Har ni fått era Titan X (P)?

Permalänk
Medlem

Hur snabbt fick ni era mail med shipping/tracking info efter det ni beställt?
Jag beställde ett idag...och fick 2 mail direkt..men de var bara orderbekräftelser.

Visa signatur

CPU:6850 , MB: X99E-ITX/ac , PSU Corsair AX860, HD: Samsung 950 Pro , RAM 32GB, Corsair LPX 3200MHz, Chassi: Tristellar , GPU: :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippaz:

Kortet verkar grymt..kanske slår till men hoppas på 1080 ti.

Ska bli spännande och se hur de presterar för er och om man då kan köra i 4 k eller om ni stannar på 1440p. Ska nya skärmen vara 4k eller räcker 1440, jobbiga val :).

Någon aning om när 1080Ti bör komma? Tänkte att titan x kom väldigt mycket tidigare än jag trodde. Har suttit å väntat i några månader på att 1080 ska komma in i lager, men kanske lika gärna kan vänta till 1080Ti.. Eller kommer det så sent som efter nyår kanske?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Någon aning om när 1080Ti bör komma? Tänkte att titan x kom väldigt mycket tidigare än jag trodde. Har suttit å väntat i några månader på att 1080 ska komma in i lager, men kanske lika gärna kan vänta till 1080Ti.. Eller kommer det så sent som efter nyår kanske?

Du fråga inte mig men.. jag tror att det kommer efter nyår och efter att AMD släppt sina högpresterande kort. Dom har liksom ingen anledning att ha 1080/1080ti/titan som konkurrerar med varandra. 1080 och Titan har ändå sina platser men 1080ti hade konkurrerat med båda, så dom väntar nog till AMD släpper sitt och kontrar med 1080Ti.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Du fråga inte mig men.. jag tror att det kommer efter nyår och efter att AMD släppt sina högpresterande kort. Dom har liksom ingen anledning att ha 1080/1080ti/titan som konkurrerar med varandra. 1080 och Titan har ändå sina platser men 1080ti hade konkurrerat med båda, så dom väntar nog till AMD släpper sitt och kontrar med 1080Ti.

Jo, det är sant.. Men å andra sidan känns det som Titan X (P) också kändes lite överflödigt isåfall? Någonstans pris/prestandamässigt mellan 1080 och Titan X (P) tror jag många skulle uppskatta och de skulle få ännu fler kunder. Fast då kanske de inte har något att kontra med när AMD kommer med sina bästa kort. Men det känns som 1080Ti är klart och skulle kunna släppas imorrn om de vill.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Entusiast
Skrivet av xcluzive:

Jo, det är sant.. Men å andra sidan känns det som Titan X (P) också kändes lite överflödigt isåfall? Någonstans pris/prestandamässigt mellan 1080 och Titan X (P) tror jag många skulle uppskatta och de skulle få ännu fler kunder. Fast då kanske de inte har något att kontra med när AMD kommer med sina bästa kort. Men det känns som 1080Ti är klart och skulle kunna släppas imorrn om de vill.

GTX Titan X(P) känns klart som ett skrytbygge, prislappen reflekterar det ganska bra. Frågan är varför de skyndade ut det med GDDR5X istället för HBM2, men det kanske kommer ett Titan X(P)2? Vad vet jag.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

GTX Titan X(P) känns klart som ett skrytbygge, prislappen reflekterar det ganska bra. Frågan är varför de skyndade ut det med GDDR5X istället för HBM2, men det kanske kommer ett Titan X(P)2? Vad vet jag.

Som några redan nämnt i andra trådar så verkar inte minnet idag vara någon flaskhals för vare sig GTX1080 eller Titan X. Att implementera HBM2 är i ett sådant fall bara kostsamt, för att inte säga helt onödigt. Största skillnaden är väl att korten kan göras något mindre och energisnålare. Jagar man dock prestanda, så spelar de bitarna oftast mindre roll.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Någon aning om när 1080Ti bör komma? Tänkte att titan x kom väldigt mycket tidigare än jag trodde. Har suttit å väntat i några månader på att 1080 ska komma in i lager, men kanske lika gärna kan vänta till 1080Ti.. Eller kommer det så sent som efter nyår kanske?

De tjänar ju guld på Titan och har nog alltid gjort det. Som flera sagt tidigare har 1080 och Titan sina platser men alla håller nog med om att Titan inte är värt pengarna. Ska man samtidigt ha det värsta så är det ju Titan som gäller och folk är beredda att lägga pengarna. AMD kommer att släppa något kraftfullt och då släpper de 1080Ti för 7500-8000kr med typ samma prestanda som Titan och sänker priset på 1080 till 6k eller nåt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av lynxlynx:

Hur snabbt fick ni era mail med shipping/tracking info efter det ni beställt?
Jag beställde ett idag...och fick 2 mail direkt..men de var bara orderbekräftelser.

