Vilken är den sämsta filmen du sett?

Permalänk
Medlem

Jag är en gnällspik så läs nedan på egen risk.

Jag har i princip slutat se film pga två generella problem som spridit sig över de senaste 10 åren eller mer:

1. Likriktning. Filmer generellt blir mer och mer generiska, samma teman återkommer med skådespelare som blir svårare och svårare att skilja på. Alla dessa jävla remakes pressas också in i denna form under produktionsprocessen.

2. Bristande historieberättande och dialog. Man fokuserar så hårt på effekter, vare sig det är högteknologiska sådana (som ser ut som tv-spelscutscenes) eller kreddiga "practical effects" där man försöker härma en kreativ tid med bristande teknologi, att man glömmer skriva filmen. Och nej, konstlat snabb dialog från Jesse Eisenberg (populäriserat i West Wing och Gilmore Girls) räknas inte, kvalitet före kvantitet, tack.

Ser jag en till film i 3d med simulerat "skakig handkamera", två klipp i sekunden och fightscener från mortal kombat II med "skådespelarnas" ansikten superimposed på spritesen ger jag upp. Då ser jag inte enda filmjävel till.

Tänk om någon kunde försöka basera en film på en historia och anpassa effekterna (om de ens behövs) efter storyn istället för att skriva en historia runt en specialeffekt.

Dold text

De värsta filmer jag sett:

Avatar
Babel
Blue Mountain State: The Rise of Thadland
The Avengers

Edit: tack för påminnelserna:

Django Unchained
Star Wars: The Force Awakens

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

The last airbendet, gud vad den är dålig. När de säger namnen på karaktärerna fel, då vet man att det är illa.

Japp tänkte på det avskummet också. Dålig film i sig själv men en riktig slap in the face till alla som tyckt om originala serien.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Mega shark vs Mega shark. Så dålig att den blev rolig. Hajar som kastade båtar över halva jordklotet, hajar som hoppade upp 10 000 meter i luften och förstörde plan.

Permalänk

Avatar the last airbender var riktigt kass, särskilt eftersom jag gillade serien. Annars superhero movie(spiderman men istället för att bli biten av en spindel blir han biten av en trollslända). Shark... är riktigt dåliga också men det finns ändå en viss charm i vissa av dem.

Av de mer "seriösa" filmerna som gått på Bio tycker jag "Vi är bäst" är bland de sämsta filmerna som gjorts. Man blir bara irriterad och vill gå därifrån.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem

Evil Alien! Vill ni må dåligt över dålig filmning, skit kass acting och värdelös plot så kolla direkt!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Hobbit trilogin

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Tråden fick mig att kolla igenom alla bluray-inköp de senaste åren. Inte en enda "dålig" film bland dem faktiskt, funkar oftast bra att välja utifrån betyg på IMDB.

Den film som dock för min del skiljer sig mest från IMDB-betyget är Toy Story 3. Jag älskar datoranimerad film men den här var långtråkig och helt ointressant. Som om det var en sån där typisk dussinfilm från barnhyllan på Ica. Och den har skyhöga 8,3 i betyg på IMDB!? Jag fattar ingenting. Såg jag rätt film eller vad?

Permalänk
Medlem

Finns många dåliga filmer, men de filmer som tar priset av ren skit är filmer som Company Of Heroes, http://www.imdb.com/title/tt2555426/?ref_=nm_flmg_act_73, där man använder avdankade skådespelare och helt talanglösa manusförfattare. I usa finns det ju ett bolag som gör B filmer med liknande namn som stora filmer, dom har blivit stämda ett antal gånger. Produktionen är väldigt ytlig, där det handlar om att anlita billiga studenter till skådespelare som inte är medvetna om att det är en B film dom gör, eller att anlita avdankade gamla A/B skådisar, och produktions tiden ligger väl på 5 arbetsdagar. Den är riktigt plågsam och se.

