Demonstrations dator, befintligt lokalt konto går ej att ta bort helt.
Hej!
Jag köpte en dator från en stor butikskedja. Då jag verkligen gillade modellen blev det en s.k. demo dator.
Jag testade den fullt ut i butiken så att allt fungerade som det skulle.
Säljaren skulle "bara" ta bort deras konto från datorn så skulle jag få köpa den.
Efter en timma kom han tillbaka, jag åkte hem och började lägga in mina program och flytta över filer från gamla datorn.
Efter omstart så får jag upp butikens konto, och den begär en kod.
Loggar in på mitt konto och börjar felsökningen.
Första anhalten är Användare i kontrollpanelen. Där finns bara mitt konto.
Andra anhalten är C:/Users och där finner jag en användarmapp med butikens konto. Inne håller en 7-8 tusen filer, och denna tar jag bort.
Startar om men möts av samma skit, "BUTIKENS NAMN", ange lösenord. kontaktar butiken för att få lösenordet, det kanske är något jag måste göra därfrån. Men inget av dom lösenord jag får fungerar.
Av en händelse kom jag ihåg att man kunde se över användarkonton i registret, alla har väl haft problemet "tjänsten user profile service misslyckades med inloggningen" med win7.
Men i registret hittade inte jag någonting. Förutom något om att butikens konto stod som ägare, det ändrade jag till mitt konto.
Microsoft vill ha betalt för att felsöka över fjärranslutning, ominstallation är verkligen plan B iom tiden som är nedlagt för att flytta filer, butiken ligger långt ifrån mig så det är inget jag åker till "bara för att", då ska dom väl ta in datorn osv osv och lär ändå resultera i en ominstallation.
Det måste väl för fasen gå att få bort... Tar ödmjukast emot tips om var jag ska röja.