Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Hedersmedlem

4790K för 2490kr var ju riktigt farligt. Jag är student och rullar inte precis i pengar men kunde inte stoppa mig från att klicka hem en o_o

http://www.webhallen.com/datorkomponenter/200165-intel_core_i...

Permalänk
Medlem

@Andreaz1 Grattis till en bra deal!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Är detta kortet den dåliga varianten av kylaren eller den bättre?

http://cdon.se/hemelektronik/evga-geforce-nvidia-gtx-970-4gb-...

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd

kommer snart en stor rea på cdon spara in där

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Är detta kortet den dåliga varianten av kylaren eller den bättre?

http://cdon.se/hemelektronik/evga-geforce-nvidia-gtx-970-4gb-...

Ser ut som den äldre, sämre varianten. Den nya heter ACX2.0+ och används bara på SSC såvitt jag vet.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zefko:

kommer snart en stor rea på cdon spara in där

Vart har du snappat upp den informationen?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Adam West:

Vart har du snappat upp den informationen?

http://cdon.se/green_friday/

Gissar jag.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Make up för Black Friday försök då. Hoppas det går bättre den här gången.

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Adam West:

Make up för Black Friday försök då. Hoppas det går bättre den här gången.

Får hoppas på lite mer granola/müsli som plåster på såren.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

CDONs 17 års-jubileum, deras senaste storrea, var inget att hänga i granen. Får se om det dyker upp bättre erbjudanden nu.

Tänker köpa ett nytt moderkort och då kan ju Green Friday vara intressant, men sannolikheten att man hittar precis ett sådant moderkort som man är nöjd med på rea får väl bedömas som liten. Söker dessutom för den äldre 1150-sockeln och det lär väl vara de nya som man vill skylta med.

Edit: Autocorrect...

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 11

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericus1:

CDONs 50 års-jubileum, deras senaste storrea, var inget att hänga i granen. Får se om det dyker upp bättre erbjudanden nu.

Tänker köpa ett nytt moderkort och då kan ju Green Friday vara intressant, men sannolikheten att man hittar precis ett sådant moderkort som man är nöjd med på rea får väl bedömas som liten. Söker dessutom för den äldre 1150-sockeln och det lär väl vara de nya som man vill skylta med.

50? Dom fyller väl 17?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lade just upp denna fyndvara på cdon:

http://cdon.se/hemelektronik/point-of-view-mobii-9-7-16gb-and...

Köpte en själv på Black Friday i höstas för 999:- Inget prestandamonster på något sätt var nog medelklass redan när den släpptes för ett antal år sedan, inte heller världens bästa batteritid (tror jag landar runt 4h effektiv tid vid normal användning)...men skärmen var anledningen till att jag köpte den, går normalt sett inte att hitta en 10" surfplatta med retinaskärm i denna prisklass. Utmärkt för att bläddra igenom bilder eller titta på film mm eller annan användning som inte kräver så hög prestanda.

Edit: Såg just att det var fyndvara klass 3 vilket innebär att den bär tydliga spår av användning. Tog bort den då det inte känns som något vettigt fynd om den inte är i någorlunda nyskick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Sony HDR-AZ1 actionkamera för 299:- hos Elgiganten.
Närmaste ligger på 1199:- enligt Prisjakt.

Förpackningen innehåller
- Sony HDR-AZ1 actionkamera (vit)
- Vattenresistent fodral (SPK-AS2 (ned till 5 meter)
- Batteri NP-BY1
- Mångsidigt stativ
- Tripod-adapter
- Micro USB-kabel
- Bruksanvisning

Edit: Slut :/

Herrejösses, skulle precis lägga en beställning och då vart den slut >.<.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Herrejösses, skulle precis lägga en beställning och då vart den slut >.<.

Det är väl samma pris i butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raoul_duke:

Det är väl samma pris i butik?

Står "Interneterbjudande! Gäller så långt lagret räcker! Max 1st per kund!". Tror du de kan acceptera 299 kr i butik också?

EDIT: Och nu är priset ändrat tillbaka till 1790 kr

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Står "Interneterbjudande! Gäller så långt lagret räcker! Max 1st per kund!". Tror du de kan acceptera 299 kr i butik också?

Om du beväpnar dig med din silvertunga så kanske det går bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Om du beväpnar dig med din silvertunga så kanske det går bra.

Åker iväg till närmaste butik och testar Något tips på vad man kan säga för att charma personen bakom kassan?

Visa signatur

Permalänk

Missade också. Hade sidan uppe i ca 15 minuter innan jag bestämde mig. Då var den slut. Suck!

Permalänk
Medlem

Får se om alla som beställde innan den tog slut kommer få hem någon nu. Deras lagerstatus kan ju vara lite sisådär har vi ju märkt...

Permalänk
Skrivet av Icte:

Åker iväg till närmaste butik och testar Något tips på vad man kan säga för att charma personen bakom kassan?

Fråga bara om de kan matcha priset de har på nätet. Säg att du tänkte precis lägga in en beställning men att det blev ett fel p.g.a att lagersaldot var slut.

Nu, en fråga från mig.

Den där 43 tummaren som CDON har (Philips 43PUT4900), skulle den passa bra som datorskärm? 43 tum verkar ju idealt som monitor, men det är fortfarande en TV skärm. Hur skulle det gå om man spelade spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProVista:

Får se om alla som beställde innan den tog slut kommer få hem någon nu. Deras lagerstatus kan ju vara lite sisådär har vi ju märkt...

Ja jag sitter typ och väntar på att dom ska betala tillbaka pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Den där 43 tummaren som CDON har (Philips 43PUT4900), skulle den passa bra som datorskärm? 43 tum verkar ju idealt som monitor, men det är fortfarande en TV skärm. Hur skulle det gå om man spelade spel?

Frågan är om skärmen stödjer 4:4:4 chroma. Om inte så kommer bland annat röd/blåa färgkombinationer gröta ihop på ett rätt fult sätt. (text speciellt blir jobbig att läsa)
Känns osannolikt att den gör det... Det är rätt så få 4k TV:s som gör det på ett bra sätt än så länge.

Nästa fråga är hur inputlagget är. Kan vara ok, kan vara hemskt.

Slutligen kan man undra hur mycket annat bildförbättringsjox TV:n har, och om det går att stänga av. Philips brukar kunna dra på med ganska mycket sånt...

Jag skulle inte våga chansa på den utan att se en test först. Speciellt med tanke på att kanske CDON inte är den roligaste aktören att ha att göra med om man vill krångla och returnera varor osv?

*edit*
Plus att man måste ha ett grafikkort med HDMI 2.0 också... (Eller en halvdyr DP till HDMI adapter som klarar 4k @60hz)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Ja jag sitter typ och väntar på att dom ska betala tillbaka pengarna

En liten uppdatering!

Sprang nyss runt till olika butiker i Stockholm City men ingen där som ville prismatcha (väldigt svårt att charma män som man!). Ringde till sist Elgigantens Kundservice för att se om de har fått någon avbeställning som man kunde lägga beslag på, men icke. Fick då även reda på att skälet till prissänkningen var att de hade för många i centrallagret och ville sälja iväg dem, så det var en motiverad (och därmed icke felaktig) prissänkning! Interneterbjudandet var slutsålt inom en timme och alla som har beställt ska tydligen få sitt exemplar, så till er som lyckades köpa ett - grattis! Själv får man vänta och se om man inte ska köpa en Kinect till sin robot istället

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hur gick det? Funderar på om man skulle dra dit o tjata lite själv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProVista:

Hur gick det? Funderar på om man skulle dra dit o tjata lite själv..

Edit: Han tydligen före med några sekunder....

Någon som lyckades charma Elgiganten personalen till att få Sony hdr-az1 för 299 :- i butik?

Permalänk
Medlem

Fyfan att man missade actioncam dealen Velar fram och tillbaka bland billigare modeller just nu ( Gearbest typ), och detta skulle ju varit något minst sagt

Permalänk

Hittade MSI Z170A PC MATE på Kompletts helg rea till ett bra pris (849 kr på Komplett).

https://www.komplett.se/product/850584/datorutrustning/moderk...

Jag har tidigare tittat på och näst intill bestämt mig för att köpa MSI Z170 Krait Gaming (1 290 kr på Inet) men funderar på att köpa den här istället för att spara in en femhundring.

Vad jag kan se är den ända skillnaden några ändringar på USB-sidan, en mer SATA-express på Mate, en PCI mer och en PCI x16 mindre på Mate, inget ECC-stöd och inget SLi-stöd.

Jag kommer troligtvis inte överklocka dator speciellt mycket om än något, jag kommer inte använda SLI och jag vet inte vad jag skulle kunna stoppa i för något i datorn för att sakna en tredje PCI x16.

Kan jag köpa PC Mate med gott samvete eller är det något jag missat och bör lägga dom extra hundralapparna på ett högre tier moderkort?
Tacksam för lite teknisk hjälp!

Permalänk
Medlem

Kan någon tala mig ur http://www.sweclockers.com/test/21686-eizo-foris-fs2735-gamin... för 9000:- på cdon?
Typ att det är bra att vänta på välvd 42" 4k

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av DaydreamerVlad:

Bra pris! Slog till på ett. Nu med 10 års garanti!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Dustinhome har Weekend Rush, vilket väl inte direkt är ovanligt

Priset de har på skärmen Philips Brilliance BDM3270QP är dock inte så pjåkigt!
https://www.dustinhome.se/product/5010819413/brilliance-bdm32...

3490 kr för en 32 tums A-MVA med 1440p upplösning.
Recension här:
http://www.sweclockers.com/test/21175-philips-bdm3270qp-32-tu...

Ooooh. Nu blev det svårt.