Permalänk

Datorn hittar inte min nya skärm

Hej,

Jag var iväg och köpte en ny asus mg248q idag. Men nu när jag ska koppa in den i datorn, så hittar den inte skärmen.. Varken med dvi eller hdmi.
Det är inga problem att använda min tv som skärm med samma hdmisladd. Dvisladden jag använder är den jag fick med skärmen.
Jag har den senaste uppdateringen på drivrutinerna. Grafikkortet är ett r9 390.
Någon som vet vad felet kan vara? Har googlat runt utan resultat..

Mvh Oliwer

Permalänk
Hedersmedlem

Provat skärmen med någon annan dator?

Permalänk

Ä@oliweeeer: Finns miljoner annledningar till att det inte fungerar. Har du testat med integrerade grafikkretsen på din processor? Kan ju vara fel på skärmen och inte datorn.

Permalänk
Skrivet av Naxos1337:

Ä@oliweeeer: Finns miljoner annledningar till att det inte fungerar. Har du testat med integrerade grafikkretsen på din processor? Kan ju vara fel på skärmen och inte datorn.

Provade det integrerade nu utan resultat. Tyvärr har jag ingen mer dator jag kan prova på..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av oliweeeer:

Provade det integrerade nu utan resultat. Tyvärr har jag ingen mer dator jag kan prova på..

Skickades från m.sweclockers.com

Hann bara prova att stänga av gpudrivrutinerna och sätta i dvikabeln i det integrerade grafikkortet igår.
Idag provade jag att plocka ur grafikkortet och då fick jag liv i skärmen genom det integrerade. Men när jag satte i grafikkortet igen och testade så var det fortfarande inget liv i skärmen.
Någon som har någon lösning på detta?

Permalänk

är nog ditt grafikort som spökar eftersom du provade med det integrerade och det funkade med den nya skärmen??

Permalänk
Skrivet av Chamoxzqt:

är nog ditt grafikort som spökar eftersom du provade med det integrerade och det funkade med den nya skärmen??

Ja, men det konstiga är att min gamla skärm fungerar utan problem med grafikkortet..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av oliweeeer:

Ja, men det konstiga är att min gamla skärm fungerar utan problem med grafikkortet..

Skickades från m.sweclockers.com

hmm har du provat med displayport kabel också?? har du dom rätta drivers senaste?

Permalänk
Skrivet av Chamoxzqt:

hmm har du provat med displayport kabel också?? har du dom rätta drivers senaste?

Nej, jag har tyvärr ingen DisplayPort-kabel. Men jag har provat med både hdmi och dvi.
Ja, jag har dom senaste drivrutinerna.
Detta problem börjar gå mig på nerverna. Har försökt lösa det i två dagar.. Snart flyger datorjäveln ut genom fönstret!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av oliweeeer:

Nej, jag har tyvärr ingen DisplayPort-kabel. Men jag har provat med både hdmi och dvi.
Ja, jag har dom senaste drivrutinerna.
Detta problem börjar gå mig på nerverna. Har försökt lösa det i två dagar.. Snart flyger datorjäveln ut genom fönstret!

Skickades från m.sweclockers.com

jobbigt men prova skaffa en displayport kabel och se kanske turen vänder:) skulle inte det funka då tror jag det har något med ditt grafikort som buggar! skärmen är nog riktigt eftersom den funkade utan ditt grafikort!

Permalänk
Skrivet av Chamoxzqt:

jobbigt men prova skaffa en displayport kabel och se kanske turen vänder:) skulle inte det funka då tror jag det har något med ditt grafikort som buggar! skärmen är nog riktigt eftersom den funkade utan ditt grafikort!

Tänkte ta med en DisplayPort från jobbet och prova imorgon!
Ja, någonting lurt är det med grafikkortet. Men jag förstår inte vad. Jag tycker att det är så konstigt att det funkar med hdmi till tvn. Men om jag använder samma kabel och port i gpu'n så fungerar det inte med den nya skärmen..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av oliweeeer:

Tänkte ta med en DisplayPort från jobbet och prova imorgon!
Ja, någonting lurt är det med grafikkortet. Men jag förstår inte vad. Jag tycker att det är så konstigt att det funkar med hdmi till tvn. Men om jag använder samma kabel och port i gpu'n så fungerar det inte med den nya skärmen..

Skickades från m.sweclockers.com

du har ändrat läge i menu på skärmen så det står hdmi hahah dum fråga men man vet aldrig:)

Permalänk
Skrivet av Chamoxzqt:

du har ändrat läge i menu på skärmen så det står hdmi hahah dum fråga men man vet aldrig:)

Hahaha, jag må ha svårt att lösa detta problem, men så tappad är jag inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Chamoxzqt:

du har ändrat läge i menu på skärmen så det står hdmi hahah dum fråga men man vet aldrig:)

Nu har jag provat med DisplayPort, utan resultat. Blev så frustrerad att jag gjorde ett desperat försök i att få liv i skärmen genom en formatering. Tänkte att det kanske var någon gammal drivrutin eller något som spökade. Det fungerade inte heller. Förstår verkligen inte vad problemet är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det bästa är att prova den på en annan dator.

Visa signatur

$$

Permalänk

@oliweeeer:

Prova med ett annat grafikort ett nvidia

Permalänk
Skrivet av Zoltrix:

Det bästa är att prova den på en annan dator.

Skrivet av Chamoxzqt:

@oliweeeer:

Prova med ett annat grafikort ett nvidia

Nu fick jag äntligen igång den! Uppdaterade alla drivrutiner jag kunde hitta och tog ur & satte i grafikkortet. Jag bytte till displayport igen också. Så skönt att den hoppade igång efter allt slit! Tack för all hjälp!