Pebble 2, Time 2 och Pebble Core lanseras på Kickstarter

Permalänk
Melding Plague

Pebble 2, Time 2 och Pebble Core lanseras på Kickstarter

Pebble Technology drar igång en ny Kickstarter-kampanj, som bjuder på två prispressade smarta klockor och en liten hackervänlig 3G-uppkopplad enhet med fokus på träning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Time 2 såg ganska fin ut ändå...

Permalänk
Medlem

Pebble 2 ser ju ut att komma i ett happy meal, men Time 2:an såg faktiskt rätt bra ut, fyrkantiga smartklockor brukar ofta se väldigt klumpiga och fula ut men den här var ett undantag.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Errr... Borde de ärligt talat inte fått in ett någorlunda kapital från förra klockan? Visst att man startar en Kickstarter-kampanj för att kunna dra igång... men att använda samma metod igen när man logiskt sett borde fått in en hel del.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför i hela fridens namn ligger detta på kickstarter ?
Pebble är ju ett stort företag numera, kan dom inte bekosta R&D själva ?

Helt makalöst att folk fortfarande tycker det är OK att skänka pengar för att kanske få nånting tillbaka.

Permalänk
Medlem

Kickstarter igen känns rätt inte rätt, är Pebbles signum numera.

Visa signatur

Xiaomi 34" UltaWide | AMD 3600 | BeQuite Black | 16GB DDR4 | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Errr... Borde de ärligt talat inte fått in ett någorlunda kapital från förra klockan? Visst att man startar en Kickstarter-kampanj för att kunna dra igång... men att använda samma metod igen när man logiskt sett borde fått in en hel del.

Skrivet av Svensktiger:

Varför i hela fridens namn ligger detta på kickstarter ?
Pebble är ju ett stort företag numera, kan dom inte bekosta R&D själva ?

Helt makalöst att folk fortfarande tycker det är OK att skänka pengar för att kanske få nånting tillbaka.

Min första tanke med.
Hur kan det vara möjligt?

Med det sagt, så tycker jag att pepple tänker rätt.
Har själv provat en del smarta klockor typ Asus ZenWatch och Apple Watch.

Men pepple är ju faktiskt den klockan som är smartast just nu, och har varit det en lång tid.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Designen: usch

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Varför i hela fridens namn ligger detta på kickstarter ?
Pebble är ju ett stort företag numera, kan dom inte bekosta R&D själva ?

Helt makalöst att folk fortfarande tycker det är OK att skänka pengar för att kanske få nånting tillbaka.

Antagligen har de en deal med Kickstarter där de bara behöver betala en ytterst liten del i avgift. Kickstarter kanske till och med betalar Pebble för att köra kampanjen där, eftersom det är bra reklam för Kickstarter att ett stort företag väljer att sälja sina produkter där. Pebble har ju kickstartat sina projekt ända sedan start och det finns inget Kickstarterprojekt som kan mäta sig med deras framgång där. Jag spekulerar så klart, men jag har svårt att tänka mig att de betalar lika mycket i avgift som alla andra projekt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Använt första Pebblen i ett och ett halvt år, så smidigt med notificationer, pause/play på musik, väckning och att man inte behöver ladda den varje dag. Time 2 ser snygg ut på riktigt nu.

Permalänk
Medlem

Så synd att time 2 inte hade gps. Får fortsätta vänta på den perfekta smartwatchen för mina behov.

Permalänk
Medlem

@IKEA Billy Bokhylla:
För att skattesmita, ingen moms/skatt på försäljningar/inkomst genom Kickstarter i många länder fortfarande.

Permalänk
Medlem

Trodde inte Kickstarter tillät etablerade företag att lägga upp sina produkter hos dem?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag gillar min Time steel och om en stålversion kommer för time 2 så finns en pytteliten chans att jag byter. Jag gillar min Time dock men tvåan ser bättre ut med den större skärmen förhållande till klockans storlek. Det är ganska stor kant på time

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Haha, företag som detta är bara till att ignorera, kan de inte ens tro på sina egna idér tillräckligt för att finansiera utvecklingen så kan det lika bra vara! Kickstarter är till för att få igång utveckling där det verkligen inte finns några pengar, ex privatpersoner. Visst kan det vara så att företaget kört sina pengar i botten och har inte råd att satsa på sina idér men isåfall har de troligen skött sin ekonomi riktigt ganska dåligt!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv

Jag vet inte vad jag ska säga om detta. På ena sidan är det bra att Pebble finns, jag själv har en android och är halvnöjd, hade varit detta med en peeble också.
Men att starta en kickstarter igen, känns sådär, men det finns värre saker. Så de som vill skänka pengar får göra det, jag själv låter då bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Haha, företag som detta är bara till att ignorera, kan de inte ens tro på sina egna idér tillräckligt för att finansiera utvecklingen så kan det lika bra vara! Kickstarter är till för att få igång utveckling där det verkligen inte finns några pengar, ex privatpersoner. Visst kan det vara så att företaget kört sina pengar i botten och har inte råd att satsa på sina idéer (rättade den till dig ) men isåfall har de troligen skött sin ekonomi riktigt ganska dåligt!

