Permalänk
Medlem

Räcker mitt PSU till?

Halloj!

Jag börjar fundera på att införskaffa ett till 770, då de verkar gå ganska billigt begagnat nu. Jag är dock orolig för om mitt PSU räcker till. Jag har ett Fractal Design Integra M 750W, som är 80+ brons certifierat. Enligt det här testet : Testy McTestface så ska 770 SLI + resten av datorn dra 570W under maximal belastning. Jag räknar med att man får ut 600W ur min PSU (eftersom det står 80+). Jag är medveten om att de har rätt saftiga specs, och dessutom klockad CPU.

Specs:

Intel i5 6600k 95W
Corsair H100 ~60W?
3 Chassifläktar 15W
Fläktkontroller 10W
1 SSD
2 äldre HDDs
8GB RAM etc..

Jag kanske bara är nojig, men det kändes smart att rådfråga någon som är uppdaterad med såna här grejer.

Permalänk
Medlem

Du ska tänka tvärtom. Ifall PSU:n är 80+ Bronze certifierad, som din nu är, så ska den klara av en last på 750w. Dock så kommer den att dra mer ström från väggen än en energieffektivare PSU. 750w 80 + Bronze blir väl strax över 900w från väggen.

Det är däremot 12 volts linan som är viktig vid SLI, din PSU ska klara 62,5 A (=750w) på 12 volt, så den borde räcka till för 2 st 770 och en i5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aulo KY:

Du ska tänka tvärtom. Ifall PSU:n är 80+ Bronze certifierad, som din nu är, så ska den klara av en last på 750w. Dock så kommer den att dra mer ström från väggen än en energieffektivare PSU. 750w 80 + Bronze blir väl strax över 900w från väggen.

Det är däremot 12 volts linan som är viktig vid SLI, din PSU ska klara 62,5 A (=750w) på 12 volt, så den borde räcka till för 2 st 770 och en i5.

Okej, jag insåg nu att jag måste undersöka om jag har kablar så det räcker till ett till kort också.