Jag undrar också detta. Beställde mitt igår kväll. Har fortfarande inte fått någon mer info.

Permalänk
Medlem

@darkviki: Jag beställde mitt den 2:a ca kl 18, fick kolli numret den 5:e klockan 18.45, kortet var framme klockan 11 den 5:e..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

Det handlar inte om det "personliga" värdet du sätter på din vara, utan snarare värdet som går ner i och med att tekniken utvecklas så fort. Det är inte så att korten kommer ha VISS värde efter typ 5 år, de kommer ha NOLL värde. Varje gång jag lägger ut pengar på just teknik ser jag det att jag betalar för något med väldigt kort livslängd. Så pengarna du lägger ner måste kunna motiveras väl. Ett bra exempel är just t.ex. om man köpt en 10000-kronors skärm och vill få ut allt ur den från dag 1.

Men du köper ju inte större hårddiskar än du kommer behöva till din NAS, eftersom du vet att det säkert kommer finnas diskar med dubbla kapaciteten om några år. Du kommer inte binda upp dig på 24 månader fiber om du bara ska läsa mejl. Folk i kameravärlden köper objektiv snarare än kamerahus - de vet om att deras pengar är bäst bevarade i objektiven till skillnad från de 'temporära' kamerahusen. Frågan blir då vad vinningen blir.

Kanske känner ni att ni kommer utnyttja kortet till max under livslängden. Jag säger inte att det inte går, jag säger att det blir svårare att motivera köpet på något temporärt ju dyrare det blir. Man kan motivera sina X kronor för Y år, men det behöver inte betyda att man gjort en prisvärd affär. Jag tycker för den delen att det inte är något subjektivt, utan snarare mätbart just med tanke på vad det kostar, vilken prestanda det är i kortet och hur långt den håller tills den blir förlegad. Så ja, har ni pengar att bränna kan ni likaväl köpa en Intel Core i7 6950X till. It's your money.

ja typ inga fotografer har ju ett kamerahus, endast objektivet funkar ju skitbra, sen hade det funnits någon mening med att springa runt med typ 5+0 kamerahus hade jag lkovat att fotograferna gjort det, anledningen till att man har flera objektiv är ju för att man tar olika bilder men de konceptet kanske du missat?

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

ja typ inga fotografer har ju ett kamerahus, endast objektivet funkar ju skitbra, sen hade det funnits någon mening med att springa runt med typ 5+0 kamerahus hade jag lkovat att fotograferna gjort det, anledningen till att man har flera objektiv är ju för att man tar olika bilder men de konceptet kanske du missat?

Av hela budgeten som du har så är det "smarta" valet att lägga 2/3 av den på objektiv; objektiv kommer vara avgörande för bildkvalitet och kommer passa alla framtida kamerahus samt behålla sitt värde under lång tid. Detta är något som proffsen säger och har inget att göra med antal objektiv och funktioner. Kamerahusen är tekniska prylar som kommer gå ner i värde fortare och deras features kommer till slut bli förlegade. Liknelsen är väl att grafikkorten håller sig en ännu kortare tid än så. Jag lovar att om de riktigt dyra kamerahusen bara höll sig ett par år skulle folk lägga ner ännu mer pengar på objektiv istället, kanske med fördelningen 4/5. De som funderade på att köpa "det bästa" skulle då behöva avväga om de skulle få användning av samtliga features under dessa två år.

Och självklart - sitter folk med en värstingskärm och spelar spel så mycket att de hinner få in användning av kortet innan det blir gammalt så FINE. Däremot tycker jag att ju dyrare någonting är och ju mindre prisvärt det är i förhållande till alternativen så måste ha starka personliga anledningar till att göra en sådan investering. Speciellt om det är något som kommer gå ner i värde fort.

Permalänk
Medlem

Har ni fått era Titan X (P)?

Va sjukt beställde två stycken i går vid 9:00 tiden fik mail nu, fans att hämta sens i dag kl13:00

Permalänk
Medlem

Blev precis många tusenlappar fattigare, Titan XP beställt. Då kan jag ju inte sitta på min gamla Dell 2209WA i 1680x1050, så det fick bli en Asus Rog Swift PG279Q också. Kontot blöder! Men vad gör väl det, när det känns så rätt!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lenask:

Va sjukt beställde två stycken i går vid 9:00 tiden fik mail nu, fans att hämta sens i dag kl13:00

Rackarns det var snabbt!
Vart ifrån skickas de , nån som vet?