Jag är inte 100% säker.

Men jag tror att du har fel på stort sett alla dina punkter.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag gillar min Time steel och om en stålversion kommer för time 2 så finns en pytteliten chans att jag byter. Jag gillar min Time dock men tvåan ser bättre ut med den större skärmen förhållande till klockans storlek. Det är ganska stor kant på time

Time 2 är gjord av stål. Står följande: "A premium heart rate-enabled stainless steel smartwatch with an updated color display" som text under första bilden.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekz0r:

Time 2 är gjord av stål. Står följande: "A premium heart rate-enabled stainless steel smartwatch with an updated color display" som text under första bilden.

Ohh då blir man ju riktigt sugen. Det är inte bra att vilja ligga i teknikens framkant som student :/ Man blir så fattig då

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Kanske byter min pebble steel mot time 2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Synd att dom kör vidare på sina fyrkantiga klockor, deras enda runda var ju ett skämt (var kanter så stora att klockan kunde lika gärna varit fyrkantig från början).

Denna skärmteknik bör ju gå att göra rund med.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ny som har en pebble eller annan smart klocka, vad använder ni den till? Jag är jättesugen på att köpa en time2, men när jag tänker efter är den bästa anledningen jag har "det är en rolig pryl"..

Permalänk
Avstängd

Någon som har koll på hur det är med kloning av GSM kort? Typ tvillingkort så man inte behöver flytta kortet varje gång man ska ut och jogga. Klart man kan ha ett annat nummer men då försvinner lite av poängen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Happ, där blev det en beställning. Blir att byta ut min Moto 360 med sina hela 0.75-dagars batteritid och oläsbara skärm under solljus mot denna med 13 gånger längre batteritid och e-paper.

Skrivet av DevilsDad:

Ny som har en pebble eller annan smart klocka, vad använder ni den till? Jag är jättesugen på att köpa en time2, men när jag tänker efter är den bästa anledningen jag har "det är en rolig pryl"..

Främsta anledningen: Rolig pryl

Ursäkter för att rättfärdiga köpet: Notifikationer och samtal direkt i klockan

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Ny som har en pebble eller annan smart klocka, vad använder ni den till? Jag är jättesugen på att köpa en time2, men när jag tänker efter är den bästa anledningen jag har "det är en rolig pryl"..

Alltså det är jättedumt med smartklocka. De är rätt dyra i min mening för en pryl man bara ser notifikationer på telefonen, kallender och styr musik med m.m. men jag kan inte sluta älska min time steel.
Jag styr musik och ger mig en anledning att ha klocka med att se lite notifikationer och främst snabbt kolla var jag ska ha föreläsningar på bara ett knapptryck

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Jag fick tag på en pebble steel för ett halvår sen till riktigt bra pris.
Är tvärnöjd! Gav min pledge till en time 2, då jag bara saknar större display och färg.
Att få till pulsmätare och fler funktioner med hälsoappar är bara grymt!
Jag har ingen annan klocka att jämföra med, men funktionerna jag får ut nu och tillägget med nya generationen är helt klart värt kostnaden jämfört mot konkurrenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag är inte 100% säker.

Men jag tror att du har fel på stort sett alla dina punkter.

Jag är inte 100% men tror att du är fanboy.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Ny som har en pebble eller annan smart klocka, vad använder ni den till? Jag är jättesugen på att köpa en time2, men när jag tänker efter är den bästa anledningen jag har "det är en rolig pryl"..

Tro det eller ej, men jag har den för att visa tid. Finns folk som lägger 10-dubbla för den begränsade funktionen och ofta sjukt mycke fulare (dussin mätare o annan skit). Sen att jag kan styra spotify är bara en bonus

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Jag är inte 100% men tror att du är fanboy.

Nope, är bara realist

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

@talonmas: Möjligen, men jag kan hitta en snyggare klocka för mindre pengar än time2 som dessutom inte behöver laddas varje vecka (om allt den ska användas till är visa tid).