Vilken är den sämsta filmen du sett?

Permalänk
Inaktiv

Space Zombie Bingo. Tittar man igenom hela borde man få någon form av pris.

Permalänk
Föredetting

Sett till förväntningar och generell konsensus om filmen måste jag nog säga District 9. Bara en massa gråt och "FUCKIN' PRAWNS, MAN!". Ja, jag fattar att det är en vink till Apartheid och rasism i det stora hela, men det hela är ungefär lika subtilt som Day After Tomorrow eller An Inconvenient Truth. Klarar helt enkelt inte av filmen.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

En film jag verkligen trodde mycket om innan jag såg den: Mad Max (2015), satan vilken dynga... Med 8.1 på imdb trodde jag den skulle vara grym, men nope, generisk skräpaction med djupet av en vattenpöl

Annars måste Alexander (2004) vara mitt livs längsta 3 timmar, urk

Permalänk
Rekordmedlem

Sand sharks var ingen höjdare.
http://www.imdb.com/title/tt1844770/?ref_=tt_rec_tt
Men det finns en hel massa riktigt usla actionfilmer från Bulgarien med Dolph Lundgren som borde plats på alla usellistor.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Sean Banan inuti Seanafrika är rätt så omöjligt värdelös också. Förvånad att ingen redan nämnt den här "kanonrullen"... haha

http://www.imdb.com/title/tt2251481/

The Blair Witch Project
Kunde inte sluta skratta över tramset när jag såg den på bio. Mina kompisar tyckte att jag förstörde stämningen lite...

http://www.imdb.com/title/tt0185937/

Permalänk
Medlem

På senare år: Fant4stic (Fantastic Four 2015)
En film som uppenbarligen gått sönder under produktionen, dels är den uppstyckad i två rätt uppenbart olika delar. Börjar som en rätt schysst, lågmäld origins-historia, för att sen bryta till en supergenerisk superhjältefilm och sen stressas till ett riktigt sunkigt slut som verkar ha placerats på en öde planet för att spara in på effektkostnaderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Håller med.
Tänkte precis skriva allt från Asylum....

Kunde inte sluta skratta vid scenen i Titanic 2 då skeppet sjunker.

Skrivet av Svantesson666:

Sean Banan inuti Seanafrika är rätt så omöjligt värdelös också. Förvånad att ingen redan nämnt den här "kanonrullen"... haha

http://www.imdb.com/title/tt2251481/

Det är väl trots allt en film som riktar sig till små barn, vilket gör att det kanske inte är så många som har sett den på SweC.

Citat
Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Senaste riktigt värdelösa filmen jag såg var nog mission impossible ghost eller vafan den hette när han klättrar på utsidan av en buggnad i dubai sen ramlar x antal våningar i ett p-garage och inte ens får en skråma. 2011-2012 eller något sådant

En av få filmer jag velat resa mig upp i biografen och gå. Den var så överdriven att det kändes som att titta på ett småbarns fantasier.

Sen vill jag även nominera van helsing.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

Svårt att säga, jag har sett ganska många dåliga filmer. Samtidigt brukar jag göra en del research innan jag ser en film och är den alt för dålig så skippar jag den oavsett.

I senare tid måste det nog vara Batman v Superman: Dawn of Justice. Den var inte värdelös, men ganska dålig.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Avstängd

The room är verkligen en katastrof på alla plan. Man säger ju att dåliga filmer kan vara så dåliga att de blir bra, som Plan 9 from outer space exempelvis, men denna är så dålig att den går förbi bra tillbaka till dålig igen.

Allt regisserat av Uwe Boll är också total skit, förstår inte att han får fortsätta göra filmer. Senaste Indiana Jones är inte heller någon höjdare alls.

När det gäller överskattade filmer måste jag nämna Sagan om ringen. Jag orkade inte ens se hela för den var så seg och tråkig och alla verkade älska den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

The room är verkligen en katastrof på alla plan. Man säger ju att dåliga filmer kan vara så dåliga att de blir bra, som Plan 9 from outer space exempelvis, men denna är så dålig att den går förbi bra tillbaka till dålig igen.

