Ett pluginprogram (Shockwave flash) svarar inte

Permalänk
Medlem

Ett pluginprogram (Shockwave flash) svarar inte

Får upp detta meddelande i Chrome hela tiden. Vad beror felet på? Vad kan jag göra för att undvika detta meddelande?

Kör i7 5820k, 8gb ddr4 ram, 2 st radeon 7850, samsung 850 evo ssd, OS win10. Kör förvisso en hel del flikar i chrome med flash igång samtidigt men känns som detta system bör klara det ändå? eller?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det är inte samma felmeddelande

Permalänk
Medlem

Då får du avinstallera dom. Ta bort kvarlämnade mappar om det finns och installera dom igen.

Oavsett om det gäller spel, program, drivrutiner mm i Windows så kan det buggiga ofta bli kvar nånstans om man bara uppdaterar/installerar ovanpå de nuvarande. Det stora problemet i vissa fall är att verkligen får bort allt det gamla.

Det underlättar om vi fick mer historia bakom felet och datorn.

Gjorde du/hände det något speciellt innan problemet började?
Är det en ren Win 10 installation eller uppdaterade ett äldre Windows?

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Då får du avinstallera dom. Ta bort kvarlämnade mappar om det finns och installera dom igen.

Oavsett om det gäller spel, program, drivrutiner mm i Windows så kan det buggiga ofta bli kvar nånstans om man bara uppdaterar/installerar ovanpå de nuvarande. Det stora problemet i vissa fall är att verkligen får bort allt det gamla.

Det underlättar om vi fick mer historia bakom felet och datorn.

Gjorde du/hände det något speciellt innan problemet började?
Är det en ren Win 10 installation eller uppdaterade ett äldre Windows?

Formaterade hårddisken och lade in en ren win 10 för någon månad sen. Lade in Chrome och flash player och problemen började mer eller mindre direkt. Nog för att jag hört mycket negativt om flash player och dess instabilitet men så här laggigt kan jag nog inte påminna mig om att det någonsin varit förut. Får upp detta meddelande hela tiden, och chrome slutar svara i 10-20 sekunder:

Permalänk
Medlem

Kan ju tillägga att CPU brukar ligga runt 15-30 % och RAM ligger runt 50 %

Permalänk
Medlem

Chrome har Flash inbyggt så börja med Chrome.

Den Flash som installerats separata använd av andra webbläsare som tex Firefox. INTE Chrome. Länken Blofeld gav dig säger dock att Chrome ibland blir förvirrad om så testa att avinstallera den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Chrome har Flash inbyggt så börja med Chrome.

Den Flash som installerats separata använd av andra webbläsare som tex Firefox. INTE Chrome. Länken Blofeld gav dig säger dock att Chrome ibland blir förvirrad om så testa att avinstallera den.

Ska jag avinstallera det separata flashprogrammet? I länken stod det att man skulle inaktivera chromes egna. När jag skriver about:plugins så hittar jag dock bara en rad om flash och det är chromes egna.