Nvidia Titan X "Pascal"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Hatten av. Imponerande prestanda!
Intressant att skillnaden mellan DX11 och 12 var högre på denna modell än vad det är på ex 1080.

Är det värt att inhandla för att spela: diskuterbart

Om både intresset och plånboken finns där så ja varför inte.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Datavetare
Skrivet av DST:

Priset e fett, å har man råd så. Men inte impad av att de inte ens har ansträngt sig för att ändra på led texten. Som sagt, den heter väl bara Titan X nu, så varför står det Geforce GTX.. Så snålt av dem att inte fixa så det står Titan X där oxå

Som att köpa en bmw m3 men så har de glömt att sätta på de breddade skärmarna

Det kan jag absolut hålla med om är bristande uppmärksamhet till detaljer, något som man absolut inte ska förvänta som kund på en här typen av produkter!

Att det inte är den fulla GP102 kretsen känns som ett icke-problem. Visst är $1200 en slant, men är ändå rätt säker på att Quadro P5000/P6000 som har fulla GP102 kommer kosta väsentligt mer än $1200. Att Titan X kretsar med upp till två defekta SMs fortfarande kan användas är kritiskt för att kunna hålla sig inom ett rimligt pris, eller kan någon peka på en billigare 470 mm^2 krets på 14/16 nm?

Skillnaden är att Quadro är riktad mot proffsmarknaden, Titan X är trots allt bara ett konsumentkort riktat mot entusiaster. Samma sak gäller Intels i7-6950X, proffsen har sedan länge betalat mer men också haft tillgång till betydligt kraftigare modeller i Xeon. Det är inte produkter för massmarknaden utan för konsumenter som av olika anledningar tycker det är värt priset.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

s

Skrivet av DST:

Förstår inte vad du pratar om nu, om jag ska vara ärlig. Om jag säger att jag har lite svårt för honom då han tar åt sig all ära för ex påstå att han va den första på nätet som sade att pascal va en speedad maxwell eller andra rykten som visade sig stämma så kan du la låta mig tycka det. Måste jag ha fakta nu för att styrka mitt påstående? Alla som är insatta har la märkt väl att hans youtubeklipp även om de e trevliga är bara samlingar/analyser som andra haft innan hans klipp kommer upp på youtube.

Aldrig sagt att du måste ha fakta för att hålla med ett påstående, men om du motsäger dig något så måste du väll iallafall ha någon slags grund för detta utallande? endast detta jag påpekar.

Skrivet av Bl4ckIce:

Ett litet tips bara. Skapa en ny tråd för de som vill diskutera skotten i Uppsala. Här är det Titan X av Nvidia som står på agendan...

edit:
PS: Videoklippet du la upp här diskuterar inte ens Titan X utan 980Ti och 1080. Så man fattar inte ens hur du tänkt och varför du länkar till den. T.o.m hans bild på länken har ett Titan x på framsidan som är totalt vilseledande. Han verkar bara jaga massa tittare, inget annat.

Även om det är 1080 vs 980 Ti så påvissar ju detta, samma clock sammt Flops och ipc som maxwell jämfört med pascall . då 1080 vs 980Ti, vad är skillnaden då det är pascal i allmänhet vi talar om !!

Skrivet av Yoshman:

Ett uttalande som framförallt säger en sak om den som gör uttalandet: personen i fråga har noll koll på utmaningarna i modern kretsdesign.

Varför har inte den enormt objektiva Adore TV gjort en video om att RX 480 bara är en krympt GCN1.2? Faktum är att GCN4 och GCN1.2 är totalt identiska på ISA-nivå (så finns inget GCN4 kan göra som inte GCN1.2 kan), Pascal har funktioner som Maxwell saknar så dessa är inte ISA-identiska.

Vidare visade ju detta att Pascal inte uppför sig identiskt med Maxwell när det kommer till ROPs. I videon blundar han också för att Pascal klarar av att leverera information i tillräckligt takt med mindre fysisk VRAM-bandbredd per CUDA-kärna och MHz än motsvarande Maxwell. Rätt svårförklarligt om nu Pascal bara är en krympt Maxwell.

Angående priset på Titan X: hur kan man klaga på det? Det handlar om toppmodellen för konsumenter, en modell som idag totalt saknar konkurrens. Det faktum att alla kort sålde slut på ett par timmar pekar på att det absolut finns en marknad. Är det ett kort för massmarknaden? Nej absolut inte, men det är inte produkter som Mercedes C63 AMG och BMW M3 heller (eller min nuvarande bilfavorit, Dodge Charger Hellcat), ändå finns det uppenbarligen en marknad för sådana produkter.

Detta är ju fortfarande inte samma sak, då GCN generellt presterar bättre i Vulkan och DX12, GCN har hårdvaru implementation för att stödja dettta vilket inte pascal har då de stödjer detta Artificellt genom mjukvara.

Här är en bra video som förklara varför:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaktree:

sAldrig sagt att du måste ha fakta för att hålla med ett påstående, men om du motsäger dig något så måste du väll iallafall ha någon slags grund för detta utallande? endast detta jag påpekar.

Även om det är 1080 vs 980 Ti så påvissar ju detta, samma clock sammt Flops och ipc som maxwell jämfört med pascall . då 1080 vs 980Ti, vad är skillnaden då det är pascal i allmänhet vi talar om !!

Varför jämför du stora Maxwell mot lilla Pascal?

Din jämförelse bleknar om du gör rätt.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Åter igen snackas det om "flaskhalsar". Är så trött på det. Man kan aldrig komma ifrån det i PC-världen. Köp det bästa du har råd med för det du ska ha det till. Cpun flaskar titan x i 1080p? Nej. Titan x låter cpun jobba fullt ut... Hehe!

Ok. Kom med kritiken. Men seriöst. Man kan aldrig fullt ut balansera ett system.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Varför jämför du stora Maxwell mot lilla Pascal?

Din jämförelse bleknar om du gör rätt.

http://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/12024?key=9278b420c4472bed42432a0dc93a3248

Om vi kollar från ett annat håll t.ex. architectur mot architectur så gör det sak samma vilka gpuer vi jämför då detta endast är generation maxwell mot pascall, förstår du nu? alltså clock vs clock, generationerna imellan. Alltså två olika architecturer jämförellse imellan.

Permalänk
Medlem

hmm undra om det kommer finnas block till denna så man kan köra vatten i stället.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Vem bryr sig om procent? Jag skrev 15fps inte %.

När 15 fps motsvarar 30%, då är 15 fps ganska mycket, särskilt i 4k.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Beställde kortet för 3 dagar sedan. Förstår inte hur jag kan köpa ett grafikkort som kostar mer än vad jag betalade för min bil

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Skrivet av aragon:

hmm undra om det kommer finnas block till denna så man kan köra vatten i stället.

https://www.ekwb.com/news/ek-announces-nvidia-geforce-gtx-tit...

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Oaktree:

sAldrig sagt att du måste ha fakta för att hålla med ett påstående, men om du motsäger dig något så måste du väll iallafall ha någon slags grund för detta utallande? endast detta jag påpekar.

Även om det är 1080 vs 980 Ti så påvissar ju detta, samma clock sammt Flops och ipc som maxwell jämfört med pascall . då 1080 vs 980Ti, vad är skillnaden då det är pascal i allmänhet vi talar om !!

Detta är ju fortfarande inte samma sak, då GCN generellt presterar bättre i Vulkan och DX12, GCN har hårdvaru implementation för att stödja dettta vilket inte pascal har då de stödjer detta Artificellt genom mjukvara.

Här är en bra video som förklara varför: https://www.youtube.com/watch?v=UVNHl8n-ZUg

Vem bryr sig om boost just nu när Nvidias nya flaggskepp Titan X samt "syskonen" krossar alla AMD kort i alla spel utan att ens boosta på lika mycket? Rå styrka verkar slå högre ändå, sedan sitter nog inte Nvidia och rullar tummarna då det gäller DX12/Vulkan. Fler drivrutiner kommer rullas ut för Titan X och hela 10-serien och då lär nog boosten komma också. Titan X är ett utomordentligt superduper kort för äkta grafikdårar som älskar ögongodis. Vill man ha det absolut bästa så kostar det. Så är det, har alltid varit och kommer fortsätta vara det.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Vem bryr sig om boost just nu när Nvidias nya flaggskepp Titan X samt "syskonen" krossar alla AMD kort i alla spel utan att ens boosta på lika mycket? Rå styrka verkar slå högre ändå, sedan sitter nog inte Nvidia och rullar tummarna då det gäller DX12/Vulkan. Fler drivrutiner kommer rullas ut för Titan X och hela 10-serien och då lär nog boosten komma också. Titan X är ett utomordentligt superduper kort för äkta grafikdårar som älskar ögongodis. Vill man ha det absolut bästa så kostar det. Så är det, har alltid varit och kommer fortsätta vara det.

Ja det utpresterar alla Amd kort i dags läget, Tycker du verkligen att detta är konstigt då AMD endast har lanserat kort i mellan klassen? Många som fortfarande verkar vara väldigt förvirrade över detta, väldigt märkligt !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaktree:

Om vi kollar från ett annat håll t.ex. architectur mot architectur så gör det sak samma vilka gpuer vi jämför då detta endast är generation maxwell mot pascall, förstår du nu? alltså clock vs clock, generationerna imellan. Alltså två olika architecturer jämförellse imellan.

Jag vet vad du är ute efter men du gör fel, du jämför den fulla kretsen mot den lilla kretsen, gissningsvis ökar IPC om du har en hel krets jämfört mot en nedskalad. Det stavas arkitektur, du bör köra en stavningskontroll innan du skickar in då dina inlägg är jobbiga att läsa.

P.S: Läs igenom vad @Yoshman skrev så ser du att det finns skillnader mellan arkitekturerna som du inte kan bortse ifrån.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Prestandan är nice och så, men priserna håller på att gå ut helvete. Förstår att det kostar att ha det bästa. Om AMD inte kan ge något som kanske gör marknaden lite roligare med Vega eller Navi så skiter jag nog i PC. Går till bilar istället eller håller mig till low-mid end korten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Oaktree:

Ja det utpresterar alla Amd kort i dags läget, Tycker du verkligen att detta är konstigt då AMD endast har lanserat kort i mellan klassen? Många som fortfarande verkar vara väldigt förvirrade över detta, väldigt märkligt !!

Jag är mer förvirrad över varför AMD väljer att ge Nvidia monopol. Detta medför till högre kostnader för oss kunder, inget annat. Ska man gråta eller ska man klappa händerna tycker du? Ska vi tacka AMD eller ska vi gnälla på Nvidias priser? Självklart blir de flesta förvirrade att det enda bolag som konkurrerar mot Nvidia gör som de gjort. Vad tänker du? Är detta bra för oss som handlar grafikkort? Vi vill ha kort som klarar alla spel i max men med ett humant pris. AMD har medfört till att konkurrera upp priserna då de inte verkar klara av matchen mot Nvidias Pascal arkitektur. Det heter så från AMD "att de satsar på mellanklassen först" men sanningen verkar väl ändå vara klar för de flesta vid det här laget... "eller inte".

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Jag är mer förvirrad över varför AMD väljer att ge Nvidia monopol. Detta medför till högre kostnader för oss kunder, inget annat. Ska man gråta eller ska man klappa händerna tycker du? Ska vi tacka AMD eller ska vi gnälla på Nvidias priser? Självklart blir de flesta förvirrade att det enda bolag som konkurrerar mot Nvidia gör som de gjort. Vad tänker du? Är detta bra för oss som handlar grafikkort? Vi vill ha kort som klarar alla spel i max men med ett humant pris. AMD har medfört till att konkurrera upp priserna då de inte verkar klara av matchen mot Nvidias Pascal arkitektur. Det heter så från AMD "att de satsar på mellanklassen först" men sanningen verkar väl ändå vara klar för de flesta vid det här laget... "eller inte".

AMDs högprestanda kort kommer med HBM2 vilket börjar massproduceras Q3 2016, senareläggningen ligger utanför AMDs händer.
Håller dock med dig, dåligt strategiskt val. Vi får se i deras rapporter nästa år hur mycket de har förlorat.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexi Estada:

Beställde kortet för 3 dagar sedan. Förstår inte hur jag kan köpa ett grafikkort som kostar mer än vad jag betalade för min bil

Säger kanske mer om din bil än grafikkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Jag vet vad du är ute efter men du gör fel, du jämför den fulla kretsen mot den lilla kretsen, gissningsvis ökar IPC om du har en hel krets jämfört mot en nedskalad. Det stavas arkitektur, du bör köra en stavningskontroll innan du skickar in då dina inlägg är jobbiga att läsa.

P.S: Läs igenom vad @Yoshman skrev så ser du att det finns skillnader mellan arkitekturerna som du inte kan bortse ifrån.

IPC ökar inte magiskt bara för att du gör en större krets, du kanske borde läsa på om det hela om du nu fortfarande tror på detta fenomen.

