Pci-e Riser (För väggmonterad pc)

Permalänk
Medlem

Pci-e Riser (För väggmonterad pc)

Hallå! kände att jag behöver ett sidoprojekt och tyckte att enn väggmonterad pc kan vara coolt. Men nu när jag sitter och kollar på hur andra har gjort och gör mina ritningar inser jag att jag måste ha en pci-e riser eller förlängningskabel för att kunna ha graffikkortet på annan ort en moderkortet!

Så vart får jag tag på detta? Samt vart får man tag på PCB risers? alltså skruvarna man fäster moderkortet med, vet bara att man får med dom med chassit.

Permalänk
Medlem

@Arwelt: Du behöver alltså en PCI-E riser? Jag har ett antal liggande som jag fick från en annan person på Sweclockers, och kan skicka dig en Om du med PCB risers menar moderkortsdistanser så har jag ett antal liggande, i varierande storlek (dock inga av de riktigt stora). Är du sugen så kan jag väl skicka dig grejerna!

Behöver du powered riser eller duger en standard? Var vill du ha det skickat?

Permalänk
Skrivet av Fluffarn:

@Arwelt: Du behöver alltså en PCI-E riser? Jag har ett antal liggande som jag fick från en annan person på Sweclockers, och kan skicka dig en Om du med PCB risers menar moderkortsdistanser så har jag ett antal liggande, i varierande storlek (dock inga av de riktigt stora). Är du sugen så kan jag väl skicka dig grejerna!

Behöver du powered riser eller duger en standard? Var vill du ha det skickat?

Har du några risers kvar? Och hur stora distanser har du?

Permalänk
Medlem

>här< finns moderkorts standoffs, rekommenderar starkt

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk

@meudig: Har vanliga distanser hemma så får nog köra med dubbla vill ha lite avstånd

Permalänk
Medlem

@Poopilicious: Hejsan! Klart jag har Jag har svarat i ditt privata meddelande så löser vi det där!