Trailern:

https://www.youtube.com/watch?v=uMOBJViP__U

Permalänk
Inaktiv

Tetris the movie va riktigt dålig.

Permalänk

Många bra filmer som räknas upp här, vissa 5/5 så det visar ju att det finns smaker för alla...
Lågbudgetfilmer som kostar några tusen att göra går inte att jämföra med stora filmer som har hur stor budget som helst som exempel Batman v Superman: Dawn of Justice där det nog tar priset i år på dålig film.
Efter att ha sett Ghostbusters (2016) Angry Movie Review + Rant! så tror jag att det den tar priset som årets bottennapp, men jag kommer inte att se den. De förklarar ju även hur man kunde gjort filmen utan att förstöra den.

edit. Historiskt sett så var ju Watchmen (2009) oerhört seg och tråkig, och nu hädar jag inför alla sci-fi fans men Star Trek - The Motion Picture från 1979 gick bara att se om man snabbspolade på x4 för långsammare och tråkigare film har jag aldrig sett tidigare, den var säkert grafiskt sett bra -79 men inte 30 år senare då jag försökte mig på den.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Jag måste säga den überhypeade filmen "Birdman". Det är den första filmen på säkert 15 år som jag har tyckt varit så dålig att jag stängde av den innan filmen ens var slut.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Inaktiv

Personligen tycker jag det mesta sedan ett par år in på 2000-talet varit rätt dåligt. Otroliga mängder skräpfilm görs nu vilket jag personligen tycker är negativt då det blir svårare att hitta de filmer som kanske är värda att se. 80-, 90- och tidigt 00-tal är perioden jag tycker mest om.

Avatar, senaste Jurassic Park-filmen, Inception och World War Z hör väl till de jag ogillat lite extra.

Skrivet av LNDL:

En film jag verkligen trodde mycket om innan jag såg den: Mad Max (2015), satan vilken dynga... Med 8.1 på imdb trodde jag den skulle vara grym, men nope, generisk skräpaction med djupet av en vattenpöl

Annars måste Alexander (2004) vara mitt livs längsta 3 timmar, urk

Jag håller med om Fury Road även om det är långt ifrån det sämsta jag sett. Känns som vi är rätt få som är kritiska mot den. Hade man dumpat Mad Max från titeln eller behållit hela titeln men även haft med lite av det som gjorde tidigare delar i serien bra.

Jag menar... de kör i ena riktningen i större delen av filmen, sen kör de tillbaks dit de började. Filmen slut. Förstår att folk gillar den dock, men inte riktigt vad jag väntat mig. Gillade speciellt snubben som spelar gitarr på ett fordon hehe.

Mad Max-spelet var en klart trevligare upplevelse, allt som allt.

Permalänk
Medlem

Måste vara Cloud Atlas. Så otroligt svårt att höra vad dom säger, och då är jag ändå duktig på engelska och många av dess dialekter. Hörde inte ett skvatt vad dom pratade om. Sen hängde jag inte med alls i storyn, kände mig trög på riktigt för jag har aldrig hängt med så dåligt i en film förut. Verkligen 0/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Något med Val Kilmer från 80-talet tror jag ligger etta. God tvåa är nog Warcraft filmen

Permalänk
Medlem

Bäst, bra, medelmåttlig, dålig, sämst, The Room

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Sämsta film jag sett är en thriller som heter "Second skin" (vilken sjukt nog har >5 på imdb). Fullständigt oengagerande handling, ingen som helst spänning och skådespelarprestationer som är fruktansvärt stela.

Största besvikelsen är dock de senare James Bondfilmerna. De passar inte alls in i den klassiska James Bondgenren utan är bara trist action, ungefär som Die Hardfilmerna vore utan Bruce Willis sköna stil/attityd/humor.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk

Foodfight!

http://www.imdb.com/title/tt0249516/?ref_=nv_sr_1

Lite imponerad att ingen kommit med den ännu. Dock blir jag rejält imponerad av hur man kan slösa 65 miljoner dollar på en sån här film...

