Måste skapa bootbar USB-sticka. HJÄLP!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Har haft exakt samma problem som du, att den klagade på att det inte var 64bit version.
Men då var felet att det inte var en ren win7 64bit, utan en dvd där man kunde välja både 32 och 64bit under installationen och os x läste av den som 32bit. Fungerade genom att läsa in en annan skiva som var ren 64bit win7 pro.

Skrivet av BrusE:

Kommando i Ubuntu är det samma som på MAC OSX. Om det står att du har för lite utrymme så får du kontrollera din sticka
så att ett de inte finns flera partitioner.

Koppla in din usb sticka och kör kommandot diskutil list i terminalen.

Nu fick jag det att fungera med BootCamp. Nästa problem: USB-minnet bootar inte på min PC. Det där jävla sträcket står bara och blinkar i vänstra hörnet. Tröttsamt.

Permalänk
Medlem

Tog den långa vägen och gjorde allt virtuellt med VirtualBox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highwell:

Nu fick jag det att fungera med BootCamp. Nästa problem: USB-minnet bootar inte på min PC. Det där jävla sträcket står bara och blinkar i vänstra hörnet. Tröttsamt.

Om din pc har problem med att läsa installationen från bootcamp usb stickan, så får du boota in till windows i bootcamp och göra en ny installations skiva/usb därifrån och sedan formatera om din pc. Mvh

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Om din pc har problem med att läsa installationen från bootcamp usb stickan, så får du boota in till windows i bootcamp och göra en ny installations skiva/usb därifrån och sedan formatera om din pc. Mvh

Yep, fast gick runt och gjorde allt med Virtual Box!

Tack ska du ha.

Mvh