Har plötsligt en Iphone 6s i lägenheten? Vem äger den?

Permalänk
Inaktiv

Ring FBI och fråga, dom verkar ha bra koll på hur man öppnar en iPhone. Dom kanske kan fråga någon på Apple ...

FBI kanske har uppgifter om vad mobilen senast användes till. Det kanske finns en orsak till att någon snabbt gjorde sig av med den. Du kan råka illa ut. Var rädd, väldigt rädd.

Både NSA, FRA och tretton andra underättelseorganisationer vet var du har gjort för sökningar på nätet senaste tiden. Har du satt något fingeravtryck på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Har du tur, så kanske Siri är aktiverat och telefonen saknar den allra senaste uppdateringen.

Prova detta och sedan kan du forska vidare om du kommer in

https://www.youtube.com/watch?v=9gCf9FvKCFI

Funkar inte längre om man uppdaterat telefonen
Var tvungen att prova.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Funkar inte längre om man uppdaterat telefonen
Var tvungen att prova.

Jo jag vet. Det skrev jag..

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Jag vet iaf vad jag skulle göra:
1. Kontakta vänner (vilket ts har gjort)
2. Kontakta alla med nyckel till lägenheten och höra om någon av dem saknar sin telefon
3. Höra med hyresvärden om någon har varit in i lägenheten.
Om inget av ovan ger resultat skulle jag KRÄVA låsbyte OMGÅENDE.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Jo jag vet. Det skrev jag..

Sorry, är lite seg i huvudet efter på tok för lång arbetsdag

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

haha måste följas, nån update förresten?

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Förutsätter ju att man aldrig bytt PIN-kod eller aldrig bytt SIM-kort. Jag är inne på mitt tredje eller fjärde SIM-kort och Telia har alltid sett till så jag fått välja kod när de satt i ett nytt. Skulle det stämma är det en stor säkerhetsmiss enligt mig också, PIN-koden är ju där för att skydda kortet... Då ska den inte stå på det så att alla kan se vad den är.

Inte pinkoden, utan telefonnumret.
Trodde för övrigt att SIM-kort bara har typ 1234 eller 0000 när man får dem? Eller är det bara jag som fått sådana?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Inte pinkoden, utan telefonnumret.
Trodde för övrigt att SIM-kort bara har typ 1234 eller 0000 när man får dem? Eller är det bara jag som fått sådana?

De jag har fått har haft en slumpad kod.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

sätt upp lappar i området. tex: telefon hittad fås mot beskrivning av den samt vilken operatör den har. kanske du även får veta hur den hamnat i din soffa.
kan ju vara någon hantverkare du haft där eller liknande?

kanske en ONS?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Uppdatering*

Jag har nu testat att Swipe'a höger på mobilen och tryckt på "Nödsituation" och det finns inget medicinskt id där.

Jag har även testat Siri men det kommer upp att Siri inte går att användas utan internet.

Jag har gått in på https://www.icloud.com/activationlock och får upp; Aktiveringslås: PÅ

Tänkte jag likaväl kan skriva ut IMIE här på mobilen då ja det inte är min mobil och jag gärna vill hitta någon lösning på detta mysterium
IMIE: 353331075126096

Självklart kommer jag ta mobilen till Polisen om inget annat fungerar!
Problemet är väl bara att det känns som att jag då aldrig kommer få reda på hur Iphonen hamnat här....
(Vet dock att man jag kommer få tillbaka den efter 3månader om ingen gjort anspråk på den)

Uppdatering 2*

En annan konstig sak är att högst upp i högra hörnet så är den ställd med Larm man ser tydligt en klocksymbol.
Och första gången jag upptäckte mobilen så började den ringa kl 8.00 på morgonen och sedan dagen efter när jag låtit den varit på så ringde den igen kl 8.00 på morgonen.
Vilket jag tycker tyder på att den verkligen måste hamnat där i soffan dagen innan jag vaknade upp av larmet.
(Och larmet ringer konstant tills man stängt av det)

Alltså larmet ringde Torsdagmorgon och då har den hamnat här på Onsdagen? Och det var en helt vanlig jobb Onsdag för mig och senast någon var i min lägenhet var Fredag veckan innan.

Ja jag fattar fortfarande ingenting.
Gjort en tråd på Facebook för alla mina vänner som ett sista försök, fortfarande saknar ingen en Iphone.

Permalänk
Medlem

Du kanske hade släpat hem nån brud och inte minns?
Jag själv hade blivit rädd då någon har varit i lägenheten.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Kollade IMEI numret och ser att "Find my Iphone" är aktiverat på den vart fall.

Permalänk
Medlem

Som någon tidigare skrev är det nog dags för låsbyte. Kan ju vara en tidigare hyresgäst som ar kvar en nyckel och varit på besök. Nåväl, väldigt knasigt och hoppas du hittar rätt på hur den annat där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Otroligt olustig situation, då ingen verkar ha ringt till den heller eller?
Hittar man inte sin mobil brukar man ju be nån ringa till den.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Hittar man inte sin mobil brukar man ju be nån ringa till den.