Visa signatur

CPU:6850 , MB: X99E-ITX/ac , PSU Corsair AX860, HD: Samsung 950 Pro , RAM 32GB, Corsair LPX 3200MHz, Chassi: Tristellar , GPU: :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

Av hela budgeten som du har så är det "smarta" valet att lägga 2/3 av den på objektiv; objektiv kommer vara avgörande för bildkvalitet och kommer passa alla framtida kamerahus samt behålla sitt värde under lång tid. Detta är något som proffsen säger och har inget att göra med antal objektiv och funktioner. Kamerahusen är tekniska prylar som kommer gå ner i värde fortare och deras features kommer till slut bli förlegade. Liknelsen är väl att grafikkorten håller sig en ännu kortare tid än så. Jag lovar att om de riktigt dyra kamerahusen bara höll sig ett par år skulle folk lägga ner ännu mer pengar på objektiv istället, kanske med fördelningen 4/5. De som funderade på att köpa "det bästa" skulle då behöva avväga om de skulle få användning av samtliga features under dessa två år.

Och självklart - sitter folk med en värstingskärm och spelar spel så mycket att de hinner få in användning av kortet innan det blir gammalt så FINE. Däremot tycker jag att ju dyrare någonting är och ju mindre prisvärt det är i förhållande till alternativen så måste ha starka personliga anledningar till att göra en sådan investering. Speciellt om det är något som kommer gå ner i värde fort.

det verkar inte som du förstår vad du pratar om helt ärligt, menar du att man binder kapital i objektiv istället för att ha det i pengar för att objektiv är mer likvida än valuta? köper folk objektiv bara för att värdet inte ska sjunka eller för att man kanske behöver ett tele och ett makroobjektiv, hade man behövt ett telehus och ett macrohus hade ingen köpt det för man använder inte kamerautrustningen för att ta bilder utan för att binda kapital? eller hur menar du?

flok köper givetvis objektiv för att dom behöver dom för att ta bra bilder, precis samma anledning man köper kamerahus, med skillnaden att man bara behöver ett (ev 2) kamerahus, medans man kan behöva 5+ objektiv i väskan för att vara förberedd på rätt situation

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

@lynxlynx: Digital River Ireland Ltd.
Unit 153, Shannon Free Zone West
Shannon, Co. Clare, IRELAND

Permalänk
Skrivet av Mocka:

De tjänar ju guld på Titan och har nog alltid gjort det. Som flera sagt tidigare har 1080 och Titan sina platser men alla håller nog med om att Titan inte är värt pengarna. Ska man samtidigt ha det värsta så är det ju Titan som gäller och folk är beredda att lägga pengarna. AMD kommer att släppa något kraftfullt och då släpper de 1080Ti för 7500-8000kr med typ samma prestanda som Titan och sänker priset på 1080 till 6k eller nåt.

Tror det är ganska liten marknad så dom tjänar nog inte dom stora pengarna där, men bra pr kort för dom säkert, prisvärt? nej inte nånstans, men är man ute efter det letar man nog nånannanstans, tror 1080ti om jag får gissa lite kommer kosta 9k+ men det kommer nog kosta, jag undrar lite om det kommer komma ett titan x black med, eller vad det skulle kunna heta med fulla gp102 kretsen kommer dom sänka priset på nuvarande och neråt eller bara ta ut 15k för det nya, troligen det senare för det finns ingen konkurrens, hoppas amd kommer igen nångång men då får dom satsa på lite högre prestanda med, läget är surt just nu så man får gilla eller va utan

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

@turbomaniac: Finns redan Radeon Pro Duo som är snabbare än Pascal XP i referens åtminstone i ett par titlar där Crossfire stöds och i 3DMark Timespy, dock med låg marginal 10-12%.

Dock kostar det ca 15 000 kr och kräver stöd för Crossfire, då det är ett kort med två kärnor, överlag är Titan XP ett klokare köp då det ger konstant hög prestanda.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Aeig:

@turbomaniac: Finns redan Radeon Pro Duo som är snabbare än Pascal XP i referens åtminstone i ett par titlar där Crossfire stöds och i 3DMark Timespy, dock med låg marginal 10-12%.

Dock kostar det ca 15 000 kr och kräver stöd för Crossfire, då det är ett kort med två kärnor, överlag är Titan XP ett klokare köp då det ger konstant hög prestanda.

MVH

för 15 000 tycker jag inte det konkurrerar så mycket då, 2 st 1080 är ofta snabbare med men pratar vi singel gpu bara så finns ingen konkurrans.

