Permalänk

Blev skitsnyggt!

Visa signatur

Chassi: CM Storm Scout II Advanced| Moderkort: MSI Z97 GAMING 3| CPU: Intel Core i5-4690K| GPU: MSI GeForce NVIDIA GTX 970 Gaming 4GB| PSU: Cooler Master G650M| RAM: HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB| HDD: Seagate Barracuda® 1TB| SSD: Corsair Force LS 120GB

Permalänk
Medlem

Skippa skyddet på nedre källaren och kör bara gallret där kyler mycket bättre då. Eftersom radiator får inte så mycket luft som den skall annan
Har mitt borta samt kör fläktarna på ca 600rpm och slipper lite av vindbruset därifrån då med

Ser bra ut ,lite mycket rör fram och tillbaka för min smak bara.
Hur ligger tempsen

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Skippa skyddet på nedre källaren och kör bara gallret där kyler mycket bättre då. Eftersom radiator får inte så mycket luft som den skall annan
Har mitt borta samt kör fläktarna på ca 600rpm och slipper lite av vindbruset därifrån då med

Ser bra ut ,lite mycket rör fram och tillbaka för min smak bara.
Hur ligger tempsen

Kylningen är inget problem alls, kör alla fläktar på 400rpm och ligger i max 43 på både gpu och cpu efter några timmars spelande, höjde även clocken till 4.7ghz på 1.34 vcore. Så ja är rätt nöjd... kör enbart med skyddet för "källaren" för att annars är magneterna inte starka nog att hålla kvar locket då jag blev tvungen att flytta ena för att få på biten som delar av chassit ska fixxa nån magnet och ta bort tids nog då det är mkt snyggare utan.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsBlair:

Blev skitsnyggt!

Tackar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kör samma chassi fast med en stor loop som går igenom två stora radiatorer med pull/push, (8 st nocta på varje radiator, tror det är totalt 19 fläktar monterade)
använder 1 pump och bara en mindre res (d5 pump) (blir så mycket vatten ändå i så stor slinga.
rgb lister över och under samt blå led i alla block. ger ett rätt nice utseende med fläckarna när man ställer ner ljusstyrkan. som vatten använder jag Biltema batterivatten med en silver skruv i res. Jag gjorde misstaget att ta färgat vatten först vilket ger jäkligt mycket skit som är jäkligt att få bort.

/Mvh

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Ja jag förstår inte riktigt varför det fortfarande görs så många chassin med såna? Börjar ju komma lite chassin utan, men fortfarande görs fan 95% av alla chassin med denna föråldrade sak. En sak om det hade funnits en enkel möjlighet att ta bort den, men oftast är den ju popnitad...

Hmm det var en av dom sakerna som gjorde att jag valde detta chassi , svinbra med många 5,25 platser
tycker som flesta bara har för en max 2 annars

/

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Nu har jag svårt att se vad man skall med 5'1/4 " platserna till . Men det kanske finns någon i värden som använder dom kanske

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Galet snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Nu har jag svårt att se vad man skall med 5'1/4 " platserna till . Men det kanske finns någon i värden som använder dom kanske

ja det håller ju på att försvinna mer och mer, själv kommer jag inte ihåg sist jag hade en cdrom... dock hade ja en 5.25 res en gång i tiden ^^

Skrivet av IsaaKeN:

Galet snyggt!

Tack så mycket!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt!