Permalänk
Medlem

win 10 från kinguin

hej hej
ni som köpt från denna sida hur funkar det? hur installera man den. laddar man ner från deras sida eller är från microsoft?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 x ASUS Z170 PRO GAMING x Intel Core i5 6600K @ 4,5 Ghz x HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black x EVGA Supernova G2 750W x Samsung 850-Series EVO 500GB x EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC x Noctua NH-U12S x Windows 10 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Du får en produktnyckel som du anger när du installerar Windows.

ISO-filen hittar du här: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/techbench

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Entusiast
Skrivet av glyrion:

hej hej
ni som köpt från denna sida hur funkar det? hur installera man den. laddar man ner från deras sida eller är från microsoft?

Paul täcker allt i denna video:

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av glyrion:

hej hej
ni som köpt från denna sida hur funkar det? hur installera man den. laddar man ner från deras sida eller är från microsoft?

Snabbt svar, har inte så mycket tid. Det du köper är en Produktnyckel. När köpet är genomfört får du ett mejl från Kinguin som ger dig koden. rekommenderar att lägga på de 10-15kr i försäkring som win10 kostar. Detta gör att kinguin ger dig tillbaks pengarna ifall koden inte fungerar.

Sen laddar du ner win10 från Microsoft (antar jag) och installerar det som vanligt. När Windows ber dig skriva in produktnyckel så skriver du in den som finns i mejlet.

Permalänk
Medlem

ok då förstår ja. tack alla

Visa signatur

Fractal Design Define R4 x ASUS Z170 PRO GAMING x Intel Core i5 6600K @ 4,5 Ghz x HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black x EVGA Supernova G2 750W x Samsung 850-Series EVO 500GB x EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC x Noctua NH-U12S x Windows 10 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av glyrion:

ok då förstår ja. tack alla

Tja nyfiken på om du köpte W10 OS och tankade sedan ner Iso från MS hemsida? Funderar på göra exakt samma sak, tänkte så det fungerade.

Permalänk
Medlem

@Wollepwn: tror det är smidigast med widows egna media creation tool och göra ett usb minne som används vid installation.

Permalänk
Medlem

@Larskrister: håller med. har gjord på samma sätt några gånger nu och har alltid funkat utan problem.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Sapphire PULSE RX 7600 8GB GAMING/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larskrister:

@Wollepwn: tror det är smidigast med widows egna media creation tool och göra ett usb minne som används vid installation.

Så den räcker att tanka ner windows "media creation tool" för att göra en bootbar USB med win på? Trodde man behövde nån original .iso för att lägga in på USB-sticka samtidigt göra den bootbar.

länge sedan jag höll på med detta..

Windows Media creation tool

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wollepwn:

Så den räcker att tanka ner windows "media creation tool" för att göra en bootbar USB med win på? Trodde man behövde nån original .iso för att lägga in på USB-sticka samtidigt göra den bootbar.

länge sedan jag höll på med detta..

Windows Media creation tool

Inte svårare än så! Bara att skriva in produktnyckeln i media creation tool så är du good to go.

Visa signatur

~ FD Define S ~ EVGA Supernova G3 750W ~ ASUS Z97-A ~ [Intel Pentium G3258 @ 4.3 GHz - RAM 8GB 1600MHz - Noctua NH-U12S] ~ SAPPHIRE R9 390 Nitro ~ [Samsung 850 Pro 128GB + 850 EVO 250GB] ~

Permalänk
Medlem

Det går ju att köpa på reddit också https://www.reddit.com/r/microsoftsoftwareswap/
Har alltid fungerat bra för mig

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

@Wollepwn: Ne jag beställde Win ihop med datorn.. Fick på USB sticka

Visa signatur

Fractal Design Define R4 x ASUS Z170 PRO GAMING x Intel Core i5 6600K @ 4,5 Ghz x HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black x EVGA Supernova G2 750W x Samsung 850-Series EVO 500GB x EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC x Noctua NH-U12S x Windows 10 Home Svensk