Skrivet av Bl4ckIce:

Jag är mer förvirrad över varför AMD väljer att ge Nvidia monopol. Detta medför till högre kostnader för oss kunder, inget annat. Ska man gråta eller ska man klappa händerna tycker du? Ska vi tacka AMD eller ska vi gnälla på Nvidias priser? Självklart blir de flesta förvirrade att det enda bolag som konkurrerar mot Nvidia gör som de gjort. Vad tänker du? Är detta bra för oss som handlar grafikkort? Vi vill ha kort som klarar alla spel i max men med ett humant pris. AMD har medfört till att konkurrera upp priserna då de inte verkar klara av matchen mot Nvidias Pascal arkitektur. Det heter så från AMD "att de satsar på mellanklassen först" men sanningen verkar väl ändå vara klar för de flesta vid det här laget... "eller inte".

Vet inte vad du pratar om i detta fall, AMDs Vega arkitektur är i princip klar och dom väntar idag på tillgång av HBM2 minnen, ifall man nu inte kan vänta på detta, så har jag inget emot dom som väljer att köpa ett kort i dags läget, men pascal är bara en mellan lansering och fanns inte ens med på "roadmappen" ifrån början, sen får man se på det hela hur man vill, allla har väll en egen hjärna att tänka med hoppas jag !!!

Permalänk
Medlem

@AmdX2: Det var ju precis det jag sa: Diskuterbart.
För mig? Inte en chans. För den som vill? Absolut

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

När 15 fps motsvarar 30%, då är 15 fps ganska mycket, särskilt i 4k.

Skickades från m.sweclockers.com

15 fps för 6000 kr mer är inte alls mycket. Då kan man lika gärna köpa 2st 1080.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaktree:

IPC ökar inte magiskt bara för att du gör en större krets, du kanske borde läsa på om det hela om du nu fortfarande tror på detta fenomen.

......

När du har mer av allt plus grundläggande ändringar får du mer ut mer prestanda. Du verkar ju jobba på nVidias utvecklingsavdelning.
Maxwell är Pascal på steroider, inga ändringar alls utan bara högra frekvenser. Då vet man. Annars kan du fortsätta dagdrömma om att man kan jämföra två arkitekturer utan att veta skillnaderna. Med din logik är RX480 samma kort som 390X. Samma arkitektur!!!!

-.-

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaktree:

Om vi kollar från ett annat håll t.ex. architectur mot architectur så gör det sak samma vilka gpuer vi jämför då detta endast är generation maxwell mot pascall, förstår du nu? alltså clock vs clock, generationerna imellan. Alltså två olika architecturer jämförellse imellan.

Fast 1080 nerklockat för att matcha shaderprestanda hos 980Ti får ett kraftig undertag på ROPs. Så hans jämförelse är inte alls rakt av.

Kan jämföra på annat håll och se hur det ser ut där.

GFLOPS 1060: 3855 - 4372
GFLOPS 980: 4612 - 5132

Om Pascal var Maxwell med högre frekvenser så skulle inte 1060 kunna röra GTX 980. Inte ens vid boost når det ett 980 i icke-boost. Ändå är de väldigt jämnsnabba. Detta trots att 980 samtidigt har en kraftig fördel på både bandbredd och texturprestanda. Alltså igen, ett 1060 på konstant boost skulle inte röra 980 som aldrig boostade en endaste MHz ifall det var samma arkitektur.

Jämför nu istället Polaris med Hawaii. Polaris skulle ha fått stora förbättringar i mer eller mindre varje beståndsdel enligt graferna. Hur presterar de gentemotvarandra om man korrigerar för Gflops?

Det är så mycket mer i en arkitektur än IPC. Den där skotten yrar helt enkelt och han får alldeles för mycket tittare med tanke på att han inte kan mer än random sweclockare. Hur är IPC mellan Fermi och Tesla? R700 och Evergreen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

......

När du har mer av allt plus grundläggande ändringar får du mer ut mer prestanda. Du verkar ju jobba på nVidias utvecklingsavdelning.
Maxwell är Pascal på steroider, inga ändringar alls utan bara högra frekvenser. Då vet man. Annars kan du fortsätta dagdrömma om att man kan jämföra två arkitekturer utan att veta skillnaderna. Med din logik är RX480 samma kort som 390X. Samma arkitektur!!!!

-.-

Aldrig sagt att pascal endast är högre clock frekvens, självklart är det mer saker som har lagts till i det hela.
Sitter inte och dagdrömmer om det hela heller, men det vi pratar om är själva Arkitekturens IPC som ligger på samma nivå som maxwell med deras nya arkitektur pascal, inget annat.

Sen får du bedömma det hela som du villl, rör mig inte i ryggen ett dugg. var endast detta jag påpekade IPC mellan förra och nuvarande generation !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Fast 1080 nerklockat för att matcha shaderprestanda hos 980Ti får ett kraftig undertag på ROPs. Så hans jämförelse är inte alls rakt av.

