Permalänk
Skrivet av nima01:

Eller med toppen av telefonen neråt... Funkar också.

Så jag måste alltså ha skärmen på hela tiden? Verkar ju väldigt konstigt.

Då kan jag alltså inte gå runt och spela Pokemon och svara på sms samtidigt utan att "min" gubbe slutar gå eftersom jag måste gå ur programmet

Permalänk
Medlem

Var precis ute en runda, mötte fler som hade samma problem (mycket lagg). Själv fick jag en av 6 dem andra laggade ihop och jag fick starta om...

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunesRäka:

Så jag måste alltså ha skärmen på hela tiden? Verkar ju väldigt konstigt.

Då kan jag alltså inte gå runt och spela Pokemon och svara på sms samtidigt utan att "min" gubbe slutar gå eftersom jag måste gå ur programmet

Nej då...när man vänder telefonen nedåt så slocknar skärmen.

Så fort man går ut ur programmet "räknas" inget i spelet. Kan måste ha programmet igång och uppe.

Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 5800x3d, Asus Rog Strix B550-F Gaming, HyperX Predator DDR4 3200MHz 2x16GB , Asus TUF Gaming RTX4090, Be Quiet Dark Rock Pro 4, Dell G3223Q, Varjo Aero

Permalänk
Medlem

Ni med galaxy s6/edge och s6/edge.

Hur gör man för att inte skärmen ska gå i viloläge medans spelet är uppe?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

Vet inte vilka som räknas som riktigt sällsynta men några som jag bara sprungit på 1 gång är iaf. Tangela, Rhyhorn, Machop, Golduck, Ekans, Cubone och Seaking.

Här är en bild som florerar. Men alla sådana baseras så vitt jag vet bara på vad folk upplever. Ingen officiell information. Sen skiljer det sig även mellan olika platser.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Hzup:

@DunderKlumpen: 900 är dock bra mycket högre än vad en legit spelar kan lyckas med på dessa dagarna. Aja, ingen idée att klaga. Snart är jag där också.

Ja, lite högre kanske, man får se till att använda sina resurser rätt och hitta ett ställe med många pokestops på lite yta där många aktiverar lures.

Sen som sagt när lagget försvinner kan man ta över gym på i princip vilken nivå som helst. Gäller bara att öva på att dodge:a.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Trevligt koncept och spel, särskilt om man är ett kompisgäng som går ut på promenad för att jaga pokémon. Nostalgikicken är dessutom härlig som få. Tyvärr förstörs det i dagsläget av dess instabila servrar. Förhoppningsvis kommer det fler servrar eller så minskar antalet spelare. Jag vet inte vad som är troligast men för att inte jag ska tröttna måste det ske något inom den närmsta tiden.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Fångade en magmar innan idag och nu har mitt acc återställts iom jag installerade det från play och på ny telefon... Kul. Men går det inte att spela på servrarna ändå så är det ju skit samma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Här är en bild som florerar. Men alla sådana baseras så vitt jag vet bara på vad folk upplever. Ingen officiell information. Sen skiljer det sig även mellan olika platser.
http://i.imgur.com/PUKj3fj.jpg"]http://i.imgur.com/PUKj3fj.jp...

Jag har t.ex Lickitung i drivor utanför lägenheten, inte speciellt ovanlig för mig dvs (level 8). Även Koffing och Magnemite förekommer titt som tätt.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av Relive:

@Lasergurka: har du använt dina candys för power o evolves då?

Also, jag tycker inte man hittar något alls när man går nästan, på vägen dit har vi nästan inga pokestops lr något alls, men direkt där i området ploppar det pokemons hela tiden^^

Jo, det är sant, det beror på var man går, men när jag runt i Stockholm, inte bara i city, har det alltid varit med värt att gå runt än att sitta vid lures, även när det var 3 stycken med 10-20 meters avstånd.

Nej det är klart, har inte evolvat än, men då mest för att de på så låg level inte verkar värda, och det är inte så många pigeys där jag bor, vilka ju är de lättaste att uppgradera. Har nästan 120 candys för magikarp iaf, så det är ju fint haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

@Lasergurka: Ja i stockholm är de nog mer värt. Lite glesare här i Västerås Har bara 50 st Magiccarp candys

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Ja, lite högre kanske, man får se till att använda sina resurser rätt och hitta ett ställe med många pokestops på lite yta där många aktiverar lures.

Sen som sagt när lagget försvinner kan man ta över gym på i princip vilken nivå som helst. Gäller bara att öva på att dodge:a.

Jo, att ta över ett gym är extremt lätt, vilket gör det meningslöst att göra om man vill försöka hålla det för att få coins, i alla fall om man inte är fånigt överlevelad. Jag kan med några på cp runt 200 ta över ett gym på 800-900 cp, men har ju sen bara en cp 200 att försvara med. För att någon ska kunna hålla ett gym i 21 timmar måste man i princip ha en 1300 cp i ett område där alla andra ligger runt cp 200-300... fattar inte hur de tänkte där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av drwlz:

Jag har t.ex Lickitung i drivor utanför lägenheten, inte speciellt ovanlig för mig dvs (level 8). Även Koffing och Magnemite förekommer titt som tätt.

Jo, den där bilden är ju strunt, jag har hittat många dratinis och squirtles runt där jag bor, medan jag aldrig sett en Ekans ens på nearby, så är ju baserat på var man är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

ja inte kan man logga in dumma mig att ens försöka eller kan nån komma in nu ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ja inte kan man logga in dumma mig att ens försöka eller kan nån komma in nu ?