Allt regisserat av Uwe Boll är också total skit, förstår inte att han får fortsätta göra filmer. Senaste Indiana Jones är inte heller någon höjdare alls.

När det gäller överskattade filmer måste jag nämna Sagan om ringen. Jag orkade inte ens se hela för den var så seg och tråkig och alla verkade älska den.

Plan 9 from outher space är också det en kultfilm och har väl dessutom fått utmärkelse som den sämsta filmen som någonsin gjorts. Är absolut ingen film man njuter av att se men "effekterna" har de iallafall lyckats med.
Skulle inte ge den en 4.0 på IMDB kan väl tilläggas om man nu inte ser den som "kul att ha sett men endast en gång" känslan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Lady in the water - extremt sömnpiller. (Den ligger nog i topp)

The Happening - Marky Mark, också extremt kass.

Filmer med cultstatus för att de är så kassa, samt filmer som är gjorda för att vara lita kassa (B-filmer typ), tycker jag inte ska få vara med. Seriösa filmer som är urkassa kommer med.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Lego Master

Jag har en film i bakhuvudet som jag inte kan minnas namnet på just nu, men skit i den.
En film jag verkligen inte klarar av att se är The Ninth Gate med Johnny Depp. Inte för att den nödvändigtvis är dålig (jag vet faktiskt inte), men för att jag får ångest av att bara se omslaget. Den gick på repeat VARENDA JÄVLA VECKA när vi åkte buss till och från lumpen när jag var sådär 18-19 år. Fuck me vad den har förstört en i övrigt ganska soft bussresa. Filmjävel.

Skrivet av JD:

Lady in the water - extremt sömnpiller. (Den ligger nog i topp)

Hm. Jag gillar Paul Giamatti, så jag står faktiskt ut med den. Shyamalan är ju verkligen ingen mästare, men helt värdelös tycker jag inte den är.

EDIT:
Night Terrors var det jag tänkte på!
Fy för in i hela helsefyr vad den är brutalkass!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Plan 9 from outher space är också det en kultfilm och har väl dessutom fått utmärkelse som den sämsta filmen som någonsin gjorts. Är absolut ingen film man njuter av att se men "effekterna" har de iallafall lyckats med.
Skulle inte ge den en 4.0 på IMDB kan väl tilläggas om man nu inte ser den som "kul att ha sett men endast en gång" känslan.

Jo absolut, Plan 9 är ju rolig för att den är så tafflig liksom. The Room är det i typ fem minuter sen är den bara katastrof. Regissören/författaren/huvudrollsinnehavaren har absolut ingen talang inom något av områdena så den blir bara jobbig att se.

Permalänk
Medlem

Silver Man.... usch..

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem

Har förträngt dom sämsta filmerna skulle jag tro
Sen finns det en anledning till att jag skippar dom flesta nya filmer. Kollar till 99% på 80-90-tal. Går fortfarande hitta godingar man (jag) inte sett.

Alla nya remakes av gamla filmer får mig att kräkas.

Permalänk
Medlem

För det mesta går det hitta NÅGON form av behållning i alla filmer - med ett undantag: Mamma Mia! med Meryl Streep och Pierce Brosnan. Överdrivet, puttinuttigt, tramsigt, precis som en musikal ska vara. Jag stängde av skiten.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Iron Sky.

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem

Independence Day: Återkomsten Gick på bio och var så förväntansfull..Gick därifrån och sa vad hände typ..Inte värt pengarna...

