Vad har SweClockers för hörlurar?

Permalänk
Avstängd

Använder mest Sennheiser HD414, lite gamla och har fått byta kuddar och kabel några gånger. Öppna och går att ha ganska länge men trycker lite hårt på öronen.

Logitech G35 med slutna lurar. Går bra att använda ca 10 minuter åt gången, svettiga.

Permalänk
Medlem

Sitter med ett par Bose QC15. Tycker dessa lurar är oerhört bekväma, vilket är prioritet ett för mig. Ska dock uppgradera till QC25 eller QC35 inom en snar framtid, eftersom QC15 tyvärr inte går att använda utan noise cancelling aktiverat. Men hela Quiet Comfort-serien sitter oerhört bra på mig, är oerhört bekväma att använda och för mig är ljudkvalitén definitivt bra nog.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

@Lifooz: Jag tycker också det är tråkigt, dom mest bekväma lurar jag haft !

Permalänk
Medlem

Skaffade för ett antal år sedan Sennheiser HD 598 och Asus Xonar Essence STX. En kombo som jag varit nöjd med, men har samtidigt känt mer och mer att det saknas något i 598:orna. Dom är mycket väldigt välljudande, men lite tråkiga. Skaffade därför härom månaden ett par Fidelio X2 som jag är väldigt nöjd med. Ett härligt varmt ljud och med betydligt mer bas än Sennheisers. Det enda negativa jag känt är att dom väger ganska mycket mer, men det vänjer jag mig dock snabbt vid. Använder lurar nästan uteslutande till datorn för spotify/spel.

Permalänk
Medlem

Har ett par Sennheiser HD 650 men köpte senare ett par Pioneer SE-Master 1 då dessa var betydligt bättre men även lite dyrare.

Permalänk
Medlem

Kör också AT ath-m50, spelar dock med g930 från Logitech.

Ska jaga rätt på ett par bekväma BT-lurar för framtida busspendling

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Just nu sitter jag på razer manowar. Perfect för vive spelande.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

@Narfez: Hur tycker du att de är? Intresserad eftersom jag inte läst så mycket gott om dem (bortsett from Ljud&Bild eller om det var Hifi&Musik) och de har en rätt svettig prislapp.

Permalänk

Razer tiamat 2.2 , riktigt bra lurar! trots att folk brukar säga att razer är billigt kina-skräp.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Razer tiamat 2.2 , riktigt bra lurar! trots att folk brukar säga att razer är billigt kina-skräp.

Tror aldrig någon kallat razer för billigt. Dyrt överskattat skräp är mer vanligt

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Parrot Zik

Köpte först ett par QC15 men gav bort dem till min dåvarande flickvän efter tre dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doofus:

@Lifooz: Jag tycker också det är tråkigt, dom mest bekväma lurar jag haft !

Jag menar det, allt annat sitter som pisspottor. Och om det ens är i klass med XB 700 / XB 1000, så kostar det 15-30000:-
Det skulle jag aldrig lägga på hörlurar.

\Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Sennheiser RS 185 - Hemma vid datorn
Jaybird X2 - Korta resor och på gymmet
Bose Quiet Comfort 35 - Långa resor

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Medlem

M-Audio Q40 studiophile. Säkert använt dem nu kanske runt 5 år. Testat upp till 8 ggr dyrare hörlurar som mest men alltid gått tillbaka till dessa så orkar inte leta efter bättre längre.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Fått hem ett par Denon AH-D7000 som jag lånat av polarn, pluggade i dem och brölade på och blev RIKTIGT besviken hahaha. Tänkte att det skulle vara kul att se om upplevelsen förändrades när man kom upp i 10,000krs-klassen, men det här är markant mindre levande och mer bullrigt och obalanserat än mina "billiga" Sennheiser HD595.

De är closed back och over ear, dålig kombination tycker jag. På tok för mycket eko och resonans inuti själva luren före ljudet når mina öron känns det som, låter mest som muller och flimmer när det blir för många frekvenser samtidigt, typ gitarrspel i rock och så. Blir mest gröt typ, skärpan försvinner helt.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Du kanske ska lyssna på ett par bra lurar i 10000 kronorsklassen istället, eller ett par bra slutna lurar. Omoddade D7000 är ju knappast kända för att låta speciellt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Du kanske ska lyssna på ett par bra lurar i 10000 kronorsklassen istället, eller ett par bra slutna lurar. Omoddade D7000 är ju knappast kända för att låta speciellt bra.

Jasså? Är det just den här modellen eller är det något företaget gör som ger dem en särskild ljudbild, som inte har med att de är slutna att göra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min daily driver är Philips Fidelio X2. Helt underbar.

Har annars också Beyerdynamic DT770 PRO 80ohm, dock är komforten ett helvete för mig med glasögon. Kan bara använda dem en kort stund innan jag MÅSTE ta av dem eller kapa av öronen för att det gör så pass ont.