Kommer inte in själv! Brukar ge upp att spela runt 16-17

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ja inte kan man logga in dumma mig att ens försöka eller kan nån komma in nu ?

Funkar bra här och har gjort senaste 30min som jag spelat.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Fångade en magmar innan idag och nu har mitt acc återställts iom jag installerade det från play och på ny telefon... Kul. Men går det inte att spela på servrarna ändå så är det ju skit samma.

Skickades från m.sweclockers.com

Är inte ditt save sparat på gmail konto? Om du loggar in med samma gmail på mobilen borde du få tillbaks samma konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, att ta över ett gym är extremt lätt, vilket gör det meningslöst att göra om man vill försöka hålla det för att få coins, i alla fall om man inte är fånigt överlevelad. Jag kan med några på cp runt 200 ta över ett gym på 800-900 cp, men har ju sen bara en cp 200 att försvara med. För att någon ska kunna hålla ett gym i 21 timmar måste man i princip ha en 1300 cp i ett område där alla andra ligger runt cp 200-300... fattar inte hur de tänkte där.

Skickades från m.sweclockers.com

Man behöver ju inte hålla dem i 21 timmar för att faktiskt få sina coins, har man inte claimat sin defender bonus på 21 timmar kan man claima den direkt när man tar över gymmen. Till exempel om du har två eller tre gym nära varandra kan du ta över alla snabbt och innan någon har hunnit ta tillbaks dem har du hunnit få dina 20-30 coins. Sedan är väl tanken att flera ska hålla ett gym. Där jag bor har jag sett många gym med 6-7 spelare där alla har varsin på ca 800 cp, då blir det genast ganska mycket svårare att ta över dem och man får vara beredd på att slösa ganska många potions och revives för att ta över gymmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Funkar bra här och har gjort senaste 30min som jag spelat.

Really? Legat nere för mig sen jag testade logga in för en dryg timme sen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lasergurka:

Jo, att ta över ett gym är extremt lätt, vilket gör det meningslöst att göra om man vill försöka hålla det för att få coins, i alla fall om man inte är fånigt överlevelad. Jag kan med några på cp runt 200 ta över ett gym på 800-900 cp, men har ju sen bara en cp 200 att försvara med. För att någon ska kunna hålla ett gym i 21 timmar måste man i princip ha en 1300 cp i ett område där alla andra ligger runt cp 200-300... fattar inte hur de tänkte där.

Skickades från m.sweclockers.com

Som ovan skrev så måste man inte hålla dem så länge bara för att få coins. Du kan gå in i shoppen och claima dim belöning en gång om dagen, längst upp till höger.

Men jag hoppas absolut att de byter ut stridssystemet, det roligaste med spelen är ju tyvärr borta.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Som ovan skrev så måste man inte hålla dem så länge bara för att få coins. Du kan gå in i shoppen och claima dim belöning en gång om dagen, längst upp till höger.

Men jag hoppas absolut att de byter ut stridssystemet, det roligaste med spelen är ju tyvärr borta.

Ett stridssystem som Pokkén Tournament hade varit något

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Ni som inte kommer in, är det följade meddelande som visas?

"Our servers are humbled by your incredible response. We are working to resolve the issue. Please try again soon!"

En fråga till... Bör man logga in med Google, eller skapa ett Pokemon GO-konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Ni som inte kommer in, är det följade meddelande som visas?

"Our servers are humbled by your incredible response. We are working to resolve the issue. Please try again soon!"

En fråga till... Bör man logga in med Google, eller skapa ett Pokemon GO-konto?

Jag använde Google kontot, man behöver inte ange några uppgifter o det är ändå min huduvmail

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tror det är rätt kört för idag, tydligen så har det lanserats i Kanada idag där av problemen.

https://twitter.com/PokeSteal/status/754781093857931264

Permalänk
Medlem

@vrmlnd: Om man loggar in första gången eller är "utloggad" så blir det så där, annars står "failed to get player information from the server" eller något i stil med, "couldnt connect, please try another account".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

@Njov Jork: Om man loggar in första gången eller är "utloggad" så blir det så där, annars står "failed to get player information from the server" eller något i stil med, "couldnt connect, please try another account".

Tack för svar!

Det är alltså ingenting jag kan göra någonting åt?

Är det någon här inne som läst någon information om när dessa problem blir åtgärdade?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Relive:

@Njov Jork: Om man loggar in första gången eller är "utloggad" så blir det så där, annars står "failed to get player information from the server" eller något i stil med, "couldnt connect, please try another account".

Får man problem att den inte får player information så går det att lösa, iallafall de gånger jag testat.
Stäng av spelet, slå på flight mode, starta spelet, när man sen får connection error eller nåt så slår man av flight mode och spelet startar.

Lycka till

Jag är bara lvl 1 och har bara en pokemon som blev en Squrtil eller vad den nu heter. Känns inte som jag kommer hoppa på denna hype iallafall då man endats kan spela en timme åt gången då batteriet inte håller längre i en iphone 6:a. Anser detta vara skit.
Lycka till i världen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Som ovan skrev så måste man inte hålla dem så länge bara för att få coins. Du kan gå in i shoppen och claima dim belöning en gång om dagen, längst upp till höger.

Men jag hoppas absolut att de byter ut stridssystemet, det roligaste med spelen är ju tyvärr borta.

Jaha, de hade jag helt missat! Men ja, stridssystemet är inget vidare, och spelet behöver verkligen mer djup om det ska hålla längre än de första veckorna eller månaderna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Dom addar alltså mer länder trots enorma problem och enda dom ger ut att dom inte ens själva vet när dom kommer online igen.. jo verkligen smart planering jösse mig..