Kan jämföra på annat håll och se hur det ser ut där.

GFLOPS 1060: 3855 - 4372
GFLOPS 980: 4612 - 5132

Om Pascal var Maxwell med högre frekvenser så skulle inte 1060 kunna röra GTX 980. Inte ens vid boost når det ett 980 i icke-boost. Ändå är de väldigt jämnsnabba. Detta trots att 980 samtidigt har en kraftig fördel på både bandbredd och texturprestanda. Alltså igen, ett 1060 på konstant boost skulle inte röra 980 som aldrig boostade en endaste MHz ifall det var samma arkitektur.

Jämför nu istället Polaris med Hawaii. Polaris skulle ha fått stora förbättringar i mer eller mindre varje beståndsdel enligt graferna. Hur presterar de gentemotvarandra om man korrigerar för Gflops?

Det är så mycket mer i en arkitektur än IPC. Den där skotten yrar helt enkelt och han får alldeles för mycket tittare med tanke på att han inte kan mer än random sweclockare. Hur är IPC mellan Fermi och Tesla? R700 och Evergreen?

1060 når nästan upp till 980 i prestanda, men man ska inte säga att de ligger på samma nivå, då 980 fortfarande är det starkare kortet, änn 1060 om man ser på hårdvaran.

Permalänk
Medlem

Imponerande prestanda. Det kommer garanterat en fullt aktiverad version av GP102 i form av 1080ti också som sannolikt kommer prestera något över Titan X. Jag har stora förhoppningar på kommande VEGA från AMD, och att vi får se en small VEGA och en big VEGA.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Skit. Slut i lager. Skulle inte avvaktat

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jake61:

Undrar om 1080ti kommer HBM2 minnen och GP100 ?

Skrivet av Enigma:

Imponerande prestanda. Det kommer garanterat en fullt aktiverad version av GP102 i form av 1080ti också som sannolikt kommer prestera något över Titan X. Jag har stora förhoppningar på kommande VEGA från AMD, och att vi får se en small VEGA och en big VEGA.

Trenden har varit att Ti kortet kör samma chip som Titan (eller med avstängda kluster som 980Ti). Varför skulle de bryta den nu, och varför skulle de använda dyrare kretsar till billigare kort? Sen pekar det mesta mot som att GP100 aldrig kommer komma som spelkort, chippet är likt första Titan byggt för GPGPU och väldigt stor del av kretsen är ju till för DP-prestanda som inte ger mycket i spel. Skulle till och med kunna vara så att GP100 faktiskt är långsammare i spel.

Sen kan det mycket väl vara så att 1080Ti blir snabbare, men det beror nog helt på att tredjepartskort kommer ha kylare som tillåter högre frekvenser.

Permalänk
Medlem

@iben301:
Ajjemen

Visa signatur

Amd 5900x phantom 4090 Corsair ddr4 3600. Kingston FURY Renegade 2GB .Lg c2 OLED 42

Permalänk
Medlem

@landahl: För att min mor tro de eller ej är glad i diverse spel. så de kortet går till arv + Ja jag jobbar i Norge så jag har ok inkomst Och jag vann en del på poker förra helgen så jag tänkte unna mig något Nog duger väl ett 980ti.. kör 1440p i 144 hz Men ingen har väl tagit skada av mer prestanda?

Visa signatur

Amd 5900x phantom 4090 Corsair ddr4 3600. Kingston FURY Renegade 2GB .Lg c2 OLED 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Hur kan du beställa ett sådant kort när du redan har ett grymt bra kort? Är du en ekonomisk människa? Jag skulle kunna köpa 2 sådana kort kontant nu men jag lägger pengarna på resor, träning mm. Gtx 970 som jag har nu är ett suveränt kort som klarar alla spel i 2560x1600 med high/ultra inställningar och hög fps. För min del så byter jag dator när spelen blir ospelbara. Jag klandrar dig dock inte men ifrågasätter bara ditt val då du har 980 ti. Man behöver faktiskt inte dra upp alla reglagen till max, oftast måste man ha ett förstoringsglas för att kunna se skillnaden mellan very high och ultra.

Jo jag ska till Bulgarien om 1 månad och tunisien i januari så ja jag reser jag också

Visa signatur

Amd 5900x phantom 4090 Corsair ddr4 3600. Kingston FURY Renegade 2GB .Lg c2 OLED 42