Permalänk
Medlem

Hur fixar man hemside utrymme?

Om jag vill ha en sida eller plats där jag kan lägga ut bilder på nätet hur gör jag då?

Permalänk
Avstängd

http://medlem.tripod.se ? passagen. crosswinds m.m

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk
Medlem

Död länk!

Permalänk
Medlem

Re: Hur fixar man hemside utrymme?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirt666
Om jag vill ha en sida eller plats där jag kan lägga ut bilder på nätet hur gör jag då?

Skaffar ett konto på ett webhotell. Exempelvis http://www.brinkster.com eller http://www.hemsida.net.

Visa signatur

[i7 2600K] [Asus SABERTOOTH P67] [8GB Corsair VENGEANCE] [Corsair TX 650W V2] [Asus GTX570 DirectCU II]
[Intel 120GB 510 Series] [NZXT H2 Silent Midtower] [LG IPS226V-PN]
What's that number for 911 again? -Homer J Simpson

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

Men vill du lägga ut bilder kanske inte en gratis räcker, antingen får du köpa mer eller om du har bredband, dela ut med Apache eller liknande..

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

Har du inte en 5 hemsidor koppladde till ditt internet abonemang? Märkligt.

Permalänk
Medlem

Jo jag har det men visste inte om det. Hemsidan är designad och klar

Permalänk

Hur kom du på att du hade hemsidor gratis i ditt abonnemang? Går det att missa, än värre av de som svarat på tråden. Skärp er, lite kött på benen innan man öppnar munnen på forumet efterfrågas. Bättre att vara tyst än att snurra i en av Dali's tavlor. Jag vet inte, men när jag kan hjälpa så ger jag ett kontruktivt svar, vet jag inte så är jag tyst och lär. Men att 5/st inte fattar att man har gratis hemsidor med sitt abonnemang är verkligen Dali'.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundström
Hur kom du på att du hade hemsidor gratis i ditt abonnemang? Går det att missa, än värre av de som svarat på tråden. Skärp er, lite kött på benen innan man öppnar munnen på forumet efterfrågas. Bättre att vara tyst än att snurra i en av Dali's tavlor. Jag vet inte, men när jag kan hjälpa så ger jag ett kontruktivt svar, vet jag inte så är jag tyst och lär. Men att 5/st inte fattar att man har gratis hemsidor med sitt abonnemang är verkligen Dali'.

Det finns en ganska så stor risk att man inte har 5 hemsidor till sitt förfogande med en internetuppkoppling. Så du vet, för framtiden.

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk

Det finns snarare en stor risk att man har det, Du Bark du förföljer mig över hela forumet med en kritisk linje. Berätta du hur många hemsidor man får isåfall i genomsnitt, aldrig midre än en kan vi komma överens om. Ock då är du ute och cyklar. Jag har fem med BBB. Innan hade jag fem också med modemskit förlängesedan. Fem email oxå, det är en genomsnittlig familj. fem var på ett abonnemang.

Permalänk
Medlem

Hörni grabbar hetsa inte upp er nu. Det löste sig tillslut. Jag har haft min hemsida uppe sedan i tisdags.

Vill nu göra upp kan ni väl duellera i CS eller nått

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundström
Hur kom du på att du hade hemsidor gratis i ditt abonnemang? Går det att missa, än värre av de som svarat på tråden. Skärp er, lite kött på benen innan man öppnar munnen på forumet efterfrågas. Bättre att vara tyst än att snurra i en av Dali's tavlor. Jag vet inte, men när jag kan hjälpa så ger jag ett kontruktivt svar, vet jag inte så är jag tyst och lär. Men att 5/st inte fattar att man har gratis hemsidor med sitt abonnemang är verkligen Dali'.

Snurra i dali´s tavlor är mys.
Underbar konstnär måste jag säga.

Må väl

Visa signatur

.. We all have the same amount of time, it's all about our priorities ..

Permalänk

Tack för att du uppskattar min metafor, du får gärna använda den=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundström
Hur kom du på att du hade hemsidor gratis i ditt abonnemang? Går det att missa, än värre av de som svarat på tråden. Skärp er, lite kött på benen innan man öppnar munnen på forumet efterfrågas. Bättre att vara tyst än att snurra i en av Dali's tavlor. Jag vet inte, men när jag kan hjälpa så ger jag ett kontruktivt svar, vet jag inte så är jag tyst och lär. Men att 5/st inte fattar att man har gratis hemsidor med sitt abonnemang är verkligen Dali'.

