Det fetaste bilspelet atm??

Permalänk

Det fetaste bilspelet atm??

Hej!
Tänkte köra igång lite med min G27 som jag har haft på vinden, blev lite taggad såhär på kvällarna när man inget har och göra!
Men behöver lite feta bilspel att spela..
Håller inte så mycket koll på vad som är aktuellt just nu, därför hoppas jag på lite tips från er!

Permalänk

Gillar du rally? Dirt Rally!

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

need for speed , är gratis via origin. grymma bilar , bra motorljud och skön känsla. https://www.origin.com/sv-se/store/buy/nfs-most-wanted-2013/p...

Visa signatur

| Fractal design ARC | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7-7700K Kaby Lake 4.2 GHz | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 Red 2666MHz | Seagate 500GB | Samsung SSD 250GB + kingston SSD 120GB | Geforce GTX 1060 OC | Scythe Kaze Master Pro 5.25 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal design Newton R2 650w |

Permalänk
Medlem

Project cars är riktigt fett med ratt

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem

Asetto Corsa, Project Cars, DiRT Rally samt gamla goda klassikern för arkadracing.. GRiD!

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Dirt Rally

Permalänk
Medlem

Alla som nämnts hittils, Sen släpps ju NFS (reload?) snart..

Visa signatur

| B550 | R5-3600 | Kingston 1Tb M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas Scale |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B |
| iPhone 16 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Alla som nämnts hittils, Sen släpps ju NFS (reload?) snart..

spelade det 3 timmar på xbox one sen gick de ut till auktion på tradera, kan ha varit en av de sämsta bilspelen jag testat de senaste 10 åren..

men en sak hade det och det var bra grafik iallafall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Need For Speed Pro Street
Shift och Shift 2

Inte nya kanske men fortfarande bra för ratt

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

DiRT Rally kan rekommenderas ifall du gillar ren rallysport

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk

Stor skillnad på
"dirt 3 "
"dirt 3 complete edition"
jämfört med den ni ger tips på "dirt rally"?

Permalänk
Medlem

Inte nytt men Trackmania är ju gratis http://store.steampowered.com/app/11020/?l=swedish

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Stor skillnad på
"dirt 3 "
"dirt 3 complete edition"
jämfört med den ni ger tips på "dirt rally"?

Dirt 3 är en ken-block-hej-kom-och-hjälp-mej arkad
Dirt Rally är en simulator

Och ingen bebis-sim heller! Hård som sten och man kan räkna med många dikesbesök som nybörjare

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Need for Speed släpps ganska snart.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Assetto corsa körs nog mest hemma.. The Crew är nog ensålänge en av de roligare arkad-räser spelen!

Permalänk
Medlem

DiRT Rally för den bästa rally-simulatorn någonsin.
Project Cars är en bra ban-simulator.
Shift 2 är en bra nästan-simulator som är aningens förlåtande men ändå har väldigt bra körkänsla och fartkänsla.

Permalänk
Medlem

Är det 90% klassisk rally i DiRT Rally, eller är det fortfarande massor med Gymkhana-skit?

Permalänk
Medlem

LFS (Live For Speed), inte det "fetaste" spelet. Men ack så bra simulator även om grafiken är lite... basic så att säga. Rekommenderas helt klart att pröva, extremt svårt att slå när det gäller fysik.
Annars finns ju också iRacing vilket ska vara mycket bra.

Raceroom kanske?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmeistr:

Är det 90% klassisk rally i DiRT Rally, eller är det fortfarande massor med Gymkhana-skit?

Mest klassisk rally samt hillclimb (Pike's Peak) och rallycross. Ken Block har hållits på behörigt avstånd den här gången.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

Mest? Det är väl bara det och ingen annan skit alls.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Richard Burns Rally!

Permalänk
Medlem

Efter cirka 1500 timmar i Project Cars genom Pre-Alpha, Alpha och Beta under 3 års tid så kan jag verkligen rekommendera det.
Med ratt då givetvis. Men det fungerar rätt så bra att lira med handkontroll också ifall man inte skulle ha råd med ratt och pedaler.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Mest? Det är väl bara det och ingen annan skit alls.

Om man klassar hillclimb och rx som skit eller ej låter jag vara upp till var och en, men det är inte bara vanlig rally i spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Roffe: Skönt att höra, kanske blir ett köp då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

spelade det 3 timmar på xbox one sen gick de ut till auktion på tradera, kan ha varit en av de sämsta bilspelen jag testat de senaste 10 åren..

men en sak hade det och det var bra grafik iallafall.

Och ljud, ljud och grafik - där gör sällan NFS en besviken

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Ja vad ska man säga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Och ljud, ljud och grafik - där gör sällan NFS en besviken

https://www.youtube.com/watch?v=p51yJxa3fo8

Yupp, körkänslan och hela upplägget på speler är dock jävligt platt och mediokert efter man lirat lite bättre saker och om man gillar köra "grip" bilar och inte sladda runt burnout style så är de galet underlägset i nyaste NFS.. Gick o köpte mig need for speed underground 2 till xbox och need for speed most wanted till xbox 360 igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Föredetting

Assetto Corsa för bana, Richard Burns Rally för grus.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Älskade Richard Burns Rally och spelade skiten ur det när det kom, men jag kan inte begripa varför någon skulle välja det framför Dirt Rally idag. Förutom att körkänslan i Dirt är fullt jämförbar med RBR så har det mer innehåll och variation samt (självklart) bättre grafik. Utan nostalgilinserna är valet hur lätt som helst för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag spelar mestadels Assetto Corsa och rFactor2 nu. Tidigare har jag kört mycket Gamestock car extreme och det är också ett bra spel. Körde några timmar i Project Cars igår eftersom dom släppt flera stora patchar sedan release men det känns inte alls naturligt (för mig) hur bilarna beter sig.

Vill du köra race online emot folk så är iRacing att rekommendera även om detsamma gäller där för egen del att bilarna inte känns naturliga att köra. Detta är ju en högst personlig åsikt dock och jag har i själva verket aldrig kört bilarna i det spelet så kan inte direkt säga så mycket. Men känslan finns inte där, och som sagt, högst personlig åsikt.

Kan jag bara rekommendera ett spel så är det Assetto Corsa. Finns en hel del bilar och banor i spelet och sedan även en hel del mods som är bra. Funkar bra antingen om du vill köra lite seriösare genom att joina en liga eller helt enkelt casualköra runt Nordschleife i antingen en vägbil eller racerbil. Nu finns även något som till viss del kan jämföras med 'säkerhetspoäng' i iRacing där folk som kraschar alldeles för mycket och åker av banan alltför mycket inte kommer in på vissa servrar. Absolut inte lika effektivt som i iRacing men en bra början.
Kolla upp vilka bilar och banor som ingår i spelet från start ifall du inte planerar att köpa DLC, även om dom är rätt billiga för vad man får.

--
Enda spelet som har ett demo är nog rFactor2 som du kan testa om du gillar det:
http://rfactor.net/web/rf2/

Edit:
Glömde raceroom racing experience som blivit mycket bättre nu det senaste, och då speciellt GT3 bilarna. Finns även det att testa gratis via Steam. Jag gillar själv inte betalningsmetoden även om den är rätt lik iRacing men skillnaden är att i iRacing så betalar du till stor del pengarna till ren och rolig racing.

Finns mycket där ute om du bara letar och det kan vara en del trial and error men hoppas och tror att du blir nöjd i slutändan!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.