Edit: Glömde lägga till den jag använder till musiklyssnade on the go. Creative Aurva Live! Bra ljud för prisklassen och en helt okej komfort. Tålig också då jag använder den i ur och skur.

Permalänk
Medlem

@Masyve: Slutna kan låta bra (t.ex. Audeze, ZMF och Mr Speakers är exempel på tillverkare som lyckats), men Denon har, enligt mig, för mycket basfokus och för lite detaljrikedom. De släpper ju ett par nya (D7200) i år, så de kanske motbevisar mig med dem.

Permalänk
Medlem

@oatp1b1: Tack för info!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Hepp!

Sitter och fipplar i Audition en hel del för jobbet och har nyligen upptäckt bekvämligheten med större ljudrum i hörlurar. Hittade ett par lite äldre Sennheiser HD595 hemma som gav en rejäl kontrast från mina dagliga Bose QC25, och jag gillade känslan av det men var inte supernöjd med lurarna i övrigt. De saknar bas, lågregistret faller gärna bort och byggkvalitén blir jag inte särskilt glad av heller.

Så frågan! Vad kör ni herrar som gillar ljud med för lurar, och vart vänder man sig för att köpa vettiga hörlurar idag? Kikade runt lite grann och vart mäkta besviken, t.om. Hifi-klubben såg det jävligt beiget ut på.

All info mottages varmt.

Jag är "allergisk" mot influensa så jag köper 199kr lurar två ggr per år. Nu har jag äkta kina lurar från Classe i sjön.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Med risk för att bli mobbad så sitter jag på ett par Razer Kraken ett så kallat gaming headset, köpte dom för att dom var rosa. Dom lät riktigt illa först och fick ut ett ljud som var oanvändbart men det var bara några inställningar som gick att fixa.

Får man ut ett bättre ljud med ett par Sennheiser lurar? lyssnar mest på musik i 192kbps.

Permalänk
Avstängd

Har Edifier H850 som duger gott till mig. Använder dom bara när jag inte skall störa nån eller på dom få LAN man ännu går på.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Medlem

Philips HP890
Beyer Dynamic DT 250
AKG Q701

Philipsluren är inte riktigt brukbar längre. Lite för många spännband som håller ihop den.
Hade gärna haft en med samma ljud/klang fast renare.

Edit.

Mediamarkt (Frölunda) har ett stort utbud med bland annat HD 600-650. Tror även jag sett Philips X2 där. Lite svårt att lyssna på plats dock, då man inte är direkt ostörd.

Edit2.

Hembiobutiken (även detta i Frölunda men de har en filial i Sumpan) ska ha börjat satsa på hörlurar. De borde ha bra förutsättningar för test av hörlur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne13:

Med risk för att bli mobbad så sitter jag på ett par Razer Kraken ett så kallat gaming headset, köpte dom för att dom var rosa. Dom lät riktigt illa först och fick ut ett ljud som var oanvändbart men det var bara några inställningar som gick att fixa.

Får man ut ett bättre ljud med ett par Sennheiser lurar? lyssnar mest på musik i 192kbps.

Så sött med rosa. Och nä, det här är sweclockers.... inte facebook. Så vi mobbas inte... ge oss en selfie please.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD451, inte allt för dyra för min smak, hyfsat ljud och allt som jag behöver.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem

Audio Technica ATH-M50x till i princip allt, vid datorn så väl som när jag är ute.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Hemma sitter jag med ett par ATH-M40x. Jag var nöjd med ljudet men inte med själva öronkuddarna då de var för grunda och jag fick oerhört ont i öronen efter bara någon timme. Till slut bytte jag ut kuddarna mot ett par Brainwaves-kuddar jag hittade på Amazon. Kuddarna är underbart sköna och ljudet blev bara bättre. Är sugen på att testa några andra, dyrare, kåpor i framtiden och då även införskaffa en Fiio E10K.

När jag är ute på språng använder jag ett par Soundmagic E10.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Audio-Technica ATH-M50x

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thofiman:

Har annars också Beyerdynamic DT770 PRO 80ohm, dock är komforten ett helvete för mig med glasögon. Kan bara använda dem en kort stund innan jag MÅSTE ta av dem eller kapa av öronen för att det gör så pass ont.

Hmm, så illa? Är det för att de klämmer åt för mycket på sidorna? Isåfall går det ju troligen att böja ut bygeln lite så trycket minskar.

Skrivet av Thofiman:

Edit: Glömde lägga till den jag använder till musiklyssnade on the go. Creative Aurva Live! Bra ljud för prisklassen och en helt okej komfort. Tålig också då jag använder den i ur och skur.

Mmm, CAL är kluriga. Byggkvaliteten inger inte direkt något förtroende, men de tål rätt mycket!
Komforten är en kompromiss (typ små over ears) vilket ändå funkar ganska ok. Sätter man dem fel eller har stora öron så kan de skava på öronkanterna och bli obekväma dock.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.