Har plötsligt en Iphone 6s i lägenheten? Vem äger den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Nu har jag dålig koll på iphone, men visst brukar det komma upp en massa notifikationer i displayen om sms, fjärtbook, snapchat och fan och hans moster även om den är låst i moderna smartphones om man inte aktivt stängt av sånt? Att skaffa en ny, överprisad mobil till att enbart ringa med och aldrig bli uppringd är ju lite ovanligt och det är en sjukt dyr väckarklocka.
Min gissning är påhälsning genom balkongdörren nattetid och vederbörande har förlagt/tappat ut mobilen i mörkret. Detta under förutsättning att du är säker på att den varit stängd när du varit hemifrån under onsdagen.

Känner en kompis som jobbar på Telia som fick hämta ut en iPhone 6s som han knappt använder då han kör Windows 10 Mobile, så det skulle i så fall kunna vara en arbetstelefon som personen i fråga blivit påtvingad eller liknande.
Hela situationen är oavsett väldigt märklig...

TS:
Kan det vara så att någon av dina polare arbetar på exempelvis ett företag som tvingar på sina anställda en arbetslur?Det skulle isf vara en "backup" lur som man kanske bara använder vid arbete...långsökt kanske men ändå

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Kan han inte bara sätta i ett annat SIM och komma åt info?
Eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Kan han inte bara sätta i ett annat SIM och komma åt info?
Eller är jag helt ute och cyklar?

Det borde fungera.

Skaffa även en simkortsläsare så kan du komma åt kontakter osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Kan han inte bara sätta i ett annat SIM och komma åt info?
Eller är jag helt ute och cyklar?

Skrivet av HiGrip:

Det borde fungera.

Skaffa även en simkortsläsare så kan du komma åt kontakter osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte om jag missförstått er, men om ni menar att man genom att byta SIM-kort kan låsa upp telefonen så går det inte. Man måste ha antingen låskoden eller iCloud-ID och -lösenord till det.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Om du återställer den så får du partiellt veta vems emailadress som är kopplad.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag vet inte om jag missförstått er, men om ni menar att man genom att byta SIM-kort kan låsa upp telefonen så går det inte. Man måste ha antingen låskoden eller iCloud-ID och -lösenord till det.

Med en simkortsläsare så kan man läsa kontakter osv på simkort, har aldrig provat själv men borde fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk

Vad händer om du kopplar in den till datorn och startar iTunes?

EDIT: Prova detta! http://9to5mac.com/2015/03/07/ios-8-how-to-use-siri-to-return...

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrakowski:

Vad händer om du kopplar in den till datorn och startar iTunes?

EDIT: Prova detta! http://9to5mac.com/2015/03/07/ios-8-how-to-use-siri-to-return...

Provade precis att fråga siri detta: Vem äger den här telefonen" på min, och visst visar den namn, mobilnummer, email, adress osv

Permalänk
Skrivet av Ph4st:

Provade precis att fråga siri detta: Vem äger den här telefonen" på min, och visst visar den namn, mobilnummer, email, adress osv

Precis man bör nog prova fråga henne på svenska också

EDIT: Testade fråga min och där kunde inte Siri svara på detta så lär vara en inställning.

Permalänk
Medlem

Alltså, detta är det mest spännande jag läst på oerhört länge!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xcluzive:

Jag vet inte, känner inte en enda kille som har en silvrig telefon. Rymdgrå är bäst för då är framsidan svart vilket är perfekt för film och alla appar.

Jag köper enbart vit, silver, orange eller nu rosa som äntligen kom till iphone. Eftersom jag är en vanlig man i medelåldern så är färg/kön inget jättebra tips.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag köper enbart vit, silver, orange eller nu rosa som äntligen kom till iphone. Eftersom jag är en vanlig man i medelåldern så är färg/kön inget jättebra tips.

Köpte nyss en vit S7 och gillar andra färger än svart, 99% köper allt i svart. Jag är trött på att allt ska vara svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag köper enbart vit, silver, orange eller nu rosa som äntligen kom till iphone. Eftersom jag är en vanlig man i medelåldern så är färg/kön inget jättebra tips.

Egentligen har det inget med kön att göra. Menar bara att svart är väldigt praktiskt i de flesta appar. Man köper ju inte en vit TV liksom även om man skulle tycka att det är snyggare.. Sålänge framsidan är svart bryr jag mig inte om baksidan är slimegrön.

Edit: anledningen att jag nämnde kön var för att enligt alla undersökningar så är silver/rosa/guld mest vanlig hos kvinnor medan rymdgrå är vanligast hos män. Så det var bara för att narrow it down a little bit. Inget illa menat. Exempelvis har min tjej alltid haft en vit/silvrig iPhone men hon insåg senast att det är extremt opraktiskt och sist fick det bli en rymdgrå endast för att det ska vara svart på framsidan. På baksidan har hon ändå ett rosa skal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrakowski:

Vad händer om du kopplar in den till datorn och startar iTunes?

EDIT: Prova detta! http://9to5mac.com/2015/03/07/ios-8-how-to-use-siri-to-return...