Inte om man vet med sig att man glömt telefonen på en plats man inte borde varit på

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av Zicsoen:

Inte pinkoden, utan telefonnumret.
Trodde för övrigt att SIM-kort bara har typ 1234 eller 0000 när man får dem? Eller är det bara jag som fått sådana?

Mitt telefonnummer står inte heller på SIM-kortet så det är inte heller en garanti. Men så är ju mitt bytt ett antal gånger, där de bara tagit fram ett nytt från under disken och knappat lite i datorn...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant...och olustigt.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Mitt telefonnummer står inte heller på SIM-kortet så det är inte heller en garanti. Men så är ju mitt bytt ett antal gånger, där de bara tagit fram ett nytt från under disken och knappat lite i datorn...

Nu när jag tänker efter så står ju inte mitt nummer heller på SIM-kortet. Pinkoden var dock 0000 till mitt nya kort, som också plockades fram under disken på plats i butiken.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Är du säker på att DU vaknade i rätt lägenhet?

LOL

OnT: Vad är det för färg på mobilen? Är den rosa/silver är den sanolikt en tjej som äger telefonen. Är den svart är det antagligen en kille.

Sen skulle jag byta lås om jag vore du..

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

LOL

OnT: Vad är det för färg på mobilen? Är den rosa/silver är den sanolikt en tjej som äger telefonen. Är den svart är det antagligen en kille.

Sen skulle jag byta lås om jag vore du..

Varför skulle silver vara tjejfärg? Rosa kan jag förstå men jag tycker silver var bra mycket snyggare än svart..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Varför skulle silver vara tjejfärg? Rosa kan jag förstå men jag tycker silver var bra mycket snyggare än svart..

Jag vet inte, känner inte en enda kille som har en silvrig telefon. Rymdgrå är bäst för då är framsidan svart vilket är perfekt för film och alla appar.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Ring 112 och fråga vilket nummer du ringer ifrån

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem

Nu har jag dålig koll på iphone, men visst brukar det komma upp en massa notifikationer i displayen om sms, fjärtbook, snapchat och fan och hans moster även om den är låst i moderna smartphones om man inte aktivt stängt av sånt? Att skaffa en ny, överprisad mobil till att enbart ringa med och aldrig bli uppringd är ju lite ovanligt och det är en sjukt dyr väckarklocka.
Min gissning är påhälsning genom balkongdörren nattetid och vederbörande har förlagt/tappat ut mobilen i mörkret. Detta under förutsättning att du är säker på att den varit stängd när du varit hemifrån under onsdagen.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Med tanke på att telefonen hade 71% laddning kvar så måste ju detta ha hänt rätt nyligen. Vad drar en iPhone 6s per dygn om den får ligga helt i fred?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Nu har jag dålig koll på iphone, men visst brukar det komma upp en massa notifikationer i displayen om sms, fjärtbook, snapchat och fan och hans moster även om den är låst i moderna smartphones om man inte aktivt stängt av sånt? Att skaffa en ny, överprisad mobil till att enbart ringa med och aldrig bli uppringd är ju lite ovanligt och det är en sjukt dyr väckarklocka.
Min gissning är påhälsning genom balkongdörren nattetid och vederbörande har förlagt/tappat ut mobilen i mörkret. Detta under förutsättning att du är säker på att den varit stängd när du varit hemifrån under onsdagen.

Kan ju vara en jobbtelefon. Min bästa vän, som för övrigt inte gillar iPhone alls, har en iPhone 6 enbart som jobbtelefon då hon blev påtvingad en sån

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag hade lämnat in den till Polisen och sagt som det var.
om någon gått in i lägenheten kommer hen inte höra av sig pga att personen begått ett brott.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kan ju vara en jobbtelefon. Min bästa vän, som för övrigt inte gillar iPhone alls, har en iPhone 6 enbart som jobbtelefon då hon blev påtvingad en sån

Det var rätt dåligt spenderade pengar av hennes arbetsgivare :/

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Det var rätt dåligt spenderade pengar av hennes arbetsgivare :/

Japp, hon erbjöd sig till o med skaffa en Android telefon själv, men nej, skulle promt vara en iPhone

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Japp, hon erbjöd sig till o med skaffa en Android telefon själv, men nej, skulle promt vara en iPhone

Det har förmodligen att göra med att man har standardiserat till en viss plattform. Kör hela företaget iphone så vill man inte avvika från det och få en helt ny plattform man måste hantera. Rätt vanligt att man gör så på företag.

Ett mindre företag som inte har nån styrning av sina telefoner bryr sig förmodligen mindre.

Permalänk
Medlem

Du är förföljd av den inkompetenta avdelningen på NSA.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.