Permalänk
Medlem

"rma" asus rog swift

Hej hur lång tid tar det för er att godkänna en RMA från webhallen?
lämnade in skärmen förra veckan och enligt dom har ni inte ens kollat ännu!

Permalänk
Moderator
Moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Hej hur lång tid tar det för er att godkänna en RMA från webhallen?
lämnade in skärmen förra veckan och enligt dom har ni inte ens kollat ännu!

Hur vet Webhallen att de inte ens kollat på den?

Vad jag vet om rma med asus skärmar så kan man ansöka direkt på deras sida, och man får ganska direkt ett RMA nummer via epost,verkar dock inte som att det sker på helger, sen så kommer de o byter skärmen på plats efter några dar, o man får lämna ifrån sig sin gamla skärm direkt till ups och får en utbytesskärm i näven, så det där låter för himla weird i mina ögon iaf

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

@godspeed: ja va inne hos webhallen idag och dom sa att asus inte ens hade kollat på ärendet en.
sen tycker jag att hade webhallen varit shyssta så hade dom kanske gett mig en ny skärm:)enligt dom kan det ta upp till 3 veckor innan jag får en ny....jag lämnade in skärmen förra söndagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

@godspeed: ja va inne hos webhallen idag och dom sa att asus inte ens hade kollat på ärendet en.
sen tycker jag att hade webhallen varit shyssta så hade dom kanske gett mig en ny skärm:)enligt dom kan det ta upp till 3 veckor innan jag får en ny....jag lämnade in skärmen förra söndagen.

Ja för dem ska givetvis ge dig en ny skärm när de inte vet om det är fel på den du lämnat in, speciellt en skärm för 7000kr.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

@godspeed: ja va inne hos webhallen idag och dom sa att asus inte ens hade kollat på ärendet en.
sen tycker jag att hade webhallen varit shyssta så hade dom kanske gett mig en ny skärm:)enligt dom kan det ta upp till 3 veckor innan jag får en ny....jag lämnade in skärmen förra söndagen.

Betvivlar starkt att de kan se det ärligt talat, om inte asus kollat på det på en vecka, varför i helskotta ligger inte butiken på om ärendet då för?
Eller lämnar kanske webhallen in till nån verkstad i sin tur kanske som inte meddelat dem nåt?

Tycker det där verkar jävligt konstigt, särskilt som jag själv anmälde en av deras billigare skärmar för rma på en söndag, på måndag eftermiddag så fick jag mail med rma nummer, sen lite drygt 2 veckor efter det fick jag hålla mig hemma en dag för att passa budet o lämnade skärm till honom och fick mitt utbyte i handen, hur smidigt som helst

Inte för att vara sådan, men tror butiken gjort nåt fel här

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

@Pamudas: säger inte att webhallen gör fel..men men det löser väl sig.
chefen på butiken skulle vara där på måndag så jag får väl gå dit och kolla läget.
bara det att man blir trött när man lägger 7000 på en skärm som ballar ur efter 2 månader.sen är problemet väldigt diffust "suddig text vid 144 hz,ikoner som blinkar vid 100 hz etc...

Permalänk
Medlem

@Pamudas: Why not? Är den hel så tar dom bara tillbaks den gamla och drar av en serviceavgift för TS.

Så fungerar det iaf om man går raka vägen via asus/benq och många andra tillverkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@Pamudas: Why not? Är den hel så tar dom bara tillbaks den gamla och drar av en serviceavgift för TS.

Så fungerar det iaf om man går raka vägen via asus/benq och många andra tillverkare.

Ja då kanske man skulle skicka in sina saker bara för att få nya igen

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Om du har problem med dina grejer så go wild. Du kommer dock inte få helt nya om det inte är en ny produkt, du får en refurbished som är testad och fungerar.

Permalänk
Medlem

@Gainsgoblin: bara skiten fungerar och är hel och ren!:)

Permalänk
Avstängd

Jag måste berömma ASUS för deras kundtjänst. Ringde till dem i fredags för att felanmäla min swift. då den slutligen fuckade ur totalt.
Killen i kundtjänst lyssnade i hela 10 sekunder innan han konstaterade hårdvarufel och gav mig en RMA kod.
I måndags så fick jag meddelande om att min ersättningsskärm var på väg från Tyskland. Och idag så kom den med UPS (som dessutom ringde för att kolla att jag var hemma) Otroligt snabbt agerat av dem.