Problem med uppkoppling (Destination net unreachable) Overwatch

Permalänk
Medlem

Problem med uppkoppling (Destination net unreachable) Overwatch

När jag kör Overwatch så disconnectar jag ibland, och det är hela internetet.
Jag pingade google.com samtidigt som jag spelade och märkte att jag fick "Destination net Unreachable" följd med en timeout.
Vad tror ni problemet kan ligga i? Jag har ingen aning vad det kan vara och behöver hjälp.

Det ser ut såhär: https://gyazo.com/c5c7f138dde5f7cf99cdf97eb90f8a73

Vad jag har provat att göra:
* Starta om modemet
* Uppdatera drivrutiner (Förutom mitt nätverkskort, hittar inga drivrutiner till det, är ett Intel PRO 1000/GT Desktop Adapter)
* Kontaktat Battle.net
* Portat Overwatch
* Ominstallerat Overwatch

Förresten, visste inte om detta skulle ligga i gaming relaterar eller nätverk. Lite både och.

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Installera pingplotter och starta testet när du spelar. Den kommer att visa vart problemet sitter.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuzzy:

"Destination net Unreachable" följd med en timeout.
Vad tror ni problemet kan ligga i? Jag har ingen aning vad det kan vara och behöver hjälp.

Det ICMP svaret betyder att du inte når nätet, felet kan bero på många anledningar egentligen, svårt att säga rent specifikt, men borde vara nät relaterat och ingenting med overwatch eller din dator.

Jag skulle nog ringt till din leverantörs support och felanmält det direkt, särskilt om du använder en router din ISP skickat ut.

Permalänk
Medlem

Det är din router (192.168.1.1) som skickar en "ICMP destination unreachable" vilket i sin tur betyder att den plötsligt och under en sekund inte kan skicka paket. Vilket i sin tur beror på att antingen har den tappat sin ip eller så lyckas den inte ARP:a next-hop. Min gissning är att routern inte lyckas förnya sin ip.

Kolla om du har någon inställning för "always broadcast" under din routers dhcp-inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Installera pingplotter och starta testet när du spelar. Den kommer att visa vart problemet sitter.

Gjorde ett test nu och när jag fick min disconnect så fick ALLT packet loss 7 %. Jag har nytt nätverkskort, kan det vara det?

Skrivet av madtop:

Det är din router (192.168.1.1) som skickar en "ICMP destination unreachable" vilket i sin tur betyder att den plötsligt och under en sekund inte kan skicka paket. Vilket i sin tur beror på att antingen har den tappat sin ip eller så lyckas den inte ARP:a next-hop. Min gissning är att routern inte lyckas förnya sin ip.

Kolla om du har någon inställning för "always broadcast" under din routers dhcp-inställningar.

Jag hittar något i stilen som "Aggressivt läge" och "Normalt Läge" till DHCP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuzzy:

Gjorde ett test nu och när jag fick min disconnect så fick ALLT packet loss 7 %. Jag har nytt nätverkskort, kan det vara det?

Jag hittar något i stilen som "Aggressivt läge" och "Normalt Läge" till DHCP.

Fick du loss även till ditt första hopp (192.168.1.1) ? Isf kan det vara ditt nätverkskort men det stämmer inte med ditt tidigare "ureachable".

Vad har du för router?

Permalänk
Medlem
Skrivet av madtop:

Fick du loss även till ditt första hopp (192.168.1.1) ? Isf kan det vara ditt nätverkskort men det stämmer inte med ditt tidigare "ureachable".

Vad har du för router?

Har en ASUS N56-U, hade den innan och fungerade felfritt. Mitt nätverkskort gick i sönder och var tvungen att köpa nytt, är ett INTEL PRO 1000/GT Desktop Adapter.
Fick loss på allt, så ja, 192.168.2.1 (Min ip då)

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuzzy:

Fick loss på allt, så ja, 192.168.2.1 (Min ip då)

Då tyder det på att det är din dator som strular.

Senaste drivisar?
Testat annan kabel? Testat med annan dator? Testa att tillfälligt stänga av datorns firewall & antivirus. Något annat program som kan ligga och störa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av madtop:

Då tyder det på att det är din dator som strular.

Senaste drivisar?
Testat annan kabel? Testat med annan dator? Testa att tillfälligt stänga av datorns firewall & antivirus. Något annat program som kan ligga och störa?

Sitter med windows defender, så lär ju inte vara det. inte testat med annan dator, annan kabel yepp. Hittar inte intels drivrutiner till nätverkskortet, jättekonstigt upplagt, har windows 10. Annars har jag senaste drivisarna.

Jag bytar annars ut mitt nätverkskort mot ett nytt.

EDIT: hittade detta på en sida "In this case, the most likely culprits are: a network cable; your switch/hub/router; a network card in your computer or a similar piece of hardware or cable. Look for anything between you and the router at hop 1."