80gb tror att den är 157gb.

Permalänk
Medlem

80gb tror att den är 157gb.

....... jag blir cp, körde nyss två st 120gxp i raid0, ville gå tillbaka till vanligt igen.

tog den ena å installerade win på. (xp) den funkar bra, men den andra disken, den tror fortfarande att den är i en array. det finns lite grejer kvar på den från när dn var i raid 0, men inte mkt funkar, tex bilder osv.

både diskahanteraren i xp och partition magic tror att den är 157 gb. och i "den hör datorn" så finns den där men oformateradm om man försöker formatera den så säger den bara "bla-bla windows kunde inte fixa skiten.." när mätaren har kommit till slutet. och i Pmagic är den BAD. hmm.. står det..

det går inte att scandisca lr defraga den heller.
körde ibm drive fitness test men det hittade inga problem.

har för mej att ibm ska ha nåt managementprogram för sina diskar, typ. ungefär som fitnesstest, fast man kan formatera diskarna där.. det kan man ju inte i fitnesstest..

i skolan brukar vi ibland använda en diskett som det är disk manager på. har ja för mig att det hette, men det kostar ju massor nu. finns det ingen light-version lr nåt..?

hmm vafan ska jag göra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En smart sak är ju att ta bort arayen innan du använder diskarna till något annat.

Visa signatur

854T

Permalänk
Medlem

ska finnas ett prog som skriver om partitions tabelen på diskar, skaffa ett sådant och "töm" disken

Visa signatur

Elda upp skiten så de rycker om den!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Tonka: ofta man tänker på sånt..

fabban: eh ok, vet du nåt sånt program ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sök efter hdkill.exe Tar bort partitiontabellen från en hd. OBS!! Man får inga frågor den bara raderar. Fördelen är att det "alltid" fungerar.

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Medlem

Går det inte bara at blocka bort raiden i Raid-bioset?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dez
Går det inte bara at blocka bort raiden i Raid-bioset?

nä. disken har fortfarande Partionstabellen,, det enda sättet är att skriva över den. :/

Visa signatur

Elda upp skiten så de rycker om den!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

JIIIIIIIIIIIIIHAA!!

fan va snygg ja e

ja byggde upp arrayen igen och sen tog bort den. då blev diskarna som vanligt igen.

men Master boot record blev cp på båda, stod bara "NTLDR not found" bla-bla när första delen av xp-installationen var klar.
försökte reparera med rapir console på xp-skivan med "FIXBOOT X:" och "FIXMBR" men funkade inte.

klurade en stund och testade sen att formatera de som primary-diskar i pmagic. och nu funkare!! tihi

hrm..

Visa signatur
Permalänk

Troligtvis hade du inte satt någon partition som primär så då visste han inte vilken han skulle boota från.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

exakt.

Visa signatur