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

@turbomaniac: Nej, givetvis, men oavsett om du vill köpa ett Titan XP eller Radeon Pro Duo så är det högre total prestanda med 2 st 1080 eller 1070, vilket givetvis är "Bang For Buck" valet, men det är inte fokus för någon som tittar på dessa alternativ.

Jag jämförde mest de två dyraste och mest högpresterande grafikkorten idag, som är just Titan XP och Radeon Pro Duo, oavsett om det är en eller två GPU så är det fortfarande ett kort.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@turbomaniac: Lustigt att vi för övrigt har nästintill identiska system, ser schysst ut, är du nöjd med ditt kort?

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Aeig:

@turbomaniac: Lustigt att vi för övrigt har nästintill identiska system, ser schysst ut, är du nöjd med ditt kort?

MVH

Haha ja det var ju lite roligt, jo än så länge är jag nöjd, det presterar som förväntat efter man läst recentioner och så, ja nästan bättre, ser att du är lite amd nörd inget fel i det jag brukar växla mellan vad jag gillar bäöst för tillfället, sist jag hade amd var 7970cf var en del stuttering då men fina fps, kört en del sli och så och lessnat lite på det, så ska försöka hålla mig till ett kort nu, börjar bli lite sugen på vattenkylning nu med, men har skitdålig koll där så får ta hjälp av forumet isf

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Skrivet av lynxlynx:

Hur snabbt fick ni era mail med shipping/tracking info efter det ni beställt?
Jag beställde ett idag...och fick 2 mail direkt..men de var bara orderbekräftelser.

3 arbetsdagar. Fick mail med tracking när det redan hade varit framme och redo att hämta ut 10 timmar tidigare.......

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Skrivet av lynxlynx:

Rackarns det var snabbt!
Vart ifrån skickas de , nån som vet?

Mitt skickades från Irland.

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem

Nu fick jag mitt shipping-nummer mail...o det var från Frankrike!

Visa signatur

CPU:6850 , MB: X99E-ITX/ac , PSU Corsair AX860, HD: Samsung 950 Pro , RAM 32GB, Corsair LPX 3200MHz, Chassi: Tristellar , GPU: :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbomaniac:

Tror det är ganska liten marknad så dom tjänar nog inte dom stora pengarna där, men bra pr kort för dom säkert, prisvärt? nej inte nånstans, men är man ute efter det letar man nog nånannanstans, tror 1080ti om jag får gissa lite kommer kosta 9k+ men det kommer nog kosta, jag undrar lite om det kommer komma ett titan x black med, eller vad det skulle kunna heta med fulla gp102 kretsen kommer dom sänka priset på nuvarande och neråt eller bara ta ut 15k för det nya, troligen det senare för det finns ingen konkurrens, hoppas amd kommer igen nångång men då får dom satsa på lite högre prestanda med, läget är surt just nu så man får gilla eller va utan

Menar att de tjänar mycket per sålt kort - mao vinstmarginalen. Inga mellanhänder och ett extremt prispåslag.

Tror inte 1080Ti kommer kosta så mycket, internet lär vråla om de lägger sig såpass mycket högre än tidigare Ti-releaser

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

@Mocka: Jo du har rätt där, men Nvidia verkar inte dra sig för få folk att vråla längre, kommer bli skoj att se hur det blir, jag hoppas att amd nångång igen ska ge nvidia en nål i baken

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Kul att läsa om hur vissa inte förstår sig på dator-entusiaster som köper ett eller två dyra titan kort.
Undrar hur sessa skulle reagera när de får höra att jag har tänkt att köpa omkring 6st vega kort om multi-gpu för dx12 och vulkan fungerar tillräckligt bra samt om zen chipset och pci express klarar av det.
Ska bli kul att läsa om dessa reaktioner i början av 2017

Grattis till er Titanister
Här delar jag med mig min favo Titanista, självaste Titania

bild
Permalänk
Medlem
Skrivet av lynxlynx:

Rackarns det var snabbt!
Vart ifrån skickas de , nån som vet?

Mitt skickades från Ingram Micro AB´s lager i Rosersberg utanför Stockholm.

Permalänk
Medlem

nu har man kortet i handen!
Det kom från Rosersberg, tog ca 12 timmar från order till kort i hand! snyggt jobbat Nvidia!

Visa signatur

CPU:6850 , MB: X99E-ITX/ac , PSU Corsair AX860, HD: Samsung 950 Pro , RAM 32GB, Corsair LPX 3200MHz, Chassi: Tristellar , GPU: :)