Öh, är det nåt fel på att använda sig av ovan nämnda webbhotell? Är det så mycket bättre med "gratis hemsidor med sitt abonnemang "? Vad menar du med att vi som svarat ska skärpa oss? Jag tycker personligen att mitt svar är konstruktivt iaf.

Vill nog påstå att du är mest " Dali' " om någon.

Visa signatur

[i7 2600K] [Asus SABERTOOTH P67] [8GB Corsair VENGEANCE] [Corsair TX 650W V2] [Asus GTX570 DirectCU II]
[Intel 120GB 510 Series] [NZXT H2 Silent Midtower] [LG IPS226V-PN]
What's that number for 911 again? -Homer J Simpson

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundström
Det finns snarare en stor risk att man har det, Du Bark du förföljer mig över hela forumet med en kritisk linje. Berätta du hur många hemsidor man får isåfall i genomsnitt, aldrig midre än en kan vi komma överens om. Ock då är du ute och cyklar. Jag har fem med BBB. Innan hade jag fem också med modemskit förlängesedan. Fem email oxå, det är en genomsnittlig familj. fem var på ett abonnemang.

Ta ex. BoStream, ingen hemsida med. För det andra brukar de inte vara någon hit, kolla på telias. Vad får du stöd för där? Inte direkt mycket, du får t.o.m mer hos reklamfria gratis webhotell.

Så, vad är anledningen till att det ev. utrymme som man ev. får av sin ISP är bättre och ska användas?

Kan meddela att det nu med mitt Telia ADSL är första gången som jag har tillgång till webutrymme via min ISP.

Permalänk

Visst jag är dali' , får man inte en hemsida så är det skit, att internetbolagen behandlar er så illa så är det en skam.
Tillbaka till frågan så kan man råka ut för en massa reklarpopups med gratissidorna, men att bara tanka bilder osv . så kan man få hundratals
på geocity ( eller vad) heter något sådant där 75% av alla hemsidor finns.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundström
Visst jag är dali' , får man inte en hemsida så är det skit, att internetbolagen behandlar er så illa så är det en skam.
Tillbaka till frågan så kan man råka ut för en massa reklarpopups med gratissidorna, men att bara tanka bilder osv . så kan man få hundratals
på geocity ( eller vad) heter något sådant där 75% av alla hemsidor finns.

Geocities och de största är skit. Små internethotell som drivs av privatpersoner utan popups som är gratis fungerar ypperligt.

Trevligt, BoStream är alltså skit. Själv tycker jag att de är ganska bra bolag som ligger före i framtiden. De var bland de första med ADSL och nu kan man få VDSL i vissa delar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundström
Visst jag är dali' , får man inte en hemsida så är det skit, att internetbolagen behandlar er så illa så är det en skam.

Där tycker jag att du har fel. ISPer säljer i första hand en internetanslutning och inte hemsideutrymme. Det är säkerligen en ganska stor del av leverantörernas kunder som inte är intresserade att få av e-post och hemsida från internetleverantören och då ska inte dom behöva pynta upp för något som dom inte vill ha. Har du Telia ADSL så betalar du ju för hemsida vaken du vill ha det eller inte. Enligt min mening tycker jag att det är bättre att det är en tilläggstjänst för de som är ute efter att få en hemsida, det handlar ju inte om att dom behandlar en illa för att dom inte slänger med e-post och hemsida i priset.

Fast som sagt, det är ju bara vad jag tycker.

/Erik

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik
Där tycker jag att du har fel. ISPer säljer i första hand en internetanslutning och inte hemsideutrymme. Det är säkerligen en ganska stor del av leverantörernas kunder som inte är intresserade att få av e-post och hemsida från internetleverantören och då ska inte dom behöva pynta upp för något som dom inte vill ha. Har du Telia ADSL så betalar du ju för hemsida vaken du vill ha det eller inte. Enligt min mening tycker jag att det är bättre att det är en tilläggstjänst för de som är ute efter att få en hemsida, det handlar ju inte om att dom behandlar en illa för att dom inte slänger med e-post och hemsida i priset.

Fast som sagt, det är ju bara vad jag tycker.

/Erik

Även jag håller med mig, det som är mest värdelöst med ex. Telias mail är att om man byter eller säger upp abonnemanget försvinner mailen. Kan bli stora problem där man registrerat sig med den, mail som inte kommer fram etc.

Kan berätta att ingen i min familj någonsin har haft användning för Telias mail eller Hemsideutrymme. Nä, ta bort det och sänk priset istället.

Permalänk

Ställer upp en Webserver

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1