Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

DX Racer, vilken?

Hej, jag ska köpa en ny stol. Testade en stol på Mio som jag tyckte var grymt skön (ser ut som dx racing stolarna typ). Tänkte att jag kan lika gärna köpa en DX racer isåfall. Jag hittade denna på netonnet:
https://www.netonnet.se/art/dator/gaming-speltillbehor/gaming...

Är det något att ha? Såg på prisjakt att den sänktes med 1000kr för någon månad sen. Tycker 2000kr är lagom. Vad finns det för alternativ?
Är 180 lång och väger 68-72kg, kan sitta långa sektioner och behöver mycket stöd för rygg osv..

Behöver hjälp i denna djungel, tack på förhand!

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Ett tips är att gå in på DXRacer's hemsida, står ganska tydligt där vilka stolar som är för olika längder & storlekar. Rätt sådär bara så tror jag väl att både D- och F-serien är till för >180cm?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Eftersom du inte är så lång så hade jag rekommenderat dig till dem mindre modellerna. Är själv 195cm och ligger på 90kg. Har en https://www.netonnet.se/art/dator/gaming-speltillbehor/gaming...
Sitter som en kung trots att man kan tyckas tro att den borde vara i minsta laget för mig men jag tycker om känslan av att sitta "i" stolen hellre än "på" stolen om ni förstår skillnaden. Min polare har en i King serien och den tycker jag är på tok för hård och trots min mått med ganska välbyggd rygg och lite bredare axlar då jag är lite av ett träningsfreak också så blir det mer att sitta "på" en och stödet blir inte detsamma som i min egen.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Ett tips är att gå in på DXRacer's hemsida, står ganska tydligt där vilka stolar som är för olika längder & storlekar. Rätt sådär bara så tror jag väl att både D- och F-serien är till för >180cm?

Tack för tipset!

Skrivet av Zadrok:

Eftersom du inte är så lång så hade jag rekommenderat dig till dem mindre modellerna. Är själv 195cm och ligger på 90kg. Har en https://www.netonnet.se/art/dator/gaming-speltillbehor/gaming...
Sitter som en kung trots att man kan tyckas tro att den borde vara i minsta laget för mig men jag tycker om känslan av att sitta "i" stolen hellre än "på" stolen om ni förstår skillnaden. Min polare har en i King serien och den tycker jag är på tok för hård och trots min mått med ganska välbyggd rygg och lite bredare axlar då jag är lite av ett träningsfreak också så blir det mer att sitta "på" en och stödet blir inte detsamma som i min egen.

Ja, jag förstår vad du menar, jag vill också sitta mer "i" stolen än "på". Alltså med stöd runt om ryggen osv.

Får nog bli drifting series, den verkar skön, och ändå hyffsat billig!

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

@xcluzive: det jag skulle rekommendera är att åka till en butik och prova vilken som känns bäst bor du i stockholm så kan du åka till maxfps lager som har alla stolar uppställda även vissa inet och netonnet butiker har stolar man kan provsitta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajden85:

@xcluzive: det jag skulle rekommendera är att åka till en butik och prova vilken som känns bäst bor du i stockholm så kan du åka till maxfps lager som har alla stolar uppställda även vissa inet och netonnet butiker har stolar man kan provsitta

Jepp bor i stockholm Ja, det kanske man borde =/ Å andra sidan vill jag ha den ASAP

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Jäklar vilket pris! Ville ha en Drifting istället för Formula men pga lite högre pris och dålig tillgång blev det Formula.. Ångrar mig absolut inte! Riktigt fin stol, tror du blir nöjd om du köper en Drifting, den ska även ha lite mera stoppning och bredd än Formula vilket är nice om du brukar sitta i skräddarställning i stolen.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Zadrok:

Eftersom du inte är så lång så hade jag rekommenderat dig till dem mindre modellerna. Är själv 195cm och ligger på 90kg. Har en https://www.netonnet.se/art/dator/gaming-speltillbehor/gaming...
Sitter som en kung trots att man kan tyckas tro att den borde vara i minsta laget för mig men jag tycker om känslan av att sitta "i" stolen hellre än "på" stolen om ni förstår skillnaden. Min polare har en i King serien och den tycker jag är på tok för hård och trots min mått med ganska välbyggd rygg och lite bredare axlar då jag är lite av ett träningsfreak också så blir det mer att sitta "på" en och stödet blir inte detsamma som i min egen.

Jag älskar min king stol, dock så är jag 198 cm och 112 kg atm. Det är bra kvalitet på den verkar hålla längre än några månader som mio och ikea stolar.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Kör med en Dx Racer Racing och sitter skitbra i den. Tycker inte om Formula så mkt så lägg till nån hundring och ta en Racing istället mer stoppning och ser bättre ut.

186cm, 104kg

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Jag köpte en DXRacer Racing då den är längre i ryggen och svankstöd ingick. Skitskön stol. Jag valde med tyg istället för skinn och älskar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag köpte en DXRacer Racing då den är längre i ryggen och svankstöd ingick. Skitskön stol. Jag valde med tyg istället för skinn och älskar det.

Japp skulle säga samma. Jag har en drifting och själv är jag 186, så nackkudden kommer inte riktigt ned till nacken.
Skulle även rekommendera tyg om du kör långa sittningar så blir det lite bättre ventilerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av denzelu:

Japp skulle säga samma. Jag har en drifting och själv är jag 186, så nackkudden kommer inte riktigt ned till nacken.
Skulle även rekommendera tyg om du kör långa sittningar så blir det lite bättre ventilerad.

Det är denna jag har. jätteskönt tyg. Brorsan har en likadan stol fast skinn, och även om skinnet är mjukt och behagligt föredrar jag mitt tyg.

http://www.maxgaming.se/racing-series/dxracer/racing-gaming-c...