SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Tangentbord installeras inte korrekt.

Hej!

Jag har på jobbet inköpt ett billigare macro-tangentbord(Corsair K30) för att se om jag kan använda detta i olika program som jag använder dagligen.
Problemet är att tangentbordet inte installeras ordentligt, datorn känner inte igen det som ett tangetbord. Det känns endast igen som en USB-enhet med namnet Corsair K30. Bakgrunsbelysningen är det enda som fungerar(kan justeras), allt annat är stendött.
Jag har provat tangentbordet på en laptop för att se om tangentbordet var defekt men där fungerade det.
Jag har provat alla USB-portar samt installerat drivrutinen som följde med programmet(från hemsidan).
Båda ovan nämna datorer har Windows 7.

Någon som har några ideér?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

kör du tangentbordet genom en hubb? Tangentbordet kanske inte får tillräckligt med ström.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalp:

kör du tangentbordet genom en hubb? Tangentbordet kanske inte får tillräckligt med ström.

Nej, ingen hubb eller liknande används :/

Permalänk
Medlem

Jag blir inte klok på detta. Jag har några timmar idag igen(då jag fick lite tid över) försökt få tangentbordet att fungera.
Så jag tänkte uppdatera med lite mer/ny information då jag verkligen få det att fungera.

Programmet som sköter Macrofunktionen känner av tangentbordet, man kan via mjukvaran ändra ljuset på tangentbordet samt att det varnar om tangentbordet dras ur.
Jag har försökt att avinstallera alla drivrutiner osv men utan resultat.
När Tangentbordet är "installerat" ligger det under Ospecifierat under "Enheter och skrivare".
Högerklickar jag på denna och tittar på drivrutinerna ser det ut som följande:

Någon som har några fler ideér?

Stort tack igen och ber om ursäkt om detta räknas som en "bump"

Permalänk
Medlem

Kan ju va defekt? Provat i nån annan dator? Gå tillbaka med det å få ett nytt?

Edit: Jaha, läste igen

Visa signatur

corsair 750d : asus a170-deluxe : asus gtx 980ti poseidon : i7 6700k : samsung 950 pro nvme 256gb + crucial 480gb msata : corsair ax860i : 16gb dominator platinum : ekwb custom loop för cpu + gpu : razer blackwidow chroma + mamba : win10 : sennheiser g4me zero : asus pg348q