Permalänk
Medlem

Bara för att en telefon är IP67-klassad så betyder det inte att den är det efter ett par månader, beroende på hantering. Om TS t.ex. varit oaktsam med telefonen så kan enheten ha förlorat sin klassning på grund av yttre åverkan.

Permalänk
Medlem

IP certifieringen på S5an är helt värdelös eftersom USB-floppen är totalkass.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Monterat:

@Dunde:
Klart den skall klara att duscha med ingen duschar med vattenkanon. IP 67 är ju näst högsta klassificeringen.

Dottern hade sin i sanden då det kom en lite större våg så den hamna typ under 5 cm vatten i 10 sek och den är stendöd. Jag kommer inte ge mig förrän de fixat alt. byter den.

Hur gick det för dig?

Skulle nyss testa min kamera under vatten tänkte jag och höll den alltså upp och ner och nedsänkte den endast några centimeter så att kameran kom under vatten. Det dröjde bara några sekunder så blev skärmen svart, sen fräste det till och den dog...

Sitter och funderar på om det ens är någon idé att försöka få en reparation på garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnyggErik:

Hur gick det för dig?

Skulle nyss testa min kamera under vatten tänkte jag och höll den alltså upp och ner och nedsänkte den endast några centimeter så att kameran kom under vatten. Det dröjde bara några sekunder så blev skärmen svart, sen fräste det till och den dog...

Sitter och funderar på om det ens är någon idé att försöka få en reparation på garanti.

Tjenare!

Jag försökte med alla medel att få luren att fungera igen. Det gick inte. Samsung menade på att jag haft en av utav de ``vattensäkra´´ luckorna öppna. Vilket jag vet till 110 procent att jag inte hade (var såklart noga att kolla det innan jag klev in i duschen)

Till slut ringde jag försäkringsbolaget, berättade vad som hade hänt och fick pengarna för nallen insatta på kontot samma dag, gick till närmsta elektronikaffär och köpte in Iphone i ren protest.