Det är på tok för lågt imo... Kör du så lågt för att hoppas undvika se backlightbleed? Alltså det är ju bra att du verkar trivas med skärmen.. Men såvida inte pengar är en faktor för dig så tänk på att du bara har öppet köp en kort tid och att därefter är det reklamationsrätt som gäller.. Och många av problemen accepteras inte som reklamationer för alla försäljare..
Dessutom ska skärmen ha ett andrahands värde också ifall du nån gång ska sälja den... Då kanske det börjar bli riktigt surt att du inte letade efter felen första veckorna.. Problem och irritation kan ju också växa med tiden..

Lycka till hursomhelst

Jag tycker inte det är för lågt, det är rätt lagom. Jag gör det inte för att undvika BLB, utan för att skydda ögonen. Sen om det blir lite ljusare i rummet så höjer jag såklart ljusstyrkan, men jag har ännu inte haft en anledning att gå högre än 15.

Jag är faktiskt nöjd med skärmen - trott eller ej Konsumentköplagen är jag väl insatt i. Andrahandsvärde bryr jag mig inte särskilt mycket om, denna skärm planerar jag ha väldigt länge.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Så här ser min skärm ut i mörker (ljusstyrka 10, kontrast 46):

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Verkar vara sjukt dålig panelkvalite för priset det tar. Tillverkarna av paneler verkar inte tillräckligt mogna ännu tyvärr..
Min gamla Eizo 23" har grym svärta så vill inte byta ner mig i framtiden.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Verkar vara sjukt dålig panelkvalite för priset det tar. Tillverkarna av paneler verkar inte tillräckligt mogna ännu tyvärr..
Min gamla Eizo 23" har grym svärta så vill inte byta ner mig i framtiden.

Du ska tänka på att i princip alla bilder tagna i mörker (som min ovan) överdriver effekten av BLB något. I verkligheten kan jag knappt se att det nedre högra hörnet är ljusare. Svärtan är jämförbart med min förra TN. Färgerna och betraktningsvinklarna är grymma!

Jag kanske hade tur med mitt exemplar, men jag har aldrig sett en bättre spelskärm iaf

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Mjo ska invänta et köp tills sommaren/hösten då förhoppningsvis fler tillverkare än asus och acer hoppat på tåget. Är lite även vad kommande modeller av grafikkort som kommer ut, stödjer helst freesync om de får det att fungera bra än nvidias låsta variant.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut din skärm. Håller med om att bilder kan överdriva effekter så om det ser bättre ut IRL så har du i stort sett fått en perfekt skärm. Så grattis... Det är inte vanligt..
Men brightness 10 förstår jag inte riktigt heller.. Jag kunde inte köra under 18 på min och tillochmed det kändes lågt.. I ett kolsvart rum... Känns som det blir rätt kass imagequality efter det

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Ser mycket bra ut din skärm. Håller med om att bilder kan överdriva effekter så om det ser bättre ut IRL så har du i stort sett fått en perfekt skärm. Så grattis... Det är inte vanligt..
Men brightness 10 förstår jag inte riktigt heller.. Jag kunde inte köra under 18 på min och tillochmed det kändes lågt.. I ett kolsvart rum... Känns som det blir rätt kass imagequality efter det

Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska svara annat än att jag tycker att en ljusstyrka runt 10 är lagom. Det hela är antagligen subjektivt.

Gjorde ett skärmklipp ur Sweclockers recension av skärmen, där Thomas skriver lite om ljusstyrkan. Jag ligger antagligen runt 100 cd/m^2 i ett rum med mild belysning. Lite för lågt alltså enligt Thomas, men jag vet samtidigt inte vad dessa riktlinjer är baserade på.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Tog en ny bild med 22 i ljusstyrka i totalt mörker. Här kan jag ganska tydligt se blödning även irl så att säga. I ett upplyst rum syns det knappt

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag jag har en Alienware 15 med ett Gtx 980m 8gb kort! Är de någon som har liknande spec med bärbar och en Asus Rog Swift som kan tala om det är värt att köpa en??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har fått min nu och verkar har tur nog att fått en som inte blöder något nästan. kör för tillfället i 120Hz men ska undersöka mer om att köra i 144Hz.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Stort tack till supporten på Netonnet som utan tjafs skickade mig en helt ny skärm direkt. Tyvärr hjälpte det inte... Den nya skärmen märkt "November 2015" har precis samma problem som den första. Det ser inte lika illa ut i verkligheten som på fotona nedan men det är iaf problemen jag menar.

Viss BLB...

...men största problemet är ojämn färgåtergivning. Nu är det vänstra övre delen som drar åt gulbrunt, samt nere till höger. Jag kan inte jobba med webdesign och inte kunna se om något är en toning eller en solid färg. Jag packade ner skärmen för retur direkt. Tråkigt!