Han provade innan att använda Siri men tydligen hade telefonen varken 3G eller wi-fi och då fungerar det inte. Siri använder internet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Jag vet inte, känner inte en enda kille som har en silvrig telefon. Rymdgrå är bäst för då är framsidan svart vilket är perfekt för film och alla appar.

Jag har en rosa.

Skrivet av Perb:

Med tanke på att telefonen hade 71% laddning kvar så måste ju detta ha hänt rätt nyligen. Vad drar en iPhone 6s per dygn om den får ligga helt i fred?

Beror på hur mycket som är igång. Låter ju som den inte kommer åt något nätverk, med mycket avstängt kan den ligga ett antal dagar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Det har förmodligen att göra med att man har standardiserat till en viss plattform. Kör hela företaget iphone så vill man inte avvika från det och få en helt ny plattform man måste hantera. Rätt vanligt att man gör så på företag.

Ett mindre företag som inte har nån styrning av sina telefoner bryr sig förmodligen mindre.

Nu är det företaget ett litet så inte ett stort, men ja, jag vet varför, precis som du skriver. Hon vart dock lite irriterad

Skrivet av jorgen69:

Kan han inte bara sätta i ett annat SIM och komma åt info?
Eller är jag helt ute och cyklar?

Nja, spelar ingen roll vad för SIM-kort du har om den har en lösenkod in på telefonen varje gång den ska låsas upp i viloläge.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Min första tanke var att en av dina kompisar har knyckt mobilen och sedan tappat den i soffan och nu vill hen givet vis inte kännas vid någon Iphone 6S plus.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Med tanke på att telefonen hade 71% laddning kvar så måste ju detta ha hänt rätt nyligen. Vad drar en iPhone 6s per dygn om den får ligga helt i fred?

Min sambo bytte ut sin iPhone 5 (med nåt ebay-batteri för 70kr i) för 8 dagar sen. Den har legat orörd sen dess, återställd till original och inget wifi eller 3g nät, bara ett inaktiverat sim-kort i. Den har nu 56% batteri kvar.

En 6s ska ju ha betydligt bättre batteri än 5:an så det är nog inte helt orimligt att den legat någon vecka eller mer?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EyeNEye:

Har du tur, så kanske Siri är aktiverat och telefonen saknar den allra senaste uppdateringen.

Prova detta och sedan kan du forska vidare om du kommer in

https://www.youtube.com/watch?v=9gCf9FvKCFI

En iphone bara dyker upp i TS soffa och sådana här länkar ges? Visst kan TS själv hitta det, men det luktar stöldgods lång väg för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Jag vet inte, känner inte en enda kille som har en silvrig telefon. Rymdgrå är bäst för då är framsidan svart vilket är perfekt för film och alla appar.

Har en silvrig iPhone 6S, då den matchar min MacBook PRO..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiGrip:

Ring 112 och fråga vilket nummer du ringer ifrån

funkar 114 14 att ringa från nödsituation?
I så fall är det bara att ringa och fråga polisen.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Har du kollat så att det inte har försvunnit något av dina saker?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Tycker folk överlag är ganska lugn över situationen. Telefonen är väl kanske inte det viktigaste kan jag tycka. Risken är ju stor att det är nån som har vart inne i din lägenhet. Kontrollera så att inget är borta i lägenheten. Vilken våning bor du på? Eftersom du sa att balkongdörren står öppen. Eftersom det kan handla om brott så lämna in telefonen till polisen och anmäl ärendet.

Permalänk
Inaktiv

Inte du som "Hittat" telefonen då och vill ha tips hur man låser upp den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

En iphone bara dyker upp i TS soffa och sådana här länkar ges? Visst kan TS själv hitta det, men det luktar stöldgods lång väg för mig.

Han har lämnat ut IMEI-numret till telefonen, men visst kan det vara så..

Till TS:
Jag är inte helt säker men jag tror att operatörer håller koll på IMEI-nummer på lurar de sålt. Ser du operatören i toppen av skärmen? Testa i så fall att slå dem en signal.

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av malmer:

Han har lämnat ut IMEI-numret till telefonen, men visst kan det vara så..

Till TS:
Jag är inte helt säker men jag tror att operatörer håller koll på IMEI-nummer på lurar de sålt. Ser du operatören i toppen av skärmen? Testa i så fall att slå dem en signal.

Jo det har dom

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Haha, slutet på denna historien måste man bara få veta

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderade i enlighet med §1.6 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Följer detta med spänning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

Skulle kanske varit bäst om du inte hade tagit SIM-kortet.. Men kanske om man sätter igång wifin på mobilen (swipe up menyn) och sedan hittar ett wifi som inte kräver lösenord, om man kopplar upp sig så borde man kunna fråga siri typ "vem är jag" eller "vad är mitt nummer" på engelska eller svenska eller vad siri nu har för språk på den mobilen...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 │Intel core i5 4690k @ 4,6 Ghz│Corsair H100i │Asus Maximus VII Hero │Corsair RM850 │Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz │Kingston SSDNow V300 120GB│Asus gtx970 strix│Asus vg248qe│ Noctua <3│