Visa signatur

Intel Core i7 4770K 4.2GHz | Asus Geforce GTX 780 DCU II | A-Data 16GB 1600MHz | Asus Maximus VII Hero Z97 | NZXT H440 Svart/Röd | EVGA Supernova G2 750W | Eizo Foris FS2333 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Samsung SSD EVO 256GB | WD 2TB Red 7200RPM

Permalänk
Medlem

Har väl sett en heldel skräpfilmer, den senaste i raden var Warcraft... riktig skit måste jag säga.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

@Frux: Sympatiröster... ibland delar folk ut dessa eftersom de har svårt att acceptera verkligheten som den är - ja du har rätt, TS3 är en riktig skitfilm.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

From Dusk 'til Dawn är den absolut sämsta skiten jag någonsin uthärdat, efter typ 30min av filmen var vi tvungna att kolla upp plotten på IMDB för vi trodde att någon hade lurat oss och gett oss någon annan film eller något..

Sedär ja, du får inte skriva mer i denna tråden

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

.... The Chair ...
... 30 days of night ...

Gillar rysare/skräck med lite slafs..men dessa...tvingade mig att se dom klart för jag hade köpt dom. Nu berikar dom hyllan med sitt damm.

btw..From dusk till dawn/Pulp fiction: Kult

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

2001: A Space Odyssey

Den absolut sämsta film jag genomlidit och en riktig skam för filmkonsten.
Det finns såklart mängder av lågbudget skräp men om vi pratar stora produktioner så är det verkligen den som utmärker sig som lågvattenmärket.

Va..? Jag är helt mållös. 2001 är en utav de bättre filmerna. Kan du beskriva vad som är så pass dåligt? Jag är uppriktigt nyfiken.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv

Independence Day 2

Permalänk
Medlem

sämsta film jag sett är surf nazis must die. Så jävla B. Kvalificerar nog in i B facket.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Den sämsta filmen i mitt liv jag har sett måste vara avatar
http://www.imdb.com/title/tt0499549/

har inte sett den på fyra år men den är fortfarande den sämsta högproduktions filmen fortfarande och jag har sett mycket skit som 2012 (2009) och Babylon A.D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Mean Streets med Robert De Niro. Jag och några kompisar hyrde den i vår ungdom. Tjejen i videobutiken svor på att den var skitbra och den hade vunnit nåt pris eller nåt. Grymt besvikna blev vi iaf och efter att ha plågat oss själva i nån dryg timme eller två hade vi nog bara kommit en halvtimme in i handlingen eftersom vi spolade tillbaka ett flertal gånger för att försöka förstå vad skiten gick ut på. Så vi stängde helt sonika av eländet och spelade poker istället

Det är ju en Scorese film som har 7.4 på imdb. Jag tror inte tjejen i videobutiken ville er illa, hon underskattade bara att ni kanske inte var filmälskare som hon var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Hobbit trilogin

Jättekonstigt att sitta och se tre filmer som man tycker riktigt illa om...

Helt ärligt ni som skriver i tråden och gnäller på uppenbart välgjorda produktioner, känns det inte lite trolligt.

Det finns så många dåliga filmer som är riktigt genomgående ruttna, dålig skådisar, dåligt produktion, filmning etc. En som jag kan komma på på rak ärm är "The Diamond Connection"
https://www.youtube.com/watch?v=yTAS1KO54rE

Kan ni ju sitta och njuta av som gnäller på Avatar, Tolkien etc...

Permalänk

Pulp fiction. Dynga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Va..? Jag är helt mållös. 2001 är en utav de bättre filmerna. Kan du beskriva vad som är så pass dåligt? Jag är uppriktigt nyfiken.

Ibland tror jag folk "ogillar" erkänt bra filmer för att känna sig lite unika. Men det är bara min teori.
Just 2001 kan ju vara lite svår att ta till sig om man t.ex. uppskattar filmer av Michael Bay.