Jag försöker att få det inbyggda IGPU kretsen att fungera på mitt moderkort, när jag aktiverar den med dual skärm läge eller ensammen som sådan så fungerar det inge vidare bra.
Bilder försvinner efter några sekunder även under bios och post, har fått den att hoppa igång ibland när jag startar min Ubuntu installation men då bara under login skärmen sedan dör allt igen.
Men som sagt oftast kommer jag inte igenom post och kan inte komma in i bios. Har lyckats sett bios skärmen någon sekund sedan får jag no signal igen. Detta är med HDMI och har provat med allt från HDMI 2.0 kablar till 1.3 kablar av olika tillverkare.
När jag kör IGPU dual skärmläget fungear det heller inte att använda min diskreta GPU vilket är en ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 OC, då är det ända sättet för mig att få bild att göra en bios rest och få tillbaka grafikkorts inställningen till Auto. Kör då diskreta grafikkortet på DVI.
Har sett att några till har samma problem på nätet men de har inte hitta någon lösning på det så lång jag har hittat information. Har ni någon lösning på detta?