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Battlefield Earth!

http://www.imdb.com/title/tt0185183/?ref_=nv_sr_1

Jag minns när jag gick och såg den på bio med två kompisar. De var skeptiska för jag brukade välja riktigt rutten film vid den här tiden men jag viskade till den ena innan "Nu ska X få se att jag visst kan välja bra film". Det har jag fått höra många gånger efter den travestin

Permalänk
Inaktiv

2001: A Space Odyssey

Den absolut sämsta film jag genomlidit och en riktig skam för filmkonsten.
Det finns såklart mängder av lågbudget skräp men om vi pratar stora produktioner så är det verkligen den som utmärker sig som lågvattenmärket.

Permalänk
Medlem

Jag brukar stänga av filmer som jag tycker är dåliga. Det är sällan det händer, men det har hänt, jag brukar kunna svälja det mesta. Det som stör mig mest är nog riktigt dåliga specialeffekter och skådisar som inte kan det här med acting. Och filmer som vars trailer visar alla intressanta/actionladdade/skrämmande scener och sen visar sig resten av filmen bara vara seg lera. Men det vet man ju inte förrens man sett klart filmen.

Annars är jag nästan expert på att somna i soffan till en halvdan film. Framförallt när det gäller film på de vanliga reklamkanalerna. I första eller andra reklampausen sover jag gott, fast det är nog mest reklamens fel.
Men bland det värsta jag kan komma på just nu av filmer jag sett så hamnar Company of Heroes högt. Riktigt kalkonfilm som inte skäms för sig.

Och sen har vi filmen Traffic från 2000. Jag kommer ihåg hur jag var extremt hypad på den filmen. Den vann Oscars och det var en massa skriverier om den. Men när man väl satt där i biosalongen så kunde jag inte ta in filmen alls. Jag var så uttråkad att mina ben började fysiskt skaka som att de ville springa iväg. Min stolsgranne blev irriterad på mig att jag inte kunde sitta still. Men till slut somnade jag sådär en timme in i filmen. Första och enda gången det hänt på bio.

Permalänk
Medlem

"Holy motors" är i en egen liga som jag har svårt att uppskatta eller se något konstnärligt i.
Hade det flugit förbi en fågel så hade de kunnat använda munnen som fågelholk på en.

Edit, district 9 och waterworld är ju kanonfilmer. Sharlto är ju kung och kanske det enda som är riktigt bra i hardcore Henry

Permalänk
Medlem

The last airbendet, gud vad den är dålig. När de säger namnen på karaktärerna fel, då vet man att det är illa.

Permalänk
Medlem

Tree of Life med Brad Pitt, vete fan vad de rökte när de gjorde den

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Zoolander tillsammans med Waterworld.
Rekommenderar

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

planet nine from outer space. man ser den est för att det är en film man skall se.

Permalänk
Medlem

Svårt att säga då det finns så otroligt många dåliga filmer där ute så det är inte sant. Fast om man ska se till hype/produktion/pr/budget osv måste det nog ändå vara Phantom Menace. Snacka om att man vart tokigt besviken och förbannad efter den skitrullen. Total fiaskovarning.

Sedan måste jag säga att jag tyckte den nya Star Wars-filmen också var riktigt dålig. Storyn ren kopia på gamla filmerna, allt som skulle hända visste man om i förväg. Sedan total avsaknad av all form av storslagna rymdkrig som i gamla filmerna. Två tie fighters jagar MF t.ex. Rebellflottan har alltså blivit mindre nu än under impieriet och hade typ dussin skepp bara osv. Näe, inte bra att vara Star Wars-fan på senare år.

Permalänk
Medlem

Rollerball med Jean Reno. Såg (försökte) den på bio men gick ut från salongen efter kanske en timme.

Permalänk
Medlem

Oj finns så många! Vet att jag glömt de värsta men några som jag minns nu är:
- Sex and the city-filmerna
- Twilight-filmerna
- Fifty shades of grey
- Alla nyare filmer med Adam Sandler

Fast det roligaste med sådana här listor bruka vara tjafset som uppstår:
- Fan vad Django sög!
- Va! Tarantino är ju bäst! Du fattar inte den bara!
o.s.v

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]