Permalänk
Avstängd

Det skall jag göra, men just nu ligger det en bit fram i tiden pga flytt och datorhaveri jag måste fixa mer permanent.

Har redan knapp och kablage hemma som skulle fungera tror jag. (Tyverr krachade essentiell hårdvara på min dator nyligen dock, har inte haft tid med seriös felsökning ännu pga flyttbestyr... )

Edit, så klart skall även iden med bordsgenomföring med USB hubb läggas med i skissen!
Detta är faktiskt någonting jag funderat över rätt länge nu men har inte varit så aktuellt fören nu då jag tänkt göra datorhörnan mer permanent då man ju trots allt i praktiken tillbringar skrämmande mycket tid här...

Edit, en grej jag gjort är även att montera en lös strömbrytare på en sladd på skrivbordet som bryter strömmen till uttaget vid åskskyddet.
(inte särskilt avancerat just nu dock, är en plastklots som ligger på skrivbordet bara just nu.)

Håller på att skissa på ett bord i järn och trä jag vill smida när jag får tid och möjlighet i framtiden.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Snyggt! Jag ska fixa nytt skrivbord från Ikea och använda mig av "linnmon" bordsskiva.. Den är stoppad med papp som så många andra är från Ikea är. Är din bordsskiva också det? Varför jag frågar är för att jag också vill montera grendosa och kablar under skrivbordet och undrar om det håller/ går att skruva i?
Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Damponmyboard:

Tack!

Min bordsskiva är också stoppad med papp. Grenkontakten är skruvad med kortare träskruv och sitter fortfarande kvar efter ett par år. Jag minns dock att jag skruvade åt grenkontakten försiktigt så att den bara sitter emot skivan, drar man hårdare är det nog risk att man flisar upp materialet. Jag har även spikat kabelklammer i materialet och det håller bra.

edit. Bordsbenen är skruvade (förborrat). Det säger lite om hållfastheten