Dell Venue 11 Pro (5130) - fel upplösning eller fel i spec från Dustin?

Permalänk
Medlem

Lokala filen spelar den upp finfint även i hd kvalite med MPC HC

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag ska skicka tillbaka plattan eller inte, den är ändå ganska smutt till det priset. Men det stör mig lite att Dustin inte gått ut och meddelat att det blivit fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Kerus3: Okey tack för infon. Skickade ett mail till dom i ett försök att avbeställa min order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roast:

Vet inte om jag ska skicka tillbaka plattan eller inte, den är ändå ganska smutt till det priset. Men det stör mig lite att Dustin inte gått ut och meddelat att det blivit fel.

Lite så jag okså känner. Köpte 2. Visserligen så är det fortfarande en bra platta för priset. Men det känns surt att inte få det som lovades. Hade i normala fall skickat tillbaka bara av ren princip och köpt från konkurrenten, men det fin s liksom inga alternativ.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Lite så jag okså känner. Köpte 2. Visserligen så är det fortfarande en bra platta för priset. Men det känns surt att inte få det som lovades. Hade i normala fall skickat tillbaka bara av ren princip och köpt från konkurrenten, men det fin s liksom inga alternativ.

Samma här fast jag struntar i om det finns något alternativ. Man vill ju ha det man betalat för.
Som jag sa i dagens fynd-tråden om den här dealen. För bra för att vara sant. Och det var det... Synd att rean på cdon är slut nu.

Kommer dra mig från att handla från Dustin i fortsättningen. Det är just sån här skit man vill slippa.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Samma här fast jag struntar i om det finns något alternativ. Man vill ju ha det man betalat för.
Som jag sa i dagens fynd-tråden om den här dealen. För bra för att vara sant. Och det var det... Synd att rean på cdon är slut nu.

Kommer dra mig från att handla från Dustin i fortsättningen. Det är just sån här skit man vill slippa.

Håller med, fick ingen förklaring eller svar på mina frågor som jag ställde. Bara att jag kunde skicka tillbaka varan, blir inget mer handla hos Dustin för min del, bedrövlig support!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Tack för det dustin,
min är fortfarande restad men jag tittade ju specifikt i specarna efter full-hd
och såg tableten som en remote-skärm till datorn med windows som 'bonus'
Nu länkar min beställning till en beskrivning av tableten som inte stämmer
med det jag beställde...

Permalänk
Medlem

Samma sak för mig, vet inte hur jag ska göra har ju använt den men distansavtalet går ju att använda sig av.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem

Otroligt dåligt av Dustin. Man förväntar sig lite mer av ett företag i den storleken.

Det minsta de kunde göra är ju att kontakta köparna och upplysa dem om misstaget och erbjuda någon form av lösning.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Samma sak för mig, vet inte hur jag ska göra har ju använt den men distansavtalet går ju att använda sig av.

Det spelar väl ingen roll om du öppnat den och använt den lite. Ingen visste ju att de skickade en annan vara mot den som man beställt.

Jag hann också använda min lite men varsamt, dock är det inte vårt fel utan Dustins.

Återställde, torkade av och packade ner den.

Permalänk
Medlem

Bli returnera direkt när detta har kommit fram.

Permalänk
Medlem

Även jag har makulerat min order.

Permalänk
Medlem

Jag ringde och fick erbjudande att få avdrag på 200kr, nu blev det svårare tycker jag

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,

Permalänk
Medlem

Jag ringde och fick erbjudande att få avdrag på 200kr, nu blev det svårare tycker jag

200:- ???? Låter som ett skämt

Permalänk
Medlem

Inte illa. Jag fick en fraktsedel som jag får skriva ut själv.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |

Permalänk
Medlem

Nån annan som ringt och fått rabatterat pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roast:

Nån annan som ringt och fått rabatterat pris?

Ringde och avbeställde min order för några timmar sen men fick ingen rabatt eller någon bra förklaring på varför de inte har informerat mig om felskrivningen.

Tycker att Dustin har hanterat detta ganska dåligt fick ingen information från Dustin man ska inte som kund behöva dubbel kolla sin beställning ifall butiken har skrivit fel så ska de informera kunder som har köpt produkten och erbjuda alternativ.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronaldo:

Kan någon som redan fått hem sin platta prova om det går få 1080p om den kopplas till en full hd tv genom hdmi uttaget? Och om ni orkar hur den fixar spela upp 1080p material från twitch.tv, youtube eller bluray rip?

Kan inte testa hdmi-utgången, men körde på min Belkin USB3 docka via plattans USB. Har en 2560x1440 skärm. Kunde köra Youtube-klipp i den upplösningen utan något problem.

Efter det testet (+liten rabatt från Dustin) så bestämde jag mig för att behålla plattan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Kan inte testa hdmi-utgången, men körde på min Belkin USB3 docka via plattans USB. Har en 2560x1440 skärm. Kunde köra Youtube-klipp i den upplösningen utan något problem.

Efter det testet (+liten rabatt från Dustin) så bestämde jag mig för att behålla plattan.

Får man fråga vad du fick i rabatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roast:

Får man fråga vad du fick i rabatt?

200kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Den kanske är stabilare när den är nätansluten? För mig laggar det i netflix YouTube o twitch vid batteridrift. Jag upplever även screentearing vid surfning i chrome, men det är bättre i edge.
Min Sony Xperia Z Tab 10.1" spöar skiten ur den här på alla fronter, trots att den har några år på nacken om man ska jämföra ur surfplatte-perspektiv. Den här känns väldigt budgetmodell.

Visa signatur

AMD 7800X3D | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+/FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kerus3:

Den kanske är stabilare när den är nätansluten? För mig laggar det i netflix YouTube o twitch vid batteridrift. Jag upplever även screentearing vid surfning i chrome, men det är bättre i edge.
Min Sony Xperia Z Tab 10.1" spöar skiten ur den här på alla fronter, trots att den har några år på nacken om man ska jämföra ur surfplatte-perspektiv. Den här känns väldigt budgetmodell.

Körde youtube via HDMI, 1080 60fps utan problem, inga droppade frames...
(Windows 10, Edge, Stabil Wifi, lokal skärm avstängd och batteridrift, cpu load sällan över 50%)

Jag har oxå kört den via USB3/Displaylink (trådat nätverk) till 2560*1440 och den klarar det mesta även om youtube är på gränsen liksom högt komprimerat material...
bluray rip (Avatar) var dock inga problem...

Hade du bra nätanslutning? Inga uppdateringar eller annat som körde? ( Multitasking är väl inte dess forte )

Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morfeus:

Körde youtube via HDMI, 1080 60fps utan problem, inga droppade frames...
(Windows 10, Edge, Stabil Wifi, lokal skärm avstängd och batteridrift, cpu load sällan över 50%)

Jag har oxå kört den via USB3/Displaylink (trådat nätverk) till 2560*1440 och den klarar det mesta även om youtube är på gränsen liksom högt komprimerat material...
bluray rip (Avatar) var dock inga problem...

Hade du bra nätanslutning? Inga uppdateringar eller annat som körde? ( Multitasking är väl inte dess forte )

Har startat om den några gånger med samma resultat, full mottagning på typ 30mb wifi, den blir även varm/het under kameran vilket jag antar är processorn

Visa signatur

AMD 7800X3D | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+/FE

Permalänk
Medlem

Nu vart min restad. Trots att andra som beställt efter mig fått sina postade.

Tänker inte avbeställa utan väntar. De kanske råkar skaka fram 1080p modellen av misstag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick också lite rabatt nu efter en del mail fram och tillbaks. 20% rabatt blev det och det är jag nöjd med så plattan kommer jag behålla.
Igår hade jag inga snälla tankar om Dustin men nu går det inte att vara arg längre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ringde till de idag, och ville avbeställa. Tydligen så har dessa slutat tillverkas, men kundtjänst fick för sig att han skulle kolla eventuellt ifall mera inkommande exemplar. Men fan detta ska vara så krångligt, om leveranstid bli dröjt till slutet av månaden. Anledning till att jag ville avbeställa, är mest att jag bli avtänd när jag hörde detta va inte en full HD platta. Då jag inte kan göra en "retur" ärende, då detta är inte ens skickat. Löjligt alltså..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazness:

Ringde till de idag, och ville avbeställa. Tydligen så har dessa slutat tillverkas, men kundtjänst fick för sig att han skulle kolla eventuellt ifall mera inkommande exemplar. Men fan detta ska vara så krångligt, om leveranstid bli dröjt till slutet av månaden. Anledning till att jag ville avbeställa, är mest att jag bli avtänd när jag hörde detta va inte en full HD platta. Då jag inte kan göra en "retur" ärende, då detta är inte ens skickat. Löjligt alltså..

Är det inte bara att tala om för Dustin att du ska avbeställa? Låter som att den du pratade tror att du väldigt gärna vill ha plattan.
Hade jag inte redan haft den hemma hade jag avbeställt även med rabatt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Storage Jar:

Asså jag vet inte, är nog för snällt i min ton så att han trodde väl jag ville ha det. Mjo precis. nu ser man att de har ändrat upplösningen i hemsidan, dock var det ju inte samma som när man hade beställt.

Permalänk
Medlem

Sett till priset är ju plattan okej med hbo och cmore laggar för mig via firefox. Inte bestämt mig om det blir retur eller ej då den är smidig att surfa med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick mail från dustin där de skrev att artikeln har utgått.

"Vi kontaktar er med anledning av att artikel 5010932943 som ni beställt i denna order dessvärre har utgått ur vårt sortiment, och vi kan därmed inte få tag i denna produkt längre.

Svara på detta mail eller kontakta vår säljavdelning på telefon 08 – 553 44 900 om ni vill att vi hjälper er leta efter andra lösningar baserat på era önskemål, om ni önskar göra en korrigering i er order eller om ordern ska skickas utan ersättningsprodukt.

Er order kommer att sättas i paus tills ni hör av er till oss med hur ni vill göra, dock så måste vi erhålla svaret inom 5 arbetsdagar annars släpps övriga produkter automatiskt. Alternativt raderas om det är den enda befintliga artikeln på beställningen."

Har ni fått det här förut? Vad kan man skriva? Ville egentligen ha surfplattan