Permalänk
Medlem

"kapsel" till mitt tangentbord. Vad är det?

Tjenare!

Jag köpte för några dagar sedan ett Tesoro Colada g3nl Saint från Webhallen. (precis innan Evil gick på rea förstås men det har inget med saken att göra.)
Det har Röda MX cherry switchar och jag är grymt nöjd med det, eftersom att det var så billigt och detta är mitt första mekaniska tangentbord. Har inte direkt mycket att jämföra med.

Hur som så fick jag med mig en lite kapsel som sitter på sladden.

Detta är tangentbordet i all sin ära. Kanske inte det snyggaste eller bästa, men det var billigt och jag är nöjd.

Så här ser kapseln ut när den sitter på sladden. Där satt den när jag fick med den också.

Kapseln går att ta av med de två hasparna som syns på förra bilden, och så här ser den ut när jag tagit isär den och plockat ut en av "magneterna" inuti.

Dom svarta "magneterna" som sitter i ser ut som magneter och känns som magneter, men dom verkar inte vara magnetiska på något sätt. Någon som har en aning om vad det kan vara för saker och vad kapseln har för syfte?

Visa signatur

Case Phanteks Enthoo Pro CPU Intel i7 4790k @ 4.7GHz, Noctua NH-D15
GPU ASUS r9 290 DCII + Powercolor r9 290 Custom loop RAM Corsair Vengeance LP 1600MHz CL9 4x4GB
PSU EVGA 1000W GQ SSD Kingston V300 240GB HDD Seagate Barracuda 1TB
MOBO MSI z97s SLI Krait edition Screens BENQ GL2440 +X-Star DP2414LED

Permalänk
Medlem
Visa signatur

En dator med 5 år på nacken känns inte värd att skriva ut i signaturen

Permalänk
Medlem

Mina googling-skills svek mig när jag testade. Men jag ansträngde mig väl inte tillräckligt antar jag.
Tack så mycket och glad påsk!

Visa signatur

Case Phanteks Enthoo Pro CPU Intel i7 4790k @ 4.7GHz, Noctua NH-D15
GPU ASUS r9 290 DCII + Powercolor r9 290 Custom loop RAM Corsair Vengeance LP 1600MHz CL9 4x4GB
PSU EVGA 1000W GQ SSD Kingston V300 240GB HDD Seagate Barracuda 1TB
MOBO MSI z97s SLI Krait edition Screens BENQ GL2440 +X-Star DP2414LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slarre:

Mina googling-skills svek mig när jag testade. Men jag ansträngde mig väl inte tillräckligt antar jag.
Tack så mycket och glad påsk!

Visste sen tidigare att den "klumpen" motverkar störningar så det underlättade sökningen en del men ville ge ett mer konkret svar av någon som kunde förklara bättre än jag
Glad påsk!

Visa signatur

En dator med 5 år på nacken känns inte värd att skriva ut i signaturen