Permalänk
Melding Plague

Streacom F12C

Holländska Streacom vill in i entusiasternas finrum med HTPC-chassit F12C, som varvar smarta expansionsmöjligheter med ett kvalitativt hantverk av tjock aluminium.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

2 400 kronor

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

2 400 kr för en ej fungerande brödrost. Eller är det bara jag som tycker att lådan ser ut som en stor brödrost?

Permalänk
Medlem

Alltså serisöst, byt mediaspelare. Den här är fullständigt värdelös, punkt.
1: Den hackar till och fryser bilden i helt ärligt upp emot 10s oavsett vilken webbläsare som används. Testat med Chrome, Firefox, Opera, Edge/Internet Explorer, vilket är aningen irriterande
2: Den hanterar varken reglering av volym eller spola fram och tillbaka med piltangenterna vilket tvingar en till att använda musen om man missar något, en funktion jag inte sett någon av alla andra mediaspelare sakna.
3: Bilden blir helt svart/försvinner om man går ur helskärmsläge.

Annars en toppenrecension as usual.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Youtube

Visa signatur

Dator 1: Thermaltake Core P5 | Asus z97-Pro Gamer | i7 4770K | A-Data 16GB 1600MHz | Evga 980 Ti Classified | Samsung 840 EVO 250 GB | Seagate 2 TB | Evga Supernova G2 750W | Custom Waterloop
Dator 2: NZXT H230 | Asus Z87-A | i5 4690k | CM 212 EVO | Corsair 8GB 1600MHz | Gigabyte 1660 Ti | Samsung 850 EVO 250 GB | Be Quiet Pure Power 630W

Permalänk
Medlem

Riktig snyggt!!! Och det är bara bra att det inte finns fula jädrans usb portar i fronten!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@RVX: kan hålla med om 2:an. Punkt 1 och 3 är dock helt främmande för mig, de lägger dessutom upp alla klipp på sin youtube-kanal.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Jo jag är självklart medveten om att klippen finns på deras YT kanal, går ju dit direkt av principskäl så fort ett finns ett klipp.
Men varför byta ut en fungerande spelare som man hade förut mot den det här skräpet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Förstår inte, med alla dessa brister hur kan lådan få Bra Produkt?
Och priset är ju bara ett dåligt skämt, hälften hade varit för mycket för vad du får.

Permalänk
Medlem

Oerhört bra recension, som vanligt Tack SweC! Man börjar bli bortskämd med Jonas - är karln bästa chassirecensent på hela Internet?

Permalänk
Medlem

Jonas - Tack för en bra och matmyttig recension. Mer HTPC chassin i recensionerna!

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Ser trevlig ut. Även bra recension! Det hade varit trevligt om Jonas hade dragit en och annan jämförelse med Node 605. Har själv en sådan och måste säga att 605:an verkar vara lite mer mångsidig. Framförallt om man kör mATX mobo i den.

Använder min 605:a till en HTPC som dessutom agerar Plex server och står på 24/7.
Tyckte de 1500:- jag betalade för 605:an kändes saftigt, så min uppfattning ang. priset på detta chassi säger sig självt

Permalänk
Medlem

Håller med dig Nod 605 känns mer mångsidig kör min som en gaming htpc med fullt atx samt två kort i Sli enda jag kan gnälla på är att jag skulle vilja ha en fläkt plats i toppen som på det här chassit

Varför har inte SC testat 605?

Skrivet av pwntato:

Ser trevlig ut. Även bra recension! Det hade varit trevligt om Jonas hade dragit en och annan jämförelse med Node 605. Har själv en sådan och måste säga att 605:an verkar vara lite mer mångsidig. Framförallt om man kör mATX mobo i den.

Använder min 605:a till en HTPC som dessutom agerar Plex server och står på 24/7.
Tyckte de 1500:- jag betalade för 605:an kändes saftigt, så min uppfattning ang. priset på detta chassi säger sig självt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag vill bara uppmana Jonas kollegor att inte ta testexemplar av cpu-kylare till arbetsdatorer och privata datorer, utan låta dessa ligga redo för Jonas att använda när han önskar.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Ja nu vet jag inte vad jag ska säga... Verkar ju asnice, men... Inga frontmonterade USB-portar?? Känns inte värdigt ett HTPC-chassi.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

2400kr ??? okeeyy, köpte ett ATX chassi för 890kr, Silverstone Grandia GD096 HTPC.
Hur bra som helst, lol 2400kr.

Visa signatur

Gamer: AMD RYZEN 1800,MSI X370 Gaming Pro, DDR4 32gb 2666Mhz, Vega 56 8GB,OCZ Trion 240GB, Samsung SSD 830 128gb, 2TB HD, WD HD 650GB, XFX 850W HTPC: i5 2500, 16gb ram, samsung ssd 500gb, Gefroce 1030

Permalänk

LOL ett chassi någon råkat välta omkul på sidan för 2.5k. Ahahahah

edit: seriöst kolla på skiten på thumbnailen? pinsamt

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Förstår inte, med alla dessa brister hur kan lådan få Bra Produkt?
Och priset är ju bara ett dåligt skämt, hälften hade varit för mycket för vad du får.

Skrivet av BigganD:

2400kr ??? okeeyy, köpte ett ATX chassi för 890kr, Silverstone Grandia GD096 HTPC.
Hur bra som helst, lol 2400kr.

Ja, alltså deras målgrupp har inte pris som främsta prioritet.

De som chassit riktar sig mot är beredda att betala för att få riktigt bra design.

Personligen gillar jag chassit, men det är inget för mig. En HTPC ska vara så liten som möjligt i mina ögon, typ NUC.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Ja, alltså deras målgrupp har inte pris som främsta prioritet.

De som chassit riktar sig mot är beredda att betala för att få riktigt bra design.

Personligen gillar jag chassit, men det är inget för mig. En HTPC ska vara så liten som möjligt i mina ögon, typ NUC.

Ja måste hålla med dig, målgruppen dessa inriktar sig till är mera HiFi nörden som vill ha ett cleant och rejält chassi i ALU breve sin förstärkare för 25k+ kr och dacen för 10k kr, då spelar 2500kr inte så stor roll längre.

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

Jag trodde att skärmdumpen hade en dåligt inshoppad vit rektangel för att hålla tittarna på halster tills de kollade på videon.

Permalänk
Skrivet av BigganD:

2400kr ??? okeeyy, köpte ett ATX chassi för 890kr, Silverstone Grandia GD096 HTPC.
Hur bra som helst, lol 2400kr.

Det var faktiskt det chassit jag tänkte på när jag såg denna recension. Jag var sjukt sugen på att bygga en SLI-rigg med två Asus 970 Turbo i ett GD09, mest bara för att testa hur det blev. Streacoms variant är på tok för dyr, och jag tyckte att den kunde haft lite mer rundade former som deras mindre chassin.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi man blir ju helt sugen på att bytta ut sitt billiga Advance HTPC chassi om samma företag har en med 5 1/4" plats.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem

Precis vad jag skulle vilja ha hemma i min TV-möbel, dags att byta ut mitt silverstone, men när jag fick se bilden så insåg jag att det blir fanken så mycket billigare att lackera om mitt nuvarande chassi. Vitt är riktigt trevligt annars!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Jag gillar hur Streacom F12 ser ut och övervägde att köpa det för att ha som huvudchassi här hemma. Men efter att jag fick reda på att varken grafikkort eller processorkylare skulle få plats så krossades drömmen så man hoppas att dom kanske släpper en revision med bättre utrymme.

Permalänk
Medlem

Klagar man på priset är man inte i målgruppen. Det finns mig veterligen ingen annan tillverkare som gör så cleana chassin för HTPC-bruk. Själv tycker jag F12C är för stort men ett FC9 Alpha (eller kanske ett FC5 Alpha) med passivt kyld Kaby Lake blir det definitivt när den kommer ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Alltså serisöst, byt mediaspelare. Den här är fullständigt värdelös, punkt.
1: Den hackar till och fryser bilden i helt ärligt upp emot 10s oavsett vilken webbläsare som används. Testat med Chrome, Firefox, Opera, Edge/Internet Explorer, vilket är aningen irriterande
2: Den hanterar varken reglering av volym eller spola fram och tillbaka med piltangenterna vilket tvingar en till att använda musen om man missar något, en funktion jag inte sett någon av alla andra mediaspelare sakna.
3: Bilden blir helt svart/försvinner om man går ur helskärmsläge.

Annars en toppenrecension as usual.

Märkligt. Säkert har du och andra problem. Jag har aldrig upplevt några som helst av detta. Funkar faktiskt bättre eller lika som tuben. Klippen läggs ju också ut på tuben. Har man problem så kolla där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja nu vet jag inte vad jag ska säga... Verkar ju asnice, men... Inga frontmonterade USB-portar?? Känns inte värdigt ett HTPC-chassi.

Både ja och nej. Man kanske kör blåtand bara. Fördelen är att de blir ett cleant utseende. En enkel sak att dra en USB förlängningskabel med infälld montering, borra ett för därför anpassat hål i bänken och då kunna trycka in USB enheter i sidan på bänken typ. Coolare än att ha i fronten och inte så mycket mer pengar tillkommer.

Känns däremot för fett för mig då en HTPC bara "enligt mig" behöver köra filmer och musik. Spel kör man på annat. Men allt är subjektivt som allt.

Permalänk
Medlem

Jag tar för givet att den finns i svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Märkligt. Säkert har du och andra problem. Jag har aldrig upplevt några som helst av detta. Funkar faktiskt bättre eller lika som tuben. Klippen läggs ju också ut på tuben. Har man problem så kolla där.

Vet inte vad det beror på, men det förekommer på flera datorer.
Vidhåller att den